Automobilka Volvo Cars má v nabídce vozy s pohonem 4x4 již 20 let

Nové Volvo XC90 má elektrický pohon zadní nápravy. To má podle šéfa vývoje a výzkumu značky Henrika Greena otevřít nové možnosti nezávislého ovládání jednotlivých motorů i kol.
Automobilka Volvo Cars má v nabídce vozy s pohonem 4x4 již 20 let

Už dvě desetiletí nabízí Volvo Cars svá osobní auta také s pohonem všech kol. Vůbec poprvé se toto technické řešení objevilo ve Volvu 850 Estate s přeplňovaným pětiválcem 2,5 litru. Na trhu se tento vůz objevil v květnu 1996.

O rok později ho následovalo Volvo V 70. Není divu, vždyť z velké části vycházelo právě z modelu 850. Pohon všech kol měla logicky i první varianta Volva V70XC.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Logicky se obě poháněné nápravy objevily také v první generaci Volva XC90, které se před 15 lety představilo v Detroitu. Na přání byl vůz s motorem 2,5 vybaven systémem Haldex Traction druhé generace. Vozy s agregátem 3,2 měly pohon všech kol standardně.

Pohon všech kol je podle tiskové zprávy pro Volvo naplněním pojmu "framkomlighet", což znamená schopnost dopravit se kamkoliv bez ohledu na povětrnostní podmínky. Ještě lépe než dříve se to podle Henrika Greena, senior viceprezidenta Volvo Cars pro výzkum a vývoj, daří díky rozšíření nabídky o elektrický pohon všech kol v novém Volvu XC90.

"S tím, jak se posouváme směrem k plně elektrickým vozidlům a dalším pohonným řešením, se nám postupně otevírá svět nových možností nezávislého ovládání jednotlivých motorů i kol, které by bylo regulováno na základě typu povrchu a požadovaného jízdního stylu," uvedl Henrik Green.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků