Automobilky v ČR utrácejí více za propagaci. Zaměřily se na levná auta

Automobilky investovaly za první čtyři měsíce letošního roku v porovnání s první třetinou loňského roku do reklamy osobních vozů o 14,79 procenta více. Množství inzerce se v této kategorii zvýšilo až o třetinu.

Nejvíce se inzerovaly modely Hyundai i20 inclusive, Citroën C4 a Peugeot 207 SW, vyplývá to z analýzy společnosti Admosphere.

Nejvíce finančních prostředků výrobci automobilů investovali do propagace levnějších aut (nižší střední, střední a vyšší střední třída, mini a malé automobily). Investice do kampaní zaměřených na dražší automobily naopak snižují.

První místo v objemu celkových investic obsadila s 211 miliony korun automobilka Hyundai Motor Czech. Pouze propagace modelu Hyundai i20 inclusive spolkla 60,8 milionu korun z celkové sumy. Dalšími nejintenzivněji propagovanými modely jsou Citroen C4 (48,1 milionu korun) a Peugeot 207 SW (46,9 milionu korun).

 Top 10 produktových značek 

 1. Hyundai i20 inclusive – 60 798 000 Kč
 2. Citroen C4 – 48 073 000 Kč
 3. Peugeot 207 SW – 46 853 000 Kč
 4. Hyundai iX20 – 43 563 000 Kč
 5. KIA cee´d COOL – 43 076 000 Kč
 6. Suzuki SX4 – 39 218 000 Kč
 7. Toyota Auris – 38 940 000 Kč
 8. KIA Venga – 30 830 000 Kč
 9. Volvo V60 – 29 000 000 Kč
10. Škoda Fabia Magic – 25 522 000 Kč

(hrubé reklamní investice za období 1. 1. 2011 - 30. 4. 2011)

Více na www.E15

 

 

 

Doporučujeme

Články odjinud