| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru Zdroj: Mazda

| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru | Zdroj: Mazda

| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru Zdroj: Mazda

| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru | Zdroj: Mazda

| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru Zdroj: Mazda

| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru | Zdroj: Mazda

| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru Zdroj: Mazda

| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru | Zdroj: Mazda

| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru Zdroj: Mazda

| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru | Zdroj: Mazda

| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru Zdroj: Mazda

| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru | Zdroj: Mazda

| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru Zdroj: Mazda
| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru Zdroj: Mazda
| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru Zdroj: Mazda
| Multipathway Workshop značek Toyota, Mazda a Subaru Zdroj: Mazda
6
Fotogalerie

Automobilky Toyota, Mazda a Subaru věří spalovacím motorům. Dohodly se na vývoji nové generace

Každá se značek se chce držet své vlastní charakteristické konstrukce, kterou doplní nejnovějšími systémy elektrifikace.

Zaměření na elektromobilitu je u většiny světových automobilek stále silným tématem, ačkoliv některé značky brzdí své původně ambiciózní plány kompletního přechodu na elektrický pohon. Japonské značky na vlnu elektromobilů naskočily obecně v pomalejším tempu, a jak nyní naznačili zástupci automobilek Toyota, Mazda a Subaru, alespoň tito výrobci nadále věří v pokračující vývoj spalovacích motorů.

Trojice japonských automobilek uspořádala konferenci, aby vedla diskuzi právě na téma vývoje nových spalovacích motorů, ve kterých by se proti společnému nepříteli – emisím CO₂ – využilo alternativních zdrojů jako kapalného vodíku, biopaliv a syntetických paliv. Nová spalovací technika má být přitom navržena s myšlenkou integrace elektromotorů a baterií pro ještě efektivnější chod.

Nemluvíme nicméně o společné spolupráci a vývoji jediné specifikace motorů výlučně pro ušetření nákladů. Toyota, Mazda a Subaru daly jasně najevo, že zůstávají rivaly, určité poznatky ve vývoji nové generace jednotek budou ale sdílet. Zároveň si každá ze značek uchová svou charakteristickou konstrukci motorů, pro kterou jsou v automobilovém průmyslu známé.

Mazda bude tedy pokračovat ve vývoji technologie Wankelova motoru, který je dle slov automobilky „v tuto chvíli používán jako generátor“ – konkrétně jako prodlužovač dojezdu v elektromobilu MX-30. O návratu rotačního motoru k pohonu samotných kol modelů Mazdy se za poslední roky objevila řada spekulací. Uvidíme tedy, zda Mazda posune vývoj Wankelu i tímto směrem.

Subaru zase pracuje na nové generaci hybridního ústrojí využívajícího tradiční boxer, které již během konference ukázalo pod kapotou prototypu Crosstrek. Toyota bude nakonec pokračovat ve vývoji klasických řadových čtyřválců, jež prezentovala o objemu 1,5 a 2,0 litru. Podrobnější informace o nových motorech si značky zatím nechávají pro sebe, ve všech případech máme ale očekávat kompaktnější rozměry, což budoucím modelům zajistí i aerodynamičtější tvary přídí.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud