Automobilová budoucnost má podobu kabinkové lanovky na kolečkách

Název EO Smart Connecting Car 2 vám asi moc neřekne, ale třeba jednou bude běžnou součástí automobilové dopravy. Jde o koncept inženýrů z DFKI Robotics Innovation Center, který sídlí v sousedním Německu. Auto jako takové používá elektrický pohon a má řadu vychytávek určených k co nejjednoduššímu provozu ve městě.

Také v Německu mají létající auto. Údajně je nejlepší ze všech

Také v Německu mají létající auto. Údajně je nejlepší ze všech

Dvoumístné vozítko, které trochu připomíná kabinku z lanovky, měří na délku 2,5 m, na šířku 1,57 m a na výšku 1,6 m. Ovšem pozor, jde o základní režim jízdy. EO totiž umí ještě jeden režim, kdy nadzvedne zadní část, čímž se zkrátí na pouhé dva metry, ale zároveň jeho výška naroste na 2,25 m. Tato konfigurace má usnadnit parkování.

Další záležitostí, která usnadní parkování, jsou nezávisle otočná kola. Každé kolo má vlastní elektromotor a může se libovolně natočit. Takže EO umí jezdit bokem (jako krab), což umožní jednoduché parkování, případně vám to umožní otočit se doslova na pětníku.

Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Pohon obstarává čtveřice elektromotorů, kdy každý nabídne výkon 4 kW. Prototyp zvládne maximálí rychlost 65 km/h a dojezd na jedno nabití činí 50-70 km. Dobití dvoumístného vozítka pak trvá zhruba čtyři hodiny.

Autoři projektu počítají i s možností autonomní jízdy nebo se spojováním těchto vozítek do silničních vlaků. Lépe než dlouhé popisování ale poslouží pro vysvětlení přiložené video. V diskuzi se pak můžete rozepsat na téma, jak by se vám taková silniční doprava v budoucnu zamlouvala. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků