Automobilový trh po povodních: potvrzený pokles

Naše předpověď, že zájem o nová auta v červnu, kdy Česko spláchla velká voda, výrazně poklesne, se naplnila. Meziročně bylo v červnu prodáno o více než 20 procent méně vozidel.
Automobilový trh po povodních: potvrzený pokles

V konkrétních číslech to znamená, že z loňských 18 140 kusů se letošní statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA) propadly na 14 482 vozů - tedy o 3685 aut méně.

O měsíc dříve registry zapsaly 14 822 vozů, jedná se tedy o téměř totožná čísla. Ale je nutné brát v úvahu, že v dlouhodobých tabulkách je červen měsícem celého roku, kdy se prodává nejvíce aut.

Z největších hráčů na českém trhu se zájem nejvíc snížil o vedoucí automobilku Škoda (minus 1341 aut), druhý nejvyšší minusový počet registrovaných aut má na svých bedrech Ford (minus 619) a na třetím místě skončil v červnu Renault (minus 487 vozů).

Pro Škodovku to percentuálně znamená snížení o zhruba 25 procent, Ford si pohoršil o celých 42 procent a Renault o téměř 48 procent.

Překvapivě zůstal letos v červnu na svém Fiat (přírůstek necelé procento), o 28 procent si proti červnu 2012 polepšil Jaguar, Mazda o 11,5 procenta, Nissan s Peugeotem se dostaly o 8 a něco procenta výš. O zajímavá 42 procenta poposkočilo Mini.

Z velkých prodejců je na tom ale bezkonkurenčně nejlépe Dacia. Ta skočila v červnovém žebříčku na 8. příčku s nárůstem téměř 78 procent! Už předstihla i mateřskou značku Renault.

O padesát a více procent klesly například Infinity (minus 67 %), Alfa Romeo (minus 70 procent), Ferrari, Bentley (minus 50 %), Chevrolet (minus 53 %), Lancia (minus 55 %).

1.Škoda4215
2.Hyundai1614
3.Volkswagen1120
4.Ford857
5.Peugeot757
6.Kia596
7.Dacia589
8.Citroën528
9.Renault520
10.Opel478

Jedná se o identickou situaci jako po povodních v srpnu v roce 2002, kdy se prodeje snížily u některých značek také o desítky procent. Tehdy se to však dělo ve zcela jiné ekonomické atmosféře, u nás i ve světě.

Prodeje aut se rychle zvedaly od října 2002, kdy firmy i soukromníci začali obnovovat svůj vozový park. Letos nejsou škody na autech tak rozsáhlé a tak nepřízeň počasí mohla oddálit či zcela zrušit rozhodnutí o pořízení nového vozu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků