Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

Zní to docela jednoduše: zloději si vytipují luxusní auto se systémem bezklíčového odemykání a startování, pomocí sofistikovaného zařízení se jim podaří navázat spojením mezi autem a klíčem, který má majitel uložený na zdánlivě bezpečném místě doma, a pak už stačí pouze nastartovat a zloději mohou odfrčet kradeným autem, aniž by došlo ke spuštění alarmu či rozbití okna. Případy takových krádeží jsou běžné a stávají se také u nás. Ostatně minulý rok v únoru jsme o jednom z nich psali.

Zloději těží z pochybení samotných majitelů ukradených vozidel. Nezřídka se stává, že po zaparkování vozu před domem pověsí klíček na háček hned u vstupních dveří, protože tam je mu přece dobře a nemá se kam ztratit. Jenže klíčky neustále vysílají signál, a pokud se zlodějům podaří navázat spojení s autem, to si pak myslí, že je klíč v blízkosti a „žije“ v domnění, že k němu právě přistoupil majitel s klíčkem v kapse.

K ukradení luxusního Mercedesu stačilo 23 sekund. Způsob je stále stejný

K ukradení luxusního Mercedesu stačilo 23 sekund. Způsob je stále stejný

Pachatelé musejí být sehraní a každý z nich u sebe musí mít zařízení, které umožní prodloužit signál mezi vozidlem a klíčkem. Celé to funguje následovně: jeden ze zlodějů zatáhne za kliku dveří vozu, čímž vyvolá vyhledávací signál potřebný pro nalezení klíčku. Zesilovačem pošle signál do zařízení, které má u sebe druhý zloděj, nacházející se v blízkosti klíčku (stačí, aby stál před dveřmi do domu a klíček byl pověšen na háčku za nimi), dojde k propojení a „zkrácení“ vzdálenosti mezi klíčkem a autem. Jakmile se dveře od vozu odemknou, první ze zlodějů zmáčkne startovací tlačítko, motor naskočí, druhý zloděj opouští svou pozici a je vystaráno.

Hlavní příčinou takových krádeží byly samotné klíčky, neustále vysílající signál potřebný pro spojení s automobilem. Výrobci ale začali problém řešit, a to poměrně jednoduchým zásahem. Začali klíčky nových aut vybavovat pohybovým senzorem, který po určité době vypne komunikaci klíčku do doby, než není znova uveden do pohybu. V praxi to znamená, že byste klidně mohli nechat klíček ležet vedle auta, tahat za kliku jako zběsilí, ale k odemknutí auta přesto nedojde. Do doby, než s klíčkem někdo nepohne.

Zloději ukradli kola z Mercedesu C63 AMG. Běžná praxe i v Česku

Zloději ukradli kola z Mercedesu C63 AMG. Běžná praxe i v Česku

Každá z automobilek samozřejmě používá vlastní naladění senzoru, výsledek je ale vždy stejný. Jak vyplynulo z testu, který publikovali naši kolegové v aktuálním vydání časopisu Auto Tip, nemusí to zůstat vždycky pouze u senzoru. Třeba u vozů Mercedes-Benz, Škoda či Subaru je možné systém bezklíčového odemykání deaktivovat. To sice může znít jako hloupost a asi vás napadne, že je pak zbytečné si za něj připlácet, jenže spousta vozidel už má tento systém ve standardní výbavě.

Klíče s pohybovým senzorem dodává celá řada automobilek. Třeba vozy BMW je mají od března loňského roku, má jej i Ford Fiesta a Focus jej dostane od května, nechybí ani u osobních Mercedesů, Seaty a Škodovky jej dostanou od července, a třeba nový Touareg je prvním vozem Volkswagen, který jej má od samotného začátku výroby.

Zloději ve Velké Británii: auto ukradnou v průměru za 10 sekund

Zloději ve Velké Británii: auto ukradnou v průměru za 10 sekund

Vedle toho existuje i možnost dodatečné montáže a nejuniverzálnějším řešením je umístění klíče do obalu vyloženého metalickou fólií. V domácích podmínkách si pomůžete třeba kovovou krabičkou, kuchyňským hrncem a jako „bezpečnostní klec“ může posloužit také obyčejná chladnička.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků