Automobilky se začínají zajímat o íránský trh po uvolnění sankcí

Automobilky se začínají zajímat o íránský trh po uvolnění sankcí

Automobilový průmysl v Íránu by mohl zažít novodobý boom. Po té, co byly uvolněny ekonomické sankce v reakci na omezení zbrojení a nukleárního programu Íránu, se uvolňuje i trh s náhradními díly a osobními auty.

Zatímco v roce 2011 bylo v Íránu vyrobeno přes 1,6 milionu aut, v roce 2012 výroba spadla na milion vozů a v roce 2013 dokonce na 743 000 aut. Průmysl byl ochromen a o práci přišlo asi 100 000 lidí, píší AutoNews.

Analytici z IHS Automotive předpovídají, že už během příštího roku by se výroba aut mohla vrátit na hodnotu 1,6 milionu aut ročně a historická hodnota dva miliony vyrobených aut za rok prý není nereálná.

Celému světu prý zbývá ropa už jen na 53 let

Celému světu prý zbývá ropa už jen na 53 let

Na jindy tradiční výrobce jako Peugeot a Renault nyní čeká silná konkurence čínských automobilek. Sankce totiž pomohly Číně, která zůstala největším ekonomickým partnerem Íránu a to se projevilo i na prodejích aut. Nejvíce si v Íránu polepšily čínské značky Chery a Lifan. Analytici ale očekávají, že se ekonomika Íránu rychle po zrušení sankcí oživí a zákazníci začnou znovu preferovat luxusní zboží a tedy i automobilky s prestižnějším jménem.

Koncern PSA nyní drží v Íránu zhruba 30% podíl na trhu především díky montáži letitých modelů Peugeot 405 a Peugeot 206 z náhradních dílů. PSA má ale v plánu znovu rozjet výrobu ve velkém a chce modernizovat výrobní závody. Renault plánuje obnovit výrobu sedanu Logan.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků