Automobilka Volvo Cars má v nabídce vozy s pohonem 4x4 již 20 let

Nové Volvo XC90 má elektrický pohon zadní nápravy. To má podle šéfa vývoje a výzkumu značky Henrika Greena otevřít nové možnosti nezávislého ovládání jednotlivých motorů i kol.
Automobilka Volvo Cars má v nabídce vozy s pohonem 4x4 již 20 let

Už dvě desetiletí nabízí Volvo Cars svá osobní auta také s pohonem všech kol. Vůbec poprvé se toto technické řešení objevilo ve Volvu 850 Estate s přeplňovaným pětiválcem 2,5 litru. Na trhu se tento vůz objevil v květnu 1996.

O rok později ho následovalo Volvo V 70. Není divu, vždyť z velké části vycházelo právě z modelu 850. Pohon všech kol měla logicky i první varianta Volva V70XC.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Logicky se obě poháněné nápravy objevily také v první generaci Volva XC90, které se před 15 lety představilo v Detroitu. Na přání byl vůz s motorem 2,5 vybaven systémem Haldex Traction druhé generace. Vozy s agregátem 3,2 měly pohon všech kol standardně.

Pohon všech kol je podle tiskové zprávy pro Volvo naplněním pojmu "framkomlighet", což znamená schopnost dopravit se kamkoliv bez ohledu na povětrnostní podmínky. Ještě lépe než dříve se to podle Henrika Greena, senior viceprezidenta Volvo Cars pro výzkum a vývoj, daří díky rozšíření nabídky o elektrický pohon všech kol v novém Volvu XC90.

"S tím, jak se posouváme směrem k plně elektrickým vozidlům a dalším pohonným řešením, se nám postupně otevírá svět nových možností nezávislého ovládání jednotlivých motorů i kol, které by bylo regulováno na základě typu povrchu a požadovaného jízdního stylu," uvedl Henrik Green.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků