Automobilová budoucnost má podobu kabinkové lanovky na kolečkách

Název EO Smart Connecting Car 2 vám asi moc neřekne, ale třeba jednou bude běžnou součástí automobilové dopravy. Jde o koncept inženýrů z DFKI Robotics Innovation Center, který sídlí v sousedním Německu. Auto jako takové používá elektrický pohon a má řadu vychytávek určených k co nejjednoduššímu provozu ve městě.

Také v Německu mají létající auto. Údajně je nejlepší ze všech

Také v Německu mají létající auto. Údajně je nejlepší ze všech

Dvoumístné vozítko, které trochu připomíná kabinku z lanovky, měří na délku 2,5 m, na šířku 1,57 m a na výšku 1,6 m. Ovšem pozor, jde o základní režim jízdy. EO totiž umí ještě jeden režim, kdy nadzvedne zadní část, čímž se zkrátí na pouhé dva metry, ale zároveň jeho výška naroste na 2,25 m. Tato konfigurace má usnadnit parkování.

Další záležitostí, která usnadní parkování, jsou nezávisle otočná kola. Každé kolo má vlastní elektromotor a může se libovolně natočit. Takže EO umí jezdit bokem (jako krab), což umožní jednoduché parkování, případně vám to umožní otočit se doslova na pětníku.

Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Pohon obstarává čtveřice elektromotorů, kdy každý nabídne výkon 4 kW. Prototyp zvládne maximálí rychlost 65 km/h a dojezd na jedno nabití činí 50-70 km. Dobití dvoumístného vozítka pak trvá zhruba čtyři hodiny.

Autoři projektu počítají i s možností autonomní jízdy nebo se spojováním těchto vozítek do silničních vlaků. Lépe než dlouhé popisování ale poslouží pro vysvětlení přiložené video. V diskuzi se pak můžete rozepsat na téma, jak by se vám taková silniční doprava v budoucnu zamlouvala. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků