Automobilky už cítí dopady dluhové krize. V Evropě omezují výrobu

Automobilky už cítí dopady dluhové krize. V Evropě omezují výrobu

Některé automobilky ve svých evropských továrnách začaly kvůli slábnoucí poptávce na trhu omezovat výrobu a oklešťovat přesčasy. Informuje o tom list Financial Times. Dodává, že tyto kroky naznačují, že dluhová krize v eurozóně začíná mít negativní dopad na reálnou ekonomiku. Podle analytiků přesto v tomto ani příštím roce nehrozí dvouciferné propady prodejů aut, které postihly některé trhy po pádu Lehman Brothers v roce 2008.

Určité omezení produkce v Evropě podle Financial Times v tomto čtvrtletí ohlásily francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën a Renault i jejich konkurence z USA General Motors a Ford. Rostou totiž obavy z toho, že automobilový trh čeká příští rok znovu pokles.

Klepněte pro větší obrázek

Výzkumná společnost J.D. Power nedávno předpověděla, že prodej aut v Evropě v celém letošním roce mírně klesne na 18,1 milionu vozů. V západní Evropě čeká propad o dvě procenta na 14,2 milionu vozů, zatímco ve východní Evropě počítá s nárůstem o čtyři procenta na 3,9 milionu vozů. Prognóza mírní i dosud optimistická očekávání pro příští rok.

“Problémy světové ekonomiky ovlivňují potenciální kupce vozidel v rozhodování, jestli pořídit auto teď, nebo raději nákup odložit do té doby, kdy budou mít větší jistotu ohledně práce a ekonomika se začne zase zlepšovat,“ komentoval situaci analytik J.D. Power Jonathon Poskitt.

 „Celkový trh s automobily v Evropě zůstává slabý,“ dodává společnost Ford, která omezuje výrobu ve své továrně v Belgii.

Japonci ani výrobci luxusních vozů omezení neplánují

Japonské automobilky Toyota Motor a Honda Motor zatím podle britského listu ve zvyšování výroby v Evropě pokračují, protože se zotavují z výpadků způsobených nedostatkem součástek po březnovém zemětřesení v Japonsku. Toyota nicméně uvedla, že je „opatrnější, než byla dříve“.

Ke snižování produkce neplánují přistoupit ani výrobci luxusních automobilů Jaguar Land Rover nebo Bentley, kterým se prodeje zatím daří stále úspěšně zvyšovat.

Prodeje jsou teď výrazně nižší než před finanční krizí

Financial Times upozorňují, že prodeje automobilů jsou v současné době v porovnání s předkrizovými roky poměrně nízké, zvláště v zemích, které postihly největší problémy.

Například ve Španělsku se teď prodá zhruba 800 tisíc vozů ročně, což je zhruba polovina odbytu předkrizového roku 2007. Itálie se pak za čtyři roky podle J.D. Power dostala z 2,3 milionu prodaných vozů ročně na současných 1,75 milionu.

I proto se i v případě další recese podle listu nedá očekávat další tak prudký pád prodejů jako v letech 2008 až 2009.

Zdroj: E15.cz

 

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků