Automobilka Volvo Cars otevírá testovací areál, který jí přiblíží k jejímu cíli – budoucnosti bez dopravních nehod

AstaZero je celosvětově prvním komplexně vybaveným testovacím areálem pro vývoj budoucích řešení zvyšujících bezpečnost automobilové dopravy. Otevřením tohoto areálu udělá společnost Volvo Car Group další krok k naplnění své vize, podle níž by počínaje rokem 2020 neměl být v nových vozech Volvo nikdo usmrcen ani vážně zraněn.
Automobilka Volvo Cars otevírá testovací areál, který jí přiblíží k jejímu cíli –  budoucnosti bez dopravních nehod

Důležitým aspektem pro dosažení tohoto cíle je vyvíjení aktivních bezpečnostních systémů schopných předcházet dopravním nehodám. Tyto aktivní bezpečnostní systémy budou prověřovány v testovacím areálu AstaZero, který se nachází v blízkosti centrály společnosti Volvo Cars v západním Švédsku.

Jednou ze skvělých výhod tohoto areálu je jeho flexibilita. Protože je zkušební prostor navržen unikátním způsobem, je zde možné vytvářet různá dopravní prostředí. Jak říká generální ředitel společnosti AstaZero Pether Wallin: „Můžete zde simulovat všechny typy reálných scénářů dopravních nehod. Většina zkušebních areálů má oproti tomu jen omezenou variabilitu.“

Zkušební prostor lze přizpůsobit tak, aby v něm bylo možné provádět širokou škálu rozmanitých testů vycházejících z podmínek husté městské dopravy, rychlého dálničního provozu, vozovek s několika jízdními pruhy a celé řady různých křižovatek. Takovéto zázemí je zásadním předpokladem pro studování způsobů interakce vozu s různými překážkami, jakými jsou například jiné automobily, chodci, cyklisté, skútry, motorky, nákladní auta, autobusy nebo zvířata, které se mu náhle objeví v cestě. V rámci některých testů, kdy je třeba zohlednit komplexní dopravní situaci a vysoké rychlosti, budou testovací vozidla řízena roboticky.

„Bezpečné testování v reálných podmínkách je základním předpokladem pro vývoj našich aktivních systémů,“ vysvětluje Andres Axelson z centra bezpečnosti společnosti Volvo Cars. A dodává: „Tento areál bude hrát hned několik významných rolí: nejenže nám pomůže dosáhnout naší vize bezpečnosti díky vývoji automobilů, které jednoduše nenabourají, ale zároveň přispěje i k vývoji bezpečnostních funkcí vztahujících se na nechráněné účastníky silničního provozu, jako jsou chodci a cyklisté.“

Výzkum a vývoj

Jednou z hlavních funkcí areálu AstaZero bude poskytnutí platformy pro výzkum a vývoj příští generace bezpečnostních technologií. V tomto centru bude mít automobilka Volvo Cars možnost realizovat ve spolupráci s univerzitami a průmyslovými partnery celou řadu iniciativ, od strategických projektů na vývoj a výzkum vozidel až po cílené výzkumné projekty.

V areálu AstaZero bude probíhat také vývoj a testování autonomního řídicího systému, což je inteligentní systém na podporu řidiče, jehož smyslem je redukovat počet dopravních nehod a zajistit ještě lepší jízdní zážitek. Dále se zde bude pracovat na vyspělých systémech, které budou dále pomáhat sledovat například nesoustředěnost a únavu řidiče.

Přestože je vize 2020 velmi ambiciózním cílem, automobilka Volvo Cars má mnoho důvodů, proč být v tomto směru optimistická. Ostatně, její inovativní bezpečnostní řešení již prokázala, že budoucnost nemusí být tak daleko.

Anders Axelson si je jist jednou věcí: „Švédský automobilový průmysl představuje již nyní lídra na poli aktivní bezpečnosti. Díky projektu AstaZero máme skvělé vyhlídky si tuto naši vedoucí pozici udržet. Jsme jediným výrobcem osobních vozidel na světě, který se zavázal splnit závazek k budoucnosti s nulovým počtem smrtelných dopravních zranění k určitému datu. A jsme také jedinou zemí na světě, jejíž vláda k naplnění této vize přispívá.“

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků