Automobilky se spojily a budou do vozů montovat Linux

Fantomas  |  20. 09. 2012 18:33  |  [213.226.223.xxx]

"Montovat Linux". To je zajímavé slovní spojení

Odpovědět  |   | 

no proc ne, kdyz mas "fs mount" cesky "namauntovat filesystem", tak proc "nenamauntovat" cely operak

Jedine co bych k tomu dodal je, ze jsem zvedavej, jak to dopadne se zabezpecenim. Protoze kdyz to vemu kolem koukolem jak dopadl Android, tak to zrovna nejaky supr zabezpeceny system neni.

Odpovědět  |   | 
Rover623  |  20. 09. 2012 20:25

Jen opravím, ten systém od Nokie založený na Linuxu se jmenuje Moblin, nikoli Mobiln.

Jinak je to celkem logické, Linux pohání skoro 80% všech "chytrých" zařízení na planetě, od set-top-boxu za pár stovek až po superpočítače za pár miliard.

Odpovědět  |   | 

a hlavne unixove OS vydrzi jet i nekolik hodin, dnu, tydnu, mesicu a roku bez fatalnich problemu a bez vynucenych restartu a modrych obrazovek. Coz je u aut celkem zadouci vlastnost. Byt to na Woknech, tak to pul dne bootuje, hodinu jede a nasledne pul dne odesila chybove hlasky z nouzoveho rezimu. No jsem zvedavej, jestli Ford neslapl SYNCem potazmo spolupraci s MS do pekneho ....

Příspěvek byl 3× upraven, naposled 21. 09. 2012 08:31

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  21. 09. 2012 11:15  |  [78.80.205.xxx]

Větou ......pul dne bootuje, hodinu jede a nasledne pul dne odesila chybove hlasky z nouzoveho rezimu... jsem se neskutečně pobavil. Děkuji.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 09. 2012 12:29  |  [20.138.2.xxx]

mno takto....pokial windows posiela BSOD, je to na 90% problem hardveru (zly hardver, nespravne nakonfigurovany, debilny ovladac apod) a nie samotneho systemu. To, ze posle este aj informaciu o Vasich spodkach je uz druha vec. Na riadne nakonfigurovanom pocitaci BSOD nehrozi, teda pokial ho jednoducho nenasimulujete (navodov je na to cela fura). Problem je skor to ze z celeho windowsu sa stala doslova stetka (po nasom k.rva) pre vsetko, stale sa to len nabaluje ako ked staviate snehuliaka. Kopec bordelu (a coraz viac) bezi napolo ako onlajn (pricom na to nie je ziadny technicky dovod, problem je v nenasytnom marketingu, ktoremu by uz naozaj bolo dobre zarazit tieto sposoby raz a navzdy) a potom to tak aj vyzera (takym sa zasadne vyhybam ako cert krizu a mozem len odporucit dobre si precitat skor nez kupite/stiahnete). Okrem toho, do linuxu sa nepusti niekto, kto o tom nema ani sajnu co robi. Nehovoriac o kadejakych 'looser-friendly' aplikaciach, ktore nerobia nic ine len roz.rdaju cely OS a este aj poslu informaciu o Vasom PC a bohvie co este tym f.ckerom ktori to vyrobili, samozrejme predtym ako sa uplne neskonale drzym sposobom snazili z Vas vytiahnut Vase informacie (mejl, meno apod). Takychto treba hadzat do jamy a zahrabat buldozerom.

No a na to, aby auto bolo problematicke a nemohlo vydrzat nebodaj dlhsie ako ma, na to maju uz iste automobilky ovela prepracovanejsie sposoby (najvacsie moznosti sa tradicne otvaraju v oblasi eko-k.rvitok hlasne podporovanych tou bandou v Bruseli co je zase len voda na mlyn coraz stupidnejsiemu a agresivnejsiemu marketingu, ktory nevaha aj totalne klamat len aby bol predaj zaisteny)

Odpovědět  |   | 

pokud to je mineno jako obrana Win, tak ja bych souhlasil s prvni casti ale jen za dvou predpokladu:
zaprve, pokud se budeme bavit ciste jen o mobilnich aplikacich a workstationach, nikoliv o serverech, ktere Microsoft neumel, neumi a nikdy umet nebude (neznam nikoho, kdo by mel AIXy, HPuxy (pripadne Redhaty v pripade nouze a chudoby), presel na 2008 Server a byl spokojeny.
zadruhe, pokud bych pominul tradicni neschopnost Microsoftu neco vyrobit a dotahnout do konce driv, nez to da do prodeje (XP pouzitelne az po druhem service packu, Visty nepouzitelne doted, win7 pouzitelne s odrenyma usima po vypnuti tisicu "pikacovinek" ktere tam MS nabastlil by default.)

To ze useri jsou schopni rozlozit jakykoliv system je vec, ktera uz je jaksik mimo, podle me je opet lepsi to co dela Unix (maze, nepta se a predpoklada, ze uzivatel neni upny blbec) narozdil od Win, ktere se ptaji furt do zblbnuti a nemazou, protoze porad nekde neco drzi soubory a clovek musi stahnout utility tretich stran, aby se vubec dozvedel co ma na disku a kde a proc se to nainstalovalo, pod jakym userem a proc to nejde smazat.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 21. 09. 2012 14:04

Odpovědět  |   | 
jim  |  21. 09. 2012 11:38  |  [213.192.1.xxx]

Ještě že tyhle značky aut nikdy nechci. Pokud to bude taková hrůza jako Firefox tak to raději veterána s karburátorem a bez elektroniky.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků

Nejčtenější články

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici n…

Přece jen objektivnější hodnocení spolehlivosti jednotlivých automobilů než průzkumy mezi vlastníky, nabízejí technici ze stanic technické kontroly. Nyní v Německu zveřejnili žebříček nejvíce a nejméně spolehlivých aut ve stáří od jednoho roku až do devíti let.

2.  10.  2017 | | 32 N/A
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. …

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších vozů této korejské automobilky

21.  9.  2017 | | 5 N/A
Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původn…

BMW X5 bylo prvním SUV vyvinutým pod taktovkou mnichovské značky. Ceny nejlevnějších kusů nyní padají ke stu tisícům korun. Rozhodli jsme se zjistit, jak model funguje ojetý.

30.  9.  2017 | | 19 N/A
Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydr…

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás vybrali desítku těch nejdéle vyráběných. Nejspíš nepřekvapí, že vznětový není ani jeden z nich…

15.  10.  2017 | | 23 N/A
9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A…

Jiný kraj, jiný mrav - to, co se dobře prodává v Japonsku, nemusí fungovat v Americe. Automobilky tak záměrně některé své modely na určitých trzích vůbec nenabízí. Tohle je náš přehled devíti hodně zajímavých automobilů, které se v Evropě neprodávají.

8.  10.  2017 | | 13 N/A