Automobilová budoucnost má podobu kabinkové lanovky na kolečkách

Automobilová budoucnost má podobu kabinkové lanovky na kolečkách

Název EO Smart Connecting Car 2 vám asi moc neřekne, ale třeba jednou bude běžnou součástí automobilové dopravy. Jde o koncept inženýrů z DFKI Robotics Innovation Center, který sídlí v sousedním Německu. Auto jako takové používá elektrický pohon a má řadu vychytávek určených k co nejjednoduššímu provozu ve městě.

Také v Německu mají létající auto. Údajně je nejlepší ze všech

Také v Německu mají létající auto. Údajně je nejlepší ze všech

Dvoumístné vozítko, které trochu připomíná kabinku z lanovky, měří na délku 2,5 m, na šířku 1,57 m a na výšku 1,6 m. Ovšem pozor, jde o základní režim jízdy. EO totiž umí ještě jeden režim, kdy nadzvedne zadní část, čímž se zkrátí na pouhé dva metry, ale zároveň jeho výška naroste na 2,25 m. Tato konfigurace má usnadnit parkování.

Další záležitostí, která usnadní parkování, jsou nezávisle otočná kola. Každé kolo má vlastní elektromotor a může se libovolně natočit. Takže EO umí jezdit bokem (jako krab), což umožní jednoduché parkování, případně vám to umožní otočit se doslova na pětníku.

Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Pohon obstarává čtveřice elektromotorů, kdy každý nabídne výkon 4 kW. Prototyp zvládne maximálí rychlost 65 km/h a dojezd na jedno nabití činí 50-70 km. Dobití dvoumístného vozítka pak trvá zhruba čtyři hodiny.

Autoři projektu počítají i s možností autonomní jízdy nebo se spojováním těchto vozítek do silničních vlaků. Lépe než dlouhé popisování ale poslouží pro vysvětlení přiložené video. V diskuzi se pak můžete rozepsat na téma, jak by se vám taková silniční doprava v budoucnu zamlouvala. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků