Automobilka Volvo zvětšuje bezpečnost převážených dětí

Nejnovější výzkumy společnosti Volvo Cars doporučují převážet děti v sedačkách obrácených zády ke směru jízdy přinejmenším do 3-4 let jejich věku.

• Dětské sedačky obrácené zády ke směru jízdy rozkládají síly vzniklé při nehodě na větší část těla
• Dětské sedačky byly podrobeny nárazovým zkouškám ve vozech Volvo
• Systém ISOFIX pro rychlé a správné upevnění
• Baby-Safe Plus ISOFIX pro nejmenší děti (ECE R44 skupina 0+)
• Fixway ISOFIX pro větší děti (ECE R44 skupina 1)
• Rada rodičům: nechte děti cestovat obrácené zády ke směru jízdy co možná nejdéle.

Společnost Volvo Cars zahajuje spolupráci s firmou Britax, která je jedním z předních výrobců dětských bezpečnostních systémů do automobilů. V Evropě se začnou prodávat dva typy dětských sedaček Britax vybavených kotvami systému ISOFIX, které se budou instalovat zády ke směru jízdy. Jedna z nich je určena pro nejmenší děti (ECE R44 skupina 0+) a druhá pro větší děti do 3-4 let věku (ECE R44 skupina 1). Sedačky absolvovaly řadu testů prováděných společností Britax a navíc byly podrobeny nárazovým zkouškám ve vozech Volvo.

Sedačky Britax doplňují řadu dětských sedaček Volvo obrácených zády ke směru jízdy. Podle odborníků ze společnosti Volvo je tato poloha pro děti cestující v automobilu nejbezpečnější.

„Studovali jsme téměř čtyři tisíce dětí, které zažily dopravní nehodu,” říká Lotta Jakobsson, která se v Komisi pro výzkum dopravních nehod společnosti Volvo zabývá bezpečností provozu. Podle výsledků výzkumu provedeného společností Volvo Cars je zřejmé, že umístění dětské sedačky zády ke směru jízdy výrazně přispívá ke snížení rizika závažných poranění dítěte. Sedačky obrácené zády ke směru jízdy dokáží v porovnání s nepřipoutaným dítětem snížit pravděpodobnost úrazu až o 90 procent.

Účelem dětské sedačky obrácené zády ke směru jízdy je poskytnout oporu hlavě a celé páteři v případě čelního nárazu. Jinými slovy, síly vzniklé při takovém nárazu jsou rozptýleny do větší části těla.

„Tato vlastnost je obzvláště důležitá, neboť dětské tělo není vzhledem ke své anatomii schopno odolat působení velkých sil,” říká Lotta Jakobsson. Hlava je v porovnání se zbytkem dětského těla velká a velmi těžká. Hlava novorozence představuje plnou polovinu jeho celkové hmotnosti. Krk není dosud dostatečně vyvinut.  Není dostatečně pevný, aby dokázal odolat velkým silám působícím při čelním nárazu tehdy, pokud dítě sedí obráceno čelem ke směru jízdy.”

Nárazové zkoušky ve vozech Volvo

Jedna ze sedaček Britax obdržela v komplexních evropských spotřebitelských testech dětských sedaček, které byly provedeny během roku 2005, nejvyšší hodnocení (druhá sedačka nebyla testována). Tyto testy byly provedeny ve spolupráci s evropskými autokluby a spotřebitelskými organizacemi.

Kromě těchto testů a vlastních zkoušek prováděných firmou Britax byly sedačky instalovány také do vozidel Volvo, ve kterých byly podrobeny plnohodnotným nárazovým testům a následně byly zhodnoceny podle vlastních přísných bezpečnostních standardů značky Volvo. Zkoušky zahrnovaly čelní nárazy a nárazy z boku a zezadu.

„Neprodávali bychom dětské sedačky, které by nesplňovaly naše vlastní bezpečnostní standardy,” říká Ingrid Skogsmo, ředitelka Bezpečnostního centra společnosti Volvo Cars. „Výsledky zkoušek však ukazují, že tyto dětské sedačky značky Britax můžeme zákazníkům Volvo s klidným svědomím doporučit, neboť představují vynikající doplněk naší vlastní řady bezpečnostních výrobků určených dětem.”

Systém ISOFIX umožňuje rychlou a správnou instalaci dětských sedaček

V některých případech může být obtížné dětskou sedačku správně nainstalovat. Řešením je kotevní systém ISOFIX, který výrazně snižuje riziko nesprávné instalace dětské sedačky. Kotvy systému ISOFIX mohou být objednány spolu s novým vozem Volvo, ale je možné je instalovat i dodatečně.

Sedačky mohou být ve vozidle instalovány buď na jedno ze zadních sedadel, nebo na sedadlo spolujezdce. Na sedadlo spolujezdce je však možné dětskou sedačku umístit pouze tehdy, pokud není vozidlo vybaveno airbagem spolujezdce, pokud byl tento airbag deaktivován autorizovaným servisem, nebo pokud byl airbag vypnut pomocí vypínače airbagu spolujezdce, kterým jsou vozy Volvo vybaveny.

Základní konstrukce ISOFIX – praktická konstrukce pro rychlou a správnou instalaci. Sedačky Britax se ke konstrukci upevňují pomocí speciálně zkonstruovaných úchytů. Konstrukce může být použita pro obě sedačky. Díky ní je správná instalace sedačky velmi snadná. Konstrukce ISOFIX se nejprve upevní ke kotvám systému ISOFIX ve vozidle. Správné uchycení konstrukce je potvrzeno dobře viditelnými zelenými symboly. Poté je ke konstrukci uchycena dětská sedačka. Správné zajištění sedačky v konstrukci je opět potvrzeno zeleným symbolem. Aby byla zaručena potřebná stabilita, je konstrukce ISOFIX vybavena opěrnou nohou, která spočívá na podlaze vozidla, a dále opěrnou deskou, která se zapře o opěradlo sedadla vpředu.

Baby-Safe Plus ISOFIX – sedačka pro nejmenší děti (ECE R44 skupina 0+). Tato sedačka je vybavena integrovanou nastavitelnou opěrkou hlavy s měkkými okraji, které mají dítě ochránit při kolizích z boku nebo zepředu. K dispozici je celkem sedm možných pozic v závislosti na velikosti dítěte. Pětibodový bezpečnostní pás s možností pohodlného nastavení jednou rukou umožňuje pohodlné zajištění dítěte. Baby-Safe Plus ISOFIX nese označení „ASIS“ – Advanced Side Impact System (Pokročilý systém ochrany proti bočnímu nárazu) – což znamená, že sedačka byla speciálně testována s ohledem na zajištění mimořádné ochrany při bočním nárazu. Alternativně je možné sedačku Baby-Safe Plus ISOFIX použít bez základní konstrukce ISOFIX a upevnit ji ve vozidle pomocí běžného bezpečnostního pásu.

Fixway ISOFIX – dětská sedačka obrácená zády ke směru jízdy určená pro starší děti od 9 měsíců do 3-4 let (ECE R44 skupina 1). Tato sedačka je vybavena mimořádně velkými bočními opěrami pro hlavu dítěte. Je možné ji nastavit do čtyř různých poloh tak, aby byl zajištěn co nejlepší komfort. Tato sedačka je rovněž vybavena pětibodovým bezpečnostním pásem s možností snadného nastavení. Pásy vedoucí přes ramena mohou být nastaveny do čtyř výšek. Sedačka nese označení „ASIS“ – Advanced Side Impact System.

Společnost Volvo by ráda upozornila na jednu z příčin zbytečných zranění dětí v automobilech. „Výsledky našich výzkumů ukazují, že při použití bezpečnostních sedaček obrácených čelem ke směru jízdy pro malé děti zvyšuje riziko vzniku poranění,” říká Lotta Jakobsson. „Proto rodičům doporučujeme, aby nechali své děti sedět v sedačkách obrácených zády ke směru jízdy co nejdéle, přinejmenším do 3-4 let jejich věku.”

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků