Automobilové novinky se představují v Ženevě

Přidány fotografie - Na tradičním místě a v tradiční dobu se sešli všichni významní výrobci osobních automobilů, aby veřejnosti představili všechny své letošní novinky. V Ženevě ve Švýcarsku byl ve čtvrtek 7. března slavnostně zahájen mezinárodní autosalón.
Automobilové novinky se představují v Ženevě

Je to už celkově po dvaasedmdesáté v řadě, co se na březích Ženevského jezera schází většina z důležitých světových producentů aut. Letošnímu ročníku dominují především praktická rodinná auta, i když zastoupeny jsou zde dostatečně prakticky všechny automobilové kategorie.

Tudor vyvolává spekulace

O menší rozruch se v Ženevě postarala i Škoda svou studií Tudor, která vybízí ke spekulacím, na čem se teď po dokončení modelové nabídky v Mladé Boleslavi pracuje. Přes ujištění všech činovníků Škodovky, že jde pouze o designérskou studii s níž se nepočítá do sériové výroby, se ovšem z jiných míst koncernu objevují i zprávy, že by vůz mohl být vyráběn alespoň v malé sérii. To podporuje i fakt, že představená studie je dotažena do všech nezbytných maličkostí, je plně funkční, tedy pojízdná a reálně vyrobitelná. Připomeňme, že využívá podvozku Superbu i jedné z jeho pohonných jednotek. Podvozek Tudoru je pouze snížen a sportovně naladěn, výkon 142kilowattového šestiválce je přenášen na kola přední nápravy prostřednictvím přímo řazené pětistupňové převodovky. Ve výbavě vozu nechybí žádná z důležitých součástí dnešních moderních vozů, tedy všechny dnes používané elektronické stabilizující systémy včetně ESP. Budoucnost ukáže, zda byl Tudor pouze příslovečným plácnutím do vody, nebo šlo o seriózní škodováckou výzvu všem podobným sportovním vozům. Jisté je, že Škoda Tudor by značce určitě hodně vylepšila image, které ji nyní staví do pozice výrobce sice dobrých, ale levných aut z Východu.

Klepněte pro větší obrázek

Rodinná jízda

Hlavní pozornost je ale na ženevském autosalónu soustředěna k novým autům, které se začnou už brzy prodávat. Na své si tady letos přijdou především zájemci o rodinná auta. Novou generaci svých velkoprostorových vozů (MPV) představily Fiat, Peugeot, Citroen a Lancia, o praktický kombík se rozrostla karosářská nabídka Mazdy 6 a Peugeotu v řadě 307. Populární řada vozů pro volný čas (SUV) se po Ženevě rozšíří o modely XC90 automobilky Volvo a o Fusion značky Ford, elegantní terénní model nabídne Kia pod názvem Sorento, Honda zase modernizovaný bestseller CR-V.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na své si ovšem ve výstavním komplexu Palexpo letos přijdou i vyznavači rychlé jízdy, případně jízdy s otevřenou střechou. Ti první určitě zavítají ke stánku Mercedesu, kde je k vidění nová generace luxusního kupé CLK, případně k Chrysleru, kde se představuje sportovní kupé Crossfire. Sportovní model bude mít nyní v nabídce i další německá automobilka Audi (RS6 jak v sedanu, tak kombi) a vlastně i BMW prostřednictvím svého Mini ve verzi Cooper S. O modelu Ferrari 575M Maranello či Maserati Coupé nemluvě. Staženou střechu pak nabídnou nové modely Chrysleru (PT Cabrio), MG (typ TF, který byl zde také vyhlášen kabrioletem roku 2002), Smart (Crossblade) a Audi (A4 Cabriolet).

Klepněte pro větší obrázek

Phaeton způsobil rozruch

Aby byl výčet úplný, novou generaci svých modelů střední třídy v Ženevě představují Opel (model Vectra), už zmíněná Mazda (řada 6) a Alfa Romeo (facelift typu 156). Prorazit do nejprodávanější třídy malých vozů bude chtít v brzké době duo korejských značek Daewoo a Hyundai svými modely Kalos a TB, určitou část zákazníků bude chtít oslovit i japonská značka Suzuki se sedanem odvozeným od mpv Liana.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Popravdě řečeno ale, o největší rozruch se v Ženevě postarala německá automobilka Volkswagen, která zde ve světové premiéře představila svou limuzínu luxusní třídy Phaeton. Čtyři vystavené modely byly v obležení novinářů při tiskových dnech takřka od rána do pozdního večera a třeba japonští novináři si vůz měřili a fotili ze všech možných stran a úhlů.

 Klepněte pro větší obrázek 

Pod pokličku vývoje

Tradiční součástí expozic automobilek na autosalónech jsou nejrůznější koncepty, které dávají příležitost nahlédnout do kuchyně vývojových oddělení jednotlivých značek. Kromě Škody Tudor v Ženevě překvapila svou vizí automobilové budoucnosti Toyota, Nissan, Mitsubishi, Peugeot, General Motors, Saab, Volvo i Mazda, nejvíce pak skupina designérských italských firem Pininfarina, Bertone a Italdesign. Naopak reálnou podobu svého očekávaného vozu (mpv Espace) na výstavě představil Renault.

Dvaasedmdesátý ročník mezinárodní automobilové výstavy Motor Show ve švýcarské Ženevě se koná od 7. do 17. března.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků