Automobilky v Česku utrácejí stamiliony za reklamu. Škodě šlape na paty Hyundai

V Mladé Boleslavi pořádně investují do reklamy a česká veřejnost je k myšlence autonomních vozidel spíše vlažná. Průzkum Nielsen Admosphere přináší zajímavé postřehy ze světa aut.

Jak se zatím staví česká společnost k autonomním vozidlům, kolik lidí u nás vlastní řidičský průkaz nebo kolik peněz již letos v ČR stačily automobilky utratit za reklamu? Výzkumná agentura Nielsen Admosphere přináší odpověď na všechny tyto otázky díky své nejnovější studii. Úplné závěry si ale v ohledu názoru veřejnosti nedělejte, průzkum byl realizován na vzorku pouhé pětistovky respondentů.

Nejprve agentura přichází s informacemi, že řidičský průkaz má v současnosti naprostá většina lidí (83 %). Oprávnění pak nemá a ani si ho neplánuje pořídit 12 % respondentů. Co se týče počtu aut na jednu domácnost, nejčastější variantou je dostupnost jednoho (49 %) nebo dvou (31 %) aut. Tři a více aut najdeme jen u 5 % lidí.

Fenomén pistáciové Fabie narůstá. Těžit z něj můžete i vy, vytahujte foťáky

Fenomén pistáciové Fabie narůstá. Těžit z něj můžete i vy, vytahujte foťáky

Další část výzkumu se zaměřila na autonomní auta a zejména pak na jejich přínos a bezpečnost. Čeští respondenti jsou v této otázce rozděleni, a to dokonce poměrně rovnoměrně – zhruba na třetiny. S vývojem těchto vozidel totiž souhlasí 31 %, velmi podobná část (32 %) má k vývoji autonomních vozů neutrální postoj a 37 % s ním nesouhlasí. Nejvíce nesouhlasných postojů lze přitom najít mezi respondenty nad 45 let věku.

Lidé, kteří s vývojem autonomních vozů souhlasili, pak v 58 % případů uvedli výhodu, že samořízená auta pomohou zlepšit plynulost dopravy. 42 % se líbí, že řidičům by tato auta ušetřila čas, protože by jim umožnila věnovat se při jízdě i jiným činnostem a 41 % si myslí, že by pomohla zkvalitnit služby jako taxi, kurýrní služby a podobně.

Hyundai investuje přes 800 miliard do autonomních aut. Podporu má i od vlády

Hyundai investuje přes 800 miliard do autonomních aut. Podporu má i od vlády

Z tábora skeptických hlasů se největší část ztotožnila s výrokem, že s vývojem samořízených vozidel nesouhlasí z obavy o jejich spolehlivost (63 %) a 56 % má obavy o jejich bezpečnost. 54 % také považuje za důležité, aby měl řidič v autě svobodu a kontrolu nad vozem.

Výzkum se nakonec zaměřil i na oblast automobilové reklamy. Největším inzerentem je domácí Škoda, která v období leden – září 2019 umístila reklamu v českých médiích v hodnotě 417 milionů korun. Oproti stejnému období v roce 2018 je to pro Škodu skoro stoprocentní navýšení, jak ukazuje tabulka v galerii. Na druhém místě je letos Hyundai (cca 413 milionů korun) a třetí je Volkswagen (cca 311 milionů korun).

TOP 5 automobilek, které v ČR utrácejí nejvíce peněz za reklamu
Automobilka Leden - září 2018  Leden - září 2019 Počet registrovaných aut*
1. Škoda 212.425.000 Kč 417.299.000 64.656
2. Hyundai 375.417.000 Kč 412.642.000 14.337
3. Volkswagen 299.079.000 Kč 310.827.000 15.990
4. Toyota 210.084.000 Kč 204.610.000 7794
5. Ford 209.107.000 Kč 175.957.000 7079
*v období 1-9/2019 v ČR, zdroje dat: Nielsen Admosphere, SDA
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků