Automobilky se začínají zajímat o íránský trh po uvolnění sankcí

Automobilky se začínají zajímat o íránský trh po uvolnění sankcí

Automobilový průmysl v Íránu by mohl zažít novodobý boom. Po té, co byly uvolněny ekonomické sankce v reakci na omezení zbrojení a nukleárního programu Íránu, se uvolňuje i trh s náhradními díly a osobními auty.

Zatímco v roce 2011 bylo v Íránu vyrobeno přes 1,6 milionu aut, v roce 2012 výroba spadla na milion vozů a v roce 2013 dokonce na 743 000 aut. Průmysl byl ochromen a o práci přišlo asi 100 000 lidí, píší AutoNews.

Analytici z IHS Automotive předpovídají, že už během příštího roku by se výroba aut mohla vrátit na hodnotu 1,6 milionu aut ročně a historická hodnota dva miliony vyrobených aut za rok prý není nereálná.

Celému světu prý zbývá ropa už jen na 53 let

Celému světu prý zbývá ropa už jen na 53 let

Na jindy tradiční výrobce jako Peugeot a Renault nyní čeká silná konkurence čínských automobilek. Sankce totiž pomohly Číně, která zůstala největším ekonomickým partnerem Íránu a to se projevilo i na prodejích aut. Nejvíce si v Íránu polepšily čínské značky Chery a Lifan. Analytici ale očekávají, že se ekonomika Íránu rychle po zrušení sankcí oživí a zákazníci začnou znovu preferovat luxusní zboží a tedy i automobilky s prestižnějším jménem.

Koncern PSA nyní drží v Íránu zhruba 30% podíl na trhu především díky montáži letitých modelů Peugeot 405 a Peugeot 206 z náhradních dílů. PSA má ale v plánu znovu rozjet výrobu ve velkém a chce modernizovat výrobní závody. Renault plánuje obnovit výrobu sedanu Logan.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků