Automobilky se dohodly, že od roku 2022 zavedou autonomní brzdění

Dohoda zatím platí pro trh v USA. K 1. září 2022 by měla být všechna nová auta od zapojených výrobců standardně vybavena systémem, který umí sám zastavit nebo aspoň zpomalit.
Automobilky se dohodly, že od roku 2022 zavedou autonomní brzdění

Dvacítka výrobců se dohodla, že zavede systém nouzového autonomního brzdění jako standardní výbavu. Konkrétně jde o automobilky Audi, BMW, Fiat Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen a Volvo.

Dohoda zatím platí pro trh v USA. K 1. září 2022 by měla být všechna nová auta od těchto výrobců vybavena v základní výbavě systémem, který umí sám zastavit nebo aspoň zpomalit vozidlo, pokud řidič nereaguje na překážku před sebou a nebrzdí.

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Podle amerických organizací IIHS a NHTSA tyto systémy během tří let zabrání 28 000 nehodám a 12 000 zranění jen v USA. Dohoda má systém zavést o tři roky dříve, než bylo původně v plánu ho zavést jako povinnou výbavu.

Ačkoli dohoda platí prozatím jen pro USA, dá se předpokládat, že se systémy autonomního brzdění včetně detekce chodců, masově rozšíří i do světa, tedy i k nám do Evropy. Například Euro NCAP je zavedlo jako součást testů.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků