Automobilky se dohodly, že od roku 2022 zavedou autonomní brzdění

Dohoda zatím platí pro trh v USA. K 1. září 2022 by měla být všechna nová auta od zapojených výrobců standardně vybavena systémem, který umí sám zastavit nebo aspoň zpomalit.
Automobilky se dohodly, že od roku 2022 zavedou autonomní brzdění

Dvacítka výrobců se dohodla, že zavede systém nouzového autonomního brzdění jako standardní výbavu. Konkrétně jde o automobilky Audi, BMW, Fiat Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen a Volvo.

Dohoda zatím platí pro trh v USA. K 1. září 2022 by měla být všechna nová auta od těchto výrobců vybavena v základní výbavě systémem, který umí sám zastavit nebo aspoň zpomalit vozidlo, pokud řidič nereaguje na překážku před sebou a nebrzdí.

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Podle amerických organizací IIHS a NHTSA tyto systémy během tří let zabrání 28 000 nehodám a 12 000 zranění jen v USA. Dohoda má systém zavést o tři roky dříve, než bylo původně v plánu ho zavést jako povinnou výbavu.

Ačkoli dohoda platí prozatím jen pro USA, dá se předpokládat, že se systémy autonomního brzdění včetně detekce chodců, masově rozšíří i do světa, tedy i k nám do Evropy. Například Euro NCAP je zavedlo jako součást testů.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků