Automobilky chtějí po Evropské komisi odložení limitů emisí CO2

Sdružení automobilek ACEA volá po pětiletém odkladu plánovaných limitů emisí oxidu uhličitého.
Automobilky chtějí po Evropské komisi odložení limitů emisí CO2

Sdružení automobilek ACEA volá po odložení plánovaných limitů CO2, které nyní připravuje Evropská komise. ACEA poslala Komisi dopis, ve kterém vysvětluje nutnost odložení emisních limitů o dalších pět let – z roku 2025 na rok 2030.

Automobilky už nyní musí do roku 2021 dosáhnout emisí 95 g/km CO2, což je o 35 g/km CO2 méně, než kolik vypouštějí vozy v průměru nyní. Evropská komise navíc ještě ani nerozhodla, jaký nový limit nastaví, ale má se pohybovat mezi 68 a 78 g/km CO2.

Život řidiče | Statistiky | Palivo | Názory

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Podle ACEA je možné dosáhnout dalšího snížení pod 95 g/km jen rozšířením dieselů, hybridizací a elektrifikací, ale EU pro to nic nedělá. ACEA připomíná plánované omezování dieselových motorů a nedostatečnou podporu rozvoje sítě dobíjecích stanic pro elektromobily.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys | Palivo

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Automobilky během posledních dvaceti let snížily průměrné emise CO2 o 34 %. Další snižování je podle ACEA jen stěží realizovatelné se současnou technologií.

Analytici uvádějí, že v průměru má každá automobilka náklady asi 1000 eur (27 000 korun) na jednom autě, aby vyhověla požadavkům EU na nižší emise CO2. Tyto náklady musí samozřejmě zaplatit zákazník.

Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Názory

Volkswagen XL1 má stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

Ještě stojí za to připomenout, že oxid uhličitý není toxický plyn a že číslované emisní normy známé například jako Euro 5 nebo Euro 6 se týkají především škodlivých částic a plynů, například oxidů dusíku, nespálených uhlovodíků a pevných částic.

Veškerá lidská činnost včetně průmyslu, dopravy a zemědělství stojí za asi 4 % světových emisí CO2. Zbytek vyprodukuje sama příroda. Oxid uhličitý je přirozeným vedlejším produktem energetické výměny a například každý člověk za jeden den vydýchá zhruba 1 kg CO2. Doprava se pak na lidské produkci CO2 podílí jen celosvětově asi 20 procenty, z čehož opět jen část jde na vrub individuální dopravy silniční. Nejvíce emisí vypustí doprava železniční, lodní, letecká a nákladní/komerční.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků