20 let dělají pohon všech kol, ale poctivou fulltime 4x4 za tu dobu nedokázali vyrobit ani jednu
A Volvo C303 není poctivé fulltime 4x4? Nebo C306 v pohonu 6x6 by vaše požadavky taky nesplnilo?
Ne, C303 ani 6x6 nemá fulltime, pohon všech kol se připojuje pneumaticky. A stejně myslím tyhle auta ani nespadají do období posledních 20 let kterého se týká článek, jejich výroba byla ukončena někdy v 80. létech
Dejte mi tedy prosím příklad vozu, který odpovídá vašim požadavkům na pohon 4 kol.
Poctivé fulltime pohony mají například koncernová auta s motorem podélně, Audi A4, A6, Q7, VW Touareg apod., dále produkce Mercedesu 4Matic opět s podélnými motory (i když nepoužívají centrální samosvor ale jen otevřený dif, dále Subaru se systémem DCCD, VTD a další
Pokud torseny a spol. povazujete za fulltime pohon, tak v tom pripade Volvo vyrabelo 2 modely se synchro spojkou (obdoba VW syncro), coz teda vasi definici splnuje.
Nevím co myslíte synchro spojkou - nic takového neznám - ale pokud máte na mysli systém VW syncro s vizkozní mezinápravovou spojkou tak ta za fulltiime považovat nejde. Viskózní spojka se aktivuje až při prokluzu. Takže definici nesplňuje
4matic je rizeny elektronicky ne? Torsen je 100% zavreny sam od sebe?
Ne, 4Matic není řízený elektronicky, pouze má jako nadstavbu EDS ale samotný pohon je mechanický - tedy pokud se bavíme o podélných motorechA torsen sám od sebe nezavře na 100%, ale taky mu dost pomůže EDS
A potřebují vůbec full time 4x4 vyrábět/mít? 90% lidí vystačí s tím, co mají, a ten, komu to nevyhovuje, si prostě koupí jiné auto... Nevidím v tom žádný problém
Aha, já myslel že se Volvo zaměřuje na náročnější zákazníky
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.