Automobilky varují před Brexitem. Británii je podle nich v EU lépe

Automobilky varují před Brexitem. Británii je podle nich v EU lépe

Naprostá většina automobilek provozujících své továrny ve Velké Británii podniká kroky, které mají britské voliče přesvědčit, aby v nastávajícím referendu o setrvání Británie v Evropské Unii hlasovali právě pro setrvání. Obávají se o své obchody a pracovní místa.

Ford například provozuje ve Velké Británii tři továrny na výrobu motorů a převodovek, má tam vývojové centrum a také několik administrativních center. Dohromady zaměstnává přes 14 000 lidí a automobilka všem poslala dopis, ve kterém vyzývá zaměstnance k hlasování pro setrvání.

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Pro setrvání Británie v EU se vyslovili také zástupci Jaguaru a Land Roveru, Toyoty, Nissanu a stejně tak ho podporují i německé automobilky, především BMW, které v Anglii vyrábí modely Mini a Rolls-Royce.

Jediné dvě automobilky, které jsou zdrženlivé k nějakým stanoviskům, jsou McLaren a Aston Martin. Podle šéfa Astonu Martin Andyho Palmera je dokonce nevhodné, aby se ostatní zástupci jiných automobilek vyjadřovali veřejně k tomuto problému a vnucovali ostatním svoje stanovisko.

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

„To není věc Japonců, Němců nebo Američanů, aby našim lidem říkali, jak mají hlasovat,“ řekl přímo Palmer. McLaren a Aston Martin vyváží své produkty především mimo EU. Navíc všechny automobilky vyrábějící ve Velké Británii auta pro export nyní profitují z oslabené britské libry vůči dolaru právě kvůli nejistotě ohledně referenda. Libra vůči dolaru poklesla na třicetiletá minima.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků