Automobilové novinky se představují v Ženevě

Přidány fotografie - Na tradičním místě a v tradiční dobu se sešli všichni významní výrobci osobních automobilů, aby veřejnosti představili všechny své letošní novinky. V Ženevě ve Švýcarsku byl ve čtvrtek 7. března slavnostně zahájen mezinárodní autosalón.
Automobilové novinky se představují v Ženevě

Je to už celkově po dvaasedmdesáté v řadě, co se na březích Ženevského jezera schází většina z důležitých světových producentů aut. Letošnímu ročníku dominují především praktická rodinná auta, i když zastoupeny jsou zde dostatečně prakticky všechny automobilové kategorie.

Tudor vyvolává spekulace

O menší rozruch se v Ženevě postarala i Škoda svou studií Tudor, která vybízí ke spekulacím, na čem se teď po dokončení modelové nabídky v Mladé Boleslavi pracuje. Přes ujištění všech činovníků Škodovky, že jde pouze o designérskou studii s níž se nepočítá do sériové výroby, se ovšem z jiných míst koncernu objevují i zprávy, že by vůz mohl být vyráběn alespoň v malé sérii. To podporuje i fakt, že představená studie je dotažena do všech nezbytných maličkostí, je plně funkční, tedy pojízdná a reálně vyrobitelná. Připomeňme, že využívá podvozku Superbu i jedné z jeho pohonných jednotek. Podvozek Tudoru je pouze snížen a sportovně naladěn, výkon 142kilowattového šestiválce je přenášen na kola přední nápravy prostřednictvím přímo řazené pětistupňové převodovky. Ve výbavě vozu nechybí žádná z důležitých součástí dnešních moderních vozů, tedy všechny dnes používané elektronické stabilizující systémy včetně ESP. Budoucnost ukáže, zda byl Tudor pouze příslovečným plácnutím do vody, nebo šlo o seriózní škodováckou výzvu všem podobným sportovním vozům. Jisté je, že Škoda Tudor by značce určitě hodně vylepšila image, které ji nyní staví do pozice výrobce sice dobrých, ale levných aut z Východu.

Klepněte pro větší obrázek

Rodinná jízda

Hlavní pozornost je ale na ženevském autosalónu soustředěna k novým autům, které se začnou už brzy prodávat. Na své si tady letos přijdou především zájemci o rodinná auta. Novou generaci svých velkoprostorových vozů (MPV) představily Fiat, Peugeot, Citroen a Lancia, o praktický kombík se rozrostla karosářská nabídka Mazdy 6 a Peugeotu v řadě 307. Populární řada vozů pro volný čas (SUV) se po Ženevě rozšíří o modely XC90 automobilky Volvo a o Fusion značky Ford, elegantní terénní model nabídne Kia pod názvem Sorento, Honda zase modernizovaný bestseller CR-V.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na své si ovšem ve výstavním komplexu Palexpo letos přijdou i vyznavači rychlé jízdy, případně jízdy s otevřenou střechou. Ti první určitě zavítají ke stánku Mercedesu, kde je k vidění nová generace luxusního kupé CLK, případně k Chrysleru, kde se představuje sportovní kupé Crossfire. Sportovní model bude mít nyní v nabídce i další německá automobilka Audi (RS6 jak v sedanu, tak kombi) a vlastně i BMW prostřednictvím svého Mini ve verzi Cooper S. O modelu Ferrari 575M Maranello či Maserati Coupé nemluvě. Staženou střechu pak nabídnou nové modely Chrysleru (PT Cabrio), MG (typ TF, který byl zde také vyhlášen kabrioletem roku 2002), Smart (Crossblade) a Audi (A4 Cabriolet).

Klepněte pro větší obrázek

Phaeton způsobil rozruch

Aby byl výčet úplný, novou generaci svých modelů střední třídy v Ženevě představují Opel (model Vectra), už zmíněná Mazda (řada 6) a Alfa Romeo (facelift typu 156). Prorazit do nejprodávanější třídy malých vozů bude chtít v brzké době duo korejských značek Daewoo a Hyundai svými modely Kalos a TB, určitou část zákazníků bude chtít oslovit i japonská značka Suzuki se sedanem odvozeným od mpv Liana.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Popravdě řečeno ale, o největší rozruch se v Ženevě postarala německá automobilka Volkswagen, která zde ve světové premiéře představila svou limuzínu luxusní třídy Phaeton. Čtyři vystavené modely byly v obležení novinářů při tiskových dnech takřka od rána do pozdního večera a třeba japonští novináři si vůz měřili a fotili ze všech možných stran a úhlů.

 Klepněte pro větší obrázek 

Pod pokličku vývoje

Tradiční součástí expozic automobilek na autosalónech jsou nejrůznější koncepty, které dávají příležitost nahlédnout do kuchyně vývojových oddělení jednotlivých značek. Kromě Škody Tudor v Ženevě překvapila svou vizí automobilové budoucnosti Toyota, Nissan, Mitsubishi, Peugeot, General Motors, Saab, Volvo i Mazda, nejvíce pak skupina designérských italských firem Pininfarina, Bertone a Italdesign. Naopak reálnou podobu svého očekávaného vozu (mpv Espace) na výstavě představil Renault.

Dvaasedmdesátý ročník mezinárodní automobilové výstavy Motor Show ve švýcarské Ženevě se koná od 7. do 17. března.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2007
Stav: 125 143 km
Cena: 200 000 Kč
Nissan Pulsar 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 174 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 666 km
Cena: 399 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků