Automobilová budoucnost má podobu kabinkové lanovky na kolečkách

Název EO Smart Connecting Car 2 vám asi moc neřekne, ale třeba jednou bude běžnou součástí automobilové dopravy. Jde o koncept inženýrů z DFKI Robotics Innovation Center, který sídlí v sousedním Německu. Auto jako takové používá elektrický pohon a má řadu vychytávek určených k co nejjednoduššímu provozu ve městě.

Také v Německu mají létající auto. Údajně je nejlepší ze všech

Také v Německu mají létající auto. Údajně je nejlepší ze všech

Dvoumístné vozítko, které trochu připomíná kabinku z lanovky, měří na délku 2,5 m, na šířku 1,57 m a na výšku 1,6 m. Ovšem pozor, jde o základní režim jízdy. EO totiž umí ještě jeden režim, kdy nadzvedne zadní část, čímž se zkrátí na pouhé dva metry, ale zároveň jeho výška naroste na 2,25 m. Tato konfigurace má usnadnit parkování.

Další záležitostí, která usnadní parkování, jsou nezávisle otočná kola. Každé kolo má vlastní elektromotor a může se libovolně natočit. Takže EO umí jezdit bokem (jako krab), což umožní jednoduché parkování, případně vám to umožní otočit se doslova na pětníku.

Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Pohon obstarává čtveřice elektromotorů, kdy každý nabídne výkon 4 kW. Prototyp zvládne maximálí rychlost 65 km/h a dojezd na jedno nabití činí 50-70 km. Dobití dvoumístného vozítka pak trvá zhruba čtyři hodiny.

Autoři projektu počítají i s možností autonomní jízdy nebo se spojováním těchto vozítek do silničních vlaků. Lépe než dlouhé popisování ale poslouží pro vysvětlení přiložené video. V diskuzi se pak můžete rozepsat na téma, jak by se vám taková silniční doprava v budoucnu zamlouvala. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků