Automobilka Volvo Cars zaznamenala v roce 2014 rekordní prodeje

Automobilka Volvo Cars zaznamenala v roce 2014 rekordní prodeje

Tempo a hloubka globální transformace společnosti Volvo Cars byly potvrzeny zveřejněním čísel rekordního prodeje v roce 2014, jenž se bude podle prognóz v roce 2015 rozšiřovat na všechny světové trhy. Prodeje této švédské společnosti v roce 2014 vzrostly o 8,9 %, přičemž se dostaly až na nový rekord, jímž je 465 866 prodaných vozů. Prosinec se současně stal 18. měsícem nepřetržitě stoupajícího prodeje, daného především silným odbytem na čínském a západoevropském trhu a výrazně lepší celkovou prodejní strategií společnosti Volvo Cars.

„Byl to dobrý rok. Rekordní prodeje jsou dokladem našeho širokého záběru v roce 2014. A co více, máme zisky a hodláme je mít i v budoucnu. Což je zásadní předpoklad pro to, aby byl náš růst udržitelný,“ prohlašuje prezident a výkonný ředitel společnosti Håkan Samuelsson. „Očekáváme, že tento růst bude příští rok pokračovat na všech trzích.“

Automobilka Volvo Cars je na půli cesty ve své globální transformaci, která zahrnuje vytvoření globální průmyslové stopy, kompletní obnovení produktové řady Volvo v následujících pěti letech, představení nové modulární technologie podvozku, zavádění nových bezpečnostních technologií jako první na světě, nový designový jazyk, novou architekturu hnacího ústrojí a širokou nabídku prvotřídních online služeb.

Prodeje v západní Evropě a v tuzemsku

Tři vedoucí evropské trhy – Švédsko, Spojené království a Německo – hrály klíčovou roli také z hlediska nárůstu prodeje v roce 2014. Ve Švédsku došlo díky silné poptávce po crossoverových modelech Volvo XC60 a XC70 ke zvýšení prodeje o 17,4 %, zatímco ve Spojeném království zaznamenala automobilka nárůst o 25,5 % a v Německu o 18,3 % především v důsledku dobrého prodeje hatchbacku Volvo V40 a modelu XC60. V celé západní Evropě včetně Švédska činil nárůst 11,4 %. Důležitým faktorem stojícím za pokračujícím úspěchem v rámci Evropy jsou velmi konkurenceschopné motory Volvo Drive-E nabízející nejlepší kombinaci výkonu a hospodárnosti ve své třídě.

V České republice došlo s celkovým prodejem 1 602 vozů k 7,3% nárůstu oproti loňskému roku. Největší zájem měli zákazníci o Volvo XC60.

Prodeje v Číně

V Číně zaznamenala v roce 2014 automobilka Volvo Cars významně rychlejší růst než kdekoliv jinde. Celkový prodej zde stoupl o 32,8 % až na 81 221 prodaných vozů (více než dvojnásobné zvýšení prodeje), což je výsledek nového trvale vysokého prodeje. Čína se tak stala v rámci celosvětového odbytu pro značku Volvo trhem číslo jedna. Pokračování tohoto trendu na čínském trhu je podpořeno především vybudováním tří nových výrobních továren, posílením dealerské sítě a pokračujícím rozšířením produktové nabídky. Nejlépe prodávaným modelem bylo Volvo XC60, které následovala limuzína S60L a hatchback V40.

Oživení trhu v USA

V průběhu roku 2014 společnost Volvo Cars uvedla plán na oživení trhu USA, jehož smyslem je posílit postavení značky a znovu získat svůj podíl na trhu. Pro tento účel byl jmenován nový vedoucí tým a současně byla zvolena nová marketingová strategie, jejímž cílem je zvýšit povědomí o značce a přizpůsobit produktovou nabídku individuálním požadavkům napříč celou zemí. Na tomto trhu se prodalo celkově 56 371 vozů, přičemž nejlépe prodávanými modely byly Volvo S60 a XC60.

Nejlépe prodávané modely v roce 2014

Nejprodávanějším modelem roku 2014 byl crossover Volvo XC60, který představuje také největší nárůst v absolutních číslech. Pokud jde o model XC60, prodalo se celkem 136 993 vozů (2013: 114 010), což znamená oproti předchozímu roku nárůst o 20,2 %. Největším odbytištěm Volva XC60 byla Čína, následovaná USA a Švédskem. Druhými nejlépe prodávanými vozy byla Volva V40 a V40 Cross Country, kterých se prodalo celkem 110 528 (2013: 99 911). Modely XC60 a V40 byly následovány sedany S60/S60L, sportovním kombi V60 a crossoverem XC70. Informace o prodeji jednotlivých modelů najdete v části Sales Volumes section na stránkách Global Newsroom.

„V roce 2014 byl nárůst našeho prodeje opravdu konzistentní,“ říká Alain Visser, senior viceprezident oddělení pro marketing, prodej a zákaznický servis ve společnosti Volvo Cars. „To nám dává obrovskou jistotu, že budeme i v roce 2015 slavit úspěchy s našimi novými vozy a naše prodeje porostou nejen letos, ale i do budoucna, kdy se chystáme obnovit celou naši modelovou řadu, což by mělo proběhnout během následujících pěti let.“

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků