Automobilky se dohodly, že od roku 2022 zavedou autonomní brzdění

Dohoda zatím platí pro trh v USA. K 1. září 2022 by měla být všechna nová auta od zapojených výrobců standardně vybavena systémem, který umí sám zastavit nebo aspoň zpomalit.
Automobilky se dohodly, že od roku 2022 zavedou autonomní brzdění

Dvacítka výrobců se dohodla, že zavede systém nouzového autonomního brzdění jako standardní výbavu. Konkrétně jde o automobilky Audi, BMW, Fiat Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen a Volvo.

Dohoda zatím platí pro trh v USA. K 1. září 2022 by měla být všechna nová auta od těchto výrobců vybavena v základní výbavě systémem, který umí sám zastavit nebo aspoň zpomalit vozidlo, pokud řidič nereaguje na překážku před sebou a nebrzdí.

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Podle amerických organizací IIHS a NHTSA tyto systémy během tří let zabrání 28 000 nehodám a 12 000 zranění jen v USA. Dohoda má systém zavést o tři roky dříve, než bylo původně v plánu ho zavést jako povinnou výbavu.

Ačkoli dohoda platí prozatím jen pro USA, dá se předpokládat, že se systémy autonomního brzdění včetně detekce chodců, masově rozšíří i do světa, tedy i k nám do Evropy. Například Euro NCAP je zavedlo jako součást testů.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků