Automobilkou s největší hodnotou je Toyota. Ve studii překonala BMW i Mercedes

V mezinárodní výzkumné studii obsadila Toyota prvenství mezi automobilkami již po osmé.

Chcete vědět, která automobilová značka má údajně největší hodnotu? Žebříček BrandZ, který tradičně sestavuje výzkumná společnost Kantar, vám to poví. A japonská Toyota se může chlubit, titul nejhodnotnější automobilové značky na světě už získala po osmé a za sebou nechala Mercedes-Benz nebo i BMW.

Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

V první stovce nejhodnotnějších značek světa jsou tři automobilky, z toho Toyota je na 48. místě. Japonská automobilka má podle studie hodnotu 28,4 miliardy dolarů (asi 670 miliard korun), kdežto Mercedes-Benz stojí na 21,3 miliardách a BMW na hodnotě 20,5 miliardy. Čtvrté místo mezi automobilkami zastává Tesla s hodnotou o zhruba 9 miliard dolarů nižší.

Žebříček BrandZ uvádějící 100 nejcennějších globálních značek světa vychází z různých ukazatelů, jako jsou finanční výsledky značky, průzkumy veřejného mínění, aktuální obchodní operace a budoucí plány. Velmi důležitým faktorem je závazek k ochraně životního prostředí a vývoj technologií šetrných k životnímu prostředí.

Nová Toyota Yaris poprvé v Česku: Prcek z Kolína míří hodně vysoko. A má na to!

Nová Toyota Yaris poprvé v Česku: Prcek z Kolína míří hodně vysoko. A má na to!

A jak je známo, hlavně v posledních zmíněných kategoriích Toyota exceluje. Ve svém arzenálu má nejmodernější technologie v hybridních, plug-in hybridních a vodíkových pohonech. Za více než 20 let sériové výroby hybridních pohonů dodala zákazníkům přes 15 milionů vozů s tímto pohonem, a je tak jejich největším světovým výrobcem.

Svou trošku do mlýna celkové hodnoty nakonec přidávají i ony budoucí plány značky. Toyota chce do roku 2025 uvést 10 nových čistě elektrických modelů, zatímco nadále hledí i na vývoj nových vozů s vodíkovým pohonem.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 78 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků