Automobilky v ČR utrácejí více za propagaci. Zaměřily se na levná auta

Automobilky investovaly za první čtyři měsíce letošního roku v porovnání s první třetinou loňského roku do reklamy osobních vozů o 14,79 procenta více. Množství inzerce se v této kategorii zvýšilo až o třetinu.

Nejvíce se inzerovaly modely Hyundai i20 inclusive, Citroën C4 a Peugeot 207 SW, vyplývá to z analýzy společnosti Admosphere.

Nejvíce finančních prostředků výrobci automobilů investovali do propagace levnějších aut (nižší střední, střední a vyšší střední třída, mini a malé automobily). Investice do kampaní zaměřených na dražší automobily naopak snižují.

První místo v objemu celkových investic obsadila s 211 miliony korun automobilka Hyundai Motor Czech. Pouze propagace modelu Hyundai i20 inclusive spolkla 60,8 milionu korun z celkové sumy. Dalšími nejintenzivněji propagovanými modely jsou Citroen C4 (48,1 milionu korun) a Peugeot 207 SW (46,9 milionu korun).

 Top 10 produktových značek 

 1. Hyundai i20 inclusive – 60 798 000 Kč
 2. Citroen C4 – 48 073 000 Kč
 3. Peugeot 207 SW – 46 853 000 Kč
 4. Hyundai iX20 – 43 563 000 Kč
 5. KIA cee´d COOL – 43 076 000 Kč
 6. Suzuki SX4 – 39 218 000 Kč
 7. Toyota Auris – 38 940 000 Kč
 8. KIA Venga – 30 830 000 Kč
 9. Volvo V60 – 29 000 000 Kč
10. Škoda Fabia Magic – 25 522 000 Kč

(hrubé reklamní investice za období 1. 1. 2011 - 30. 4. 2011)

Více na www.E15

 

 

 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků