Automobilky varují před Brexitem. Británii je podle nich v EU lépe

Automobilky varují před Brexitem. Británii je podle nich v EU lépe

Naprostá většina automobilek provozujících své továrny ve Velké Británii podniká kroky, které mají britské voliče přesvědčit, aby v nastávajícím referendu o setrvání Británie v Evropské Unii hlasovali právě pro setrvání. Obávají se o své obchody a pracovní místa.

Ford například provozuje ve Velké Británii tři továrny na výrobu motorů a převodovek, má tam vývojové centrum a také několik administrativních center. Dohromady zaměstnává přes 14 000 lidí a automobilka všem poslala dopis, ve kterém vyzývá zaměstnance k hlasování pro setrvání.

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Pro setrvání Británie v EU se vyslovili také zástupci Jaguaru a Land Roveru, Toyoty, Nissanu a stejně tak ho podporují i německé automobilky, především BMW, které v Anglii vyrábí modely Mini a Rolls-Royce.

Jediné dvě automobilky, které jsou zdrženlivé k nějakým stanoviskům, jsou McLaren a Aston Martin. Podle šéfa Astonu Martin Andyho Palmera je dokonce nevhodné, aby se ostatní zástupci jiných automobilek vyjadřovali veřejně k tomuto problému a vnucovali ostatním svoje stanovisko.

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

„To není věc Japonců, Němců nebo Američanů, aby našim lidem říkali, jak mají hlasovat,“ řekl přímo Palmer. McLaren a Aston Martin vyváží své produkty především mimo EU. Navíc všechny automobilky vyrábějící ve Velké Británii auta pro export nyní profitují z oslabené britské libry vůči dolaru právě kvůli nejistotě ohledně referenda. Libra vůči dolaru poklesla na třicetiletá minima.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků