Automobilky se dohodly, že od roku 2022 zavedou autonomní brzdění

Kankunen  |  18. 03. 2016 08:49

Já to mám a díky tomu jsem boural. Díky falešnému pocitu bezpečí jsem se kochal a našil to do dodávky. Za to jednou mi to zabrzdilo falešně.

Odpovědět  |   | 
Peet  |  18. 03. 2016 08:55

ja to mam tiez a uz mi to zachranilo auto ... falosne mi to nezabrzdilo este nikdy, maximalne upozornuje, ked niekto napr. nahle odboci doprava a ja idem za nim, tak to pipne ... asi to ma kazda automobilka inak nastavene ... ja to mam v MB B

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  18. 03. 2016 15:52

Měl jsem to v Audi (2007), pak v BMW (2011) a teď opět v Audi (2014). První fungovalo dobře, brzdilo kdy mělo, možná na dálnici příliš opatrně, tedy moc brzy, během hustého sněžení díky elektrickému vyhřívání téměř nevypadávalo. Druhé naopak mělo hafo falešných zásahů, stačil kamion s méně zakrytou boční nádrží v pravém pruhu dálnice a v levém to dupalo na brzdu, navíc soudruzi z BMW zapomněli na vyhřívání, takže na "System Off, Sensor Dirty" stačilo pár sněhových vloček. Teď mám dvouradarový systém+ navíc s kamerou na chodce, funguje skvěle, brzdí kdy má a jak má, umí se v koloně i rozjet, nemá falešné zásahy. Ale sníh taky nemá rád, byť na SYSTEM OFF potřebuje toho sněhu hodně. Použitelné byly všechny tři, každý s jinými výhradami, ten poslední je nejlepší. Ale abych Audi zas moc nechválil, tak varování před "teploušem v směru jízdy" v systému Night view ja tak tiché, že skoro není slyšet a žlutý minitrojůhelníček promítaný na čelní sklo je téměř neviditelný. Tady naopak megatrojůhelník před očima a nepřeslechnutelný gong BMW dával daleko větší smysl, byť umístění displeje nočního vidění mimo zorné pole je u BMW naopak naprostý nesmysl. Ale takhle bychom mohli procházet všechny asisteční systémy a chválit a kritizovat tu jednoho, tu dalšího. Ideální to nemá nikdo a je to škoda.

Odpovědět  |   | 
klufko  |  18. 03. 2016 10:38

Já to mám taky a po prvním falešnym brzdění kdy sem se lekl jako prase sem to vypnul a nastavil si jen že mě to upozorní a to mi zase naopak jednou zachránilo čumák... ať si to do aut dávaj ale hlavně ať se to dá vypnout

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  18. 03. 2016 15:54

Nemáš verzi která nejde-li o akutní kolizní situaci, tak napřed varuje a pak teprve brzdí?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 03. 2016 11:17

Mám to v autě r.v.2009 a mám to zapnuté. Je to o zvyku. Software někdy vyhodnotí kolizi v situací, kdy se v levém pruhu dojíždí pomalejší auto,. o kterém víte, že se včas zařadí doprava. Takže to vyhodnotí jinak než to komplexněji vidím já.
Možná, že dnes je software vychytanější....

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 03. 2016 12:10

Pokud to reaguje chybně tak je třeba diagnostika, nakalibrovat radar a aktualizovat ŘJ. Je to asistent, né autonomní řízení. Takže řidič nemá tuto pomoc považovat za jistotu, ale za asistenci a vždy být připraven jednat. Bohužel kvalitní radary jsou drahé a v levných autech se používají se levné s malým výkonem, a je to v podstatě na hranici použitelnosti, ale často lze připlatit za ten lepší, i když většinou ty lepší používají silné verze prémiových značek. Dokonce jsme si všimli, že některé radary Bosch mají po čase (změna teplot u chladiče) nepatrně volné uchycení radaru v držáku (kterým se to kalibruje) a tak je dobré ten držák počase vyměnit nebo minimálně vymezit, ale to vždy znamená novou kalibraci. Je to jako s ABS nebo Airbagy, poslouží ale má to nevýhody. Vždycky můžete jet na koni, buďte v klidu

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 03. 2016 14:32

Samozřejmě je to jenom asistent a je nutné být ostražitý a vědět co se děje. Pokud se míjíte s autem před sebou na cca 1metr tak docela chápu, že to radar vidí jako kolizi. Radar není schopen vidět auto jako objekt a detekovat jeho příčný pohyb.
Podobně, když se do mezery mezi vaším autem a autem, které je před vámi ve vzdálenosti 1-2 sec., vecpe auto z vedlejšího pruhu.... Holt předvídání a noha na brzdě to řeší.

Odpovědět  |   | 
DDT  |  18. 03. 2016 15:28

co se mají automobilky co dohadovat...?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 03. 2016 17:24

Já to mám v autě také. Vozím to na sedadle spolujezdce. Ještě se zdaleka nic neděje a už to na mne křičí brzdi!

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  19. 03. 2016 15:41

Nech dodělat spolujezdci brzdový pedál a máš to kompletní.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 03. 2016 16:41

Víš vůbec jak je nebezpečné bezdůvodně najednou brzdit? To bych více stál, než jel, případně by se mi mohl někdo podívat nechtěně do kufru. Lekavá manželka není moc dobrá jako spolujezdec.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  19. 03. 2016 16:46

Jak se to diskutovalo někde výš, tak to chce nahrát nový software a resetovat .... (manželku)..

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 03. 2016 20:06

Ty jseš dnes nějakej vtipnej, kde se předčasně zazelenalo vtipné býlí, když už přichází to jaro.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 03. 2016 09:13

Mám pro to pochopení, protože se mi kombinuje kolizní asistent namontovaný výrobcem do auta s kolizní asistentkou na sedadle spolujezdce. A to je náročné. Argumentace kolizní asistentky je podporován zvukovou signalizací z auta. Moje argumentační pozice je díky existenci kolizního asistenta v autě stále slabší.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 03. 2016 12:17

A vidíš to, své asistentce jsi evidentně software nepřehrál a reset neproběhl.
Stále mne udivuje, že se najdou jedinci, kterým se nelíbí, když člověk odlehči diskuzi, hlupáci mám zakázáno používat. Do pr.. už jsem to zase napsal.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 03. 2016 21:39

Jednak sám nevím jak na to a druhak ani nevím, jestli bych to vlastně chtěl. Možná to je na životě to nejkouzelnější, ta nejistá pozice.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A