Automobilky chtějí sjednotit bezpečnostní normy v USA a EU

13 komentářů

Ondra
20. prosince • 10:54

Ztraceno v překladu: ten Váš švédský "Gothenburg" se krom angličtiny ve všech ostatních evropských jazycích včetně češtiny nazývá Göteborg.

Jiří Červenka
20. prosince • 11:17 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Opraveno, díky za upozornění.

PetrSY
19. prosince • 12:18

Poradil bych jim, vyrabet bezpecne auta - ne auta, která projdou jedním konkretním testem

Jozef Kostelansky
18. prosince • 16:53

Ja asi padnem na riť :-) . Pásy nie sú v niektorých štátoch USA povinné? A zachraňovať to má konštrukcia automobilov?
Predpokladám, že v USA sa airbag aktivuje len vtedy, keď sú zapnuté pásy. Inak by to bol masaker.

usa
18. prosince • 19:36

Predpokladáš zle. Tvoje myšlienkové pochody nemajú logiku. Navyše nechápem prečo chceš padať ... Amerika má svoje zvyky. Buďto si ignorant alebo hodne mladý, lebo téma nepripútavania sa v USA tu už bola veľa krát rozoberaná.

Jozef Kostelansky
18. prosince • 20:34

Ani jedno, ani druhé, ani tretie. Hlavne, že tvoj príspevok má logiku par excellence. Navyše tá posledná veta je nezmysel. Túto tému som na tomto fóre ešte nezaregistroval. Pletieš si to s niečim iným.

Rover623
20. prosince • 2:06

Neplete, povinnost používat bezpečnostní pásy skutečně v USA celoplošně neplatí. Situace je dokonce taková, že použití bezpečnostního pásu musí být v daném státě nařízeno, jinak ho nemusíte užít. Automobilky na to dokonce myslí a airbagy v "amerických" autech předpokládají zachycení nepřipoutaného člověka. Jsou proto několikrát větší než ty používané v Evropě a vystřelují se trochu jinak než ty v "evropských" autech. Navíc, v USA testuje bezpečnost vozů několik organizací a to mnohdy dost odlišným způsobem, přičemž výsledky ani jedné z nich nejsou brány jako důkaz bezpečnosti/nebezpečnosti vozidla jako takového jako je tomu u NCAP.Jedinou výhodu snahy sjednotit testy bezpečnosti spatřuji v tom, že v USA by vznikla obdoba NCAP (tedy ta jediná a správná organizace pro testy bezpečnosti vozidel), což by automobilkám velice usnadnilo práci, protože by dopředu znali metodiku testu a mohli se na to (stejně jako v Evropě) připravit a postavit auto tak aby dostalo co nejvíce bodů. V současné době to totiž v USA prostě nejde.

Clayton
20. prosince • 13:23

Ale vždyť to není pravda. V současnosti již povinnost připoutání se na předních sedadlech platí ve všech státech USA. V několika jižanských státech nebo třeba v Jižní a severní Dakotě se nemusíte poutat vzadu. Také se liší, zda vás může policista zastavit jen kvůli nezapnutým pásům. V některých státech nikoliv, pokutu za pásy vám může přidat jen jako prémii při zastavení za jiný přestupek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rover623
20. prosince • 15:40

Abych řekl pravdu, nemohu to erudovaně rozporovat, už to nějakou dobu je co jsem byl naposled v USA. Když jsem tam byl naposled platil mnou výše popsaný stav, ale to už opravdu nemusí být pravda.

Clayton
20. prosince • 23:20

Tak já už v USA žiju více nž 5 let, trochu přehled mám. Bohužel, i tady se to začíná blížit EU a svobody někam nenávratně mizí. Dost se to liší stát od státu.
Jak je to s pásy lze nalézt třeba zde:
http://www.ghsa.org/html/stateinfo/laws/seatb... ...

Jan
19. prosince • 17:09

S Josefom musim suhlasit...bezpecnost bez pasov nie je bezpecnostou, zvlast ucel airbagov je potom bezvyznamny, ak nie skor dokonca negativny. A tiez citam clanky o autach uz roky...o chybani pasov v USA som doteraz necital.

marcelo
18. prosince • 16:27

Opravte si chyby."Zatímco čelní náraz se v EU provádí deformovatelnou překážkou v rychlosti 40 km/h, USA spoléhá na překážku pevnou"1) v EU je to 40 mph, tedy 64 km/h a ne 40 km/h
http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx... 2) v USA je "standardní" čelní náraz do deformovatelné překážky
"In the moderate overlap frontal test, a vehicle travels at 40 mph toward a barrier with a deformable face made of aluminum honeycomb."
http://www.iihs.org/iihs/ratings/ratings-info... ...

Jiří Červenka
18. prosince • 17:32 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Děkuji za upozornění a omlouvám se za nepřesnost i za zavádějící formulaci. Obojí je opraveno. (Čelní náraz do pevné překážky nařizuje NHTSA v rámci NCAP zkoušek.)

Doporučujeme

Články odjinud