Automobilky v Česku utrácejí stamiliony za reklamu. Škodě šlape na paty Hyundai

V Mladé Boleslavi pořádně investují do reklamy a česká veřejnost je k myšlence autonomních vozidel spíše vlažná. Průzkum Nielsen Admosphere přináší zajímavé postřehy ze světa aut.

Jak se zatím staví česká společnost k autonomním vozidlům, kolik lidí u nás vlastní řidičský průkaz nebo kolik peněz již letos v ČR stačily automobilky utratit za reklamu? Výzkumná agentura Nielsen Admosphere přináší odpověď na všechny tyto otázky díky své nejnovější studii. Úplné závěry si ale v ohledu názoru veřejnosti nedělejte, průzkum byl realizován na vzorku pouhé pětistovky respondentů.

Nejprve agentura přichází s informacemi, že řidičský průkaz má v současnosti naprostá většina lidí (83 %). Oprávnění pak nemá a ani si ho neplánuje pořídit 12 % respondentů. Co se týče počtu aut na jednu domácnost, nejčastější variantou je dostupnost jednoho (49 %) nebo dvou (31 %) aut. Tři a více aut najdeme jen u 5 % lidí.

Fenomén pistáciové Fabie narůstá. Těžit z něj můžete i vy, vytahujte foťáky

Fenomén pistáciové Fabie narůstá. Těžit z něj můžete i vy, vytahujte foťáky

Další část výzkumu se zaměřila na autonomní auta a zejména pak na jejich přínos a bezpečnost. Čeští respondenti jsou v této otázce rozděleni, a to dokonce poměrně rovnoměrně – zhruba na třetiny. S vývojem těchto vozidel totiž souhlasí 31 %, velmi podobná část (32 %) má k vývoji autonomních vozů neutrální postoj a 37 % s ním nesouhlasí. Nejvíce nesouhlasných postojů lze přitom najít mezi respondenty nad 45 let věku.

Lidé, kteří s vývojem autonomních vozů souhlasili, pak v 58 % případů uvedli výhodu, že samořízená auta pomohou zlepšit plynulost dopravy. 42 % se líbí, že řidičům by tato auta ušetřila čas, protože by jim umožnila věnovat se při jízdě i jiným činnostem a 41 % si myslí, že by pomohla zkvalitnit služby jako taxi, kurýrní služby a podobně.

Hyundai investuje přes 800 miliard do autonomních aut. Podporu má i od vlády

Hyundai investuje přes 800 miliard do autonomních aut. Podporu má i od vlády

Z tábora skeptických hlasů se největší část ztotožnila s výrokem, že s vývojem samořízených vozidel nesouhlasí z obavy o jejich spolehlivost (63 %) a 56 % má obavy o jejich bezpečnost. 54 % také považuje za důležité, aby měl řidič v autě svobodu a kontrolu nad vozem.

Výzkum se nakonec zaměřil i na oblast automobilové reklamy. Největším inzerentem je domácí Škoda, která v období leden – září 2019 umístila reklamu v českých médiích v hodnotě 417 milionů korun. Oproti stejnému období v roce 2018 je to pro Škodu skoro stoprocentní navýšení, jak ukazuje tabulka v galerii. Na druhém místě je letos Hyundai (cca 413 milionů korun) a třetí je Volkswagen (cca 311 milionů korun).

TOP 5 automobilek, které v ČR utrácejí nejvíce peněz za reklamu
Automobilka Leden - září 2018  Leden - září 2019 Počet registrovaných aut*
1. Škoda 212.425.000 Kč 417.299.000 64.656
2. Hyundai 375.417.000 Kč 412.642.000 14.337
3. Volkswagen 299.079.000 Kč 310.827.000 15.990
4. Toyota 210.084.000 Kč 204.610.000 7794
5. Ford 209.107.000 Kč 175.957.000 7079
*v období 1-9/2019 v ČR, zdroje dat: Nielsen Admosphere, SDA
TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků