Automobilky Peugeot a Citroën postaví na Slovensku továrnu

Kompletaci svých výrobních center v Evropě završí skupina PSA Peugeot Citroën výstavbou další továrny v Trnavě na Slovensku. Vedení francouzské skupiny se pro tuto lokalitu rozhodovalo mezi nabídkami z několika dalších zemí.

Nakonec na misce vah převážila zejména poloha uprostřed Evropy, dobrá přístupnost a dostupnost vyčleněného pozemku (190 ha), množství případných dodavatelských firem v okolí továrny, značná tradice průmyslové výroby a vysoká úroveň kvalifikované a tvořivé pracovní síly. V neposlední řadě do této volby promluvila blízkost neustále se rozrůstajících trhů.

První vozy by z Trnavy měly vyjíždět v roce 2006 a odhaduje se roční kapacita 300 000 nových vozů. Měly by to být automobily tzv. společné platformy 1, tedy kategorie malých vozů. Nový závod si vyžádá investici 700 milionů EUR a práci v něm nalezne kolem 3500 lidí. Zařadí se mezi 9 evropských výrobních center skupiny PSA, která jsou ponejvíce v kooperaci s dalšími výrobci ve Francii, Španělsku, Velké Británii a Portugalsku. Ve výstavbě je rovněž společná továrna PSA Peugeot Citroën s japonským koncernem Toyota u Kolína v České republice.

Další závod ve střední Evropě není náhodnou volbou. Středoevropské země, konkrétně Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Česká republika, Slovensko a Slovinsko, se mohou pochlubit nárůstem podílu na trhu z 5% před pěti roky na současných 12,7%.

Nová továrna na Slovensku by měla skupině PSA Peugeot Citroën pomoci naplnit smělý plán – prodat v horizontu roku 2006 kolem 4 milionů nových vozů ročně. V roce 2002 skupina prodala zatím rekordních 3 267 000 vozů, když v době vzniku skupiny v roce 1997 to bylo jen 2 100 000 nových automobilů značek Peugeot a Citroën.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků