Automobilky varují před Brexitem. Británii je podle nich v EU lépe

Automobilky varují před Brexitem. Británii je podle nich v EU lépe

Naprostá většina automobilek provozujících své továrny ve Velké Británii podniká kroky, které mají britské voliče přesvědčit, aby v nastávajícím referendu o setrvání Británie v Evropské Unii hlasovali právě pro setrvání. Obávají se o své obchody a pracovní místa.

Ford například provozuje ve Velké Británii tři továrny na výrobu motorů a převodovek, má tam vývojové centrum a také několik administrativních center. Dohromady zaměstnává přes 14 000 lidí a automobilka všem poslala dopis, ve kterém vyzývá zaměstnance k hlasování pro setrvání.

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Pro setrvání Británie v EU se vyslovili také zástupci Jaguaru a Land Roveru, Toyoty, Nissanu a stejně tak ho podporují i německé automobilky, především BMW, které v Anglii vyrábí modely Mini a Rolls-Royce.

Jediné dvě automobilky, které jsou zdrženlivé k nějakým stanoviskům, jsou McLaren a Aston Martin. Podle šéfa Astonu Martin Andyho Palmera je dokonce nevhodné, aby se ostatní zástupci jiných automobilek vyjadřovali veřejně k tomuto problému a vnucovali ostatním svoje stanovisko.

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

„To není věc Japonců, Němců nebo Američanů, aby našim lidem říkali, jak mají hlasovat,“ řekl přímo Palmer. McLaren a Aston Martin vyváží své produkty především mimo EU. Navíc všechny automobilky vyrábějící ve Velké Británii auta pro export nyní profitují z oslabené britské libry vůči dolaru právě kvůli nejistotě ohledně referenda. Libra vůči dolaru poklesla na třicetiletá minima.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků