Automobilka Volvo Cars má v nabídce vozy s pohonem 4x4 již 20 let

vana  |  25. 01. 2017 22:16

20 let dělají pohon všech kol, ale poctivou fulltime 4x4 za tu dobu nedokázali vyrobit ani jednu

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  26. 01. 2017 08:26

A potřebují vůbec full time 4x4 vyrábět/mít? 90% lidí vystačí s tím, co mají, a ten, komu to nevyhovuje, si prostě koupí jiné auto... Nevidím v tom žádný problém

Odpovědět  |   | 
vana  |  26. 01. 2017 12:49

Aha, já myslel že se Volvo zaměřuje na náročnější zákazníky

Odpovědět  |   | 
Vano nebuď zaujatá  |  26. 01. 2017 09:38

A Volvo C303 není poctivé fulltime 4x4? Nebo C306 v pohonu 6x6 by vaše požadavky taky nesplnilo?

Odpovědět  |   | 
vana  |  26. 01. 2017 14:15

Ne, C303 ani 6x6 nemá fulltime, pohon všech kol se připojuje pneumaticky. A stejně myslím tyhle auta ani nespadají do období posledních 20 let kterého se týká článek, jejich výroba byla ukončena někdy v 80. létech

Odpovědět  |   | 
Vano nebuď zaujatá  |  26. 01. 2017 14:40

Dejte mi tedy prosím příklad vozu, který odpovídá vašim požadavkům na pohon 4 kol.

Odpovědět  |   | 
vana  |  26. 01. 2017 15:02

Poctivé fulltime pohony mají například koncernová auta s motorem podélně, Audi A4, A6, Q7, VW Touareg apod., dále produkce Mercedesu 4Matic opět s podélnými motory (i když nepoužívají centrální samosvor ale jen otevřený dif, dále Subaru se systémem DCCD, VTD a další

Odpovědět  |   | 
Vana 4x4  |  26. 01. 2017 16:02

Pokud torseny a spol. povazujete za fulltime pohon, tak v tom pripade Volvo vyrabelo 2 modely se synchro spojkou (obdoba VW syncro), coz teda vasi definici splnuje.

Odpovědět  |   | 
vana  |  26. 01. 2017 16:24

Nevím co myslíte synchro spojkou - nic takového neznám - ale pokud máte na mysli systém VW syncro s vizkozní mezinápravovou spojkou tak ta za fulltiime považovat nejde. Viskózní spojka se aktivuje až při prokluzu.
Takže definici nesplňuje

Odpovědět  |   | 
Vana 4x4  |  26. 01. 2017 16:54

4matic je rizeny elektronicky ne? Torsen je 100% zavreny sam od sebe?

Odpovědět  |   | 
vana  |  26. 01. 2017 19:01

Ne, 4Matic není řízený elektronicky, pouze má jako nadstavbu EDS ale samotný pohon je mechanický - tedy pokud se bavíme o podélných motorech
A torsen sám od sebe nezavře na 100%, ale taky mu dost pomůže EDS

Odpovědět  |   | 
Vana 4x4  |  26. 01. 2017 16:02

Pokud torseny a spol. povazujete za fulltime pohon, tak v tom pripade Volvo vyrabelo 2 modely se synchro spojkou (obdoba VW syncro), coz teda vasi definici splnuje.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 36 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A