Automobilky se dohodly, že od roku 2022 zavedou autonomní brzdění

Dohoda zatím platí pro trh v USA. K 1. září 2022 by měla být všechna nová auta od zapojených výrobců standardně vybavena systémem, který umí sám zastavit nebo aspoň zpomalit.
Automobilky se dohodly, že od roku 2022 zavedou autonomní brzdění

Dvacítka výrobců se dohodla, že zavede systém nouzového autonomního brzdění jako standardní výbavu. Konkrétně jde o automobilky Audi, BMW, Fiat Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen a Volvo.

Dohoda zatím platí pro trh v USA. K 1. září 2022 by měla být všechna nová auta od těchto výrobců vybavena v základní výbavě systémem, který umí sám zastavit nebo aspoň zpomalit vozidlo, pokud řidič nereaguje na překážku před sebou a nebrzdí.

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Podle amerických organizací IIHS a NHTSA tyto systémy během tří let zabrání 28 000 nehodám a 12 000 zranění jen v USA. Dohoda má systém zavést o tři roky dříve, než bylo původně v plánu ho zavést jako povinnou výbavu.

Ačkoli dohoda platí prozatím jen pro USA, dá se předpokládat, že se systémy autonomního brzdění včetně detekce chodců, masově rozšíří i do světa, tedy i k nám do Evropy. Například Euro NCAP je zavedlo jako součást testů.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků