Automobilky investovaly za první čtyři měsíce letošního roku v porovnání s první třetinou loňského roku do reklamy osobních vozů o 14,79 procenta více. Množství inzerce se v této kategorii zvýšilo až o třetinu.
Nejvíce se inzerovaly modely Hyundai i20 inclusive, Citroën C4 a Peugeot 207 SW, vyplývá to z analýzy společnosti Admosphere.
Nejvíce finančních prostředků výrobci automobilů investovali do propagace levnějších aut (nižší střední, střední a vyšší střední třída, mini a malé automobily). Investice do kampaní zaměřených na dražší automobily naopak snižují.
První místo v objemu celkových investic obsadila s 211 miliony korun automobilka Hyundai Motor Czech. Pouze propagace modelu Hyundai i20 inclusive spolkla 60,8 milionu korun z celkové sumy. Dalšími nejintenzivněji propagovanými modely jsou Citroen C4 (48,1 milionu korun) a Peugeot 207 SW (46,9 milionu korun).
Top 10 produktových značek
1. Hyundai i20 inclusive – 60 798 000 Kč
2. Citroen C4 – 48 073 000 Kč
3. Peugeot 207 SW – 46 853 000 Kč
4. Hyundai iX20 – 43 563 000 Kč
5. KIA cee´d COOL – 43 076 000 Kč
6. Suzuki SX4 – 39 218 000 Kč
7. Toyota Auris – 38 940 000 Kč
8. KIA Venga – 30 830 000 Kč
9. Volvo V60 – 29 000 000 Kč
10. Škoda Fabia Magic – 25 522 000 Kč
(hrubé reklamní investice za období 1. 1. 2011 - 30. 4. 2011)
Více na www.E15