Automobilka Volvo Car Group testuje nový tříválcový motor

Automobilka Volvo Car Group testuje nový tříválcový motor
  • Nový tříválcový motor vyvinutý ve Švédsku automobilkou Volvo Cars
  • Další krok v rámci programu zaměřeného na vývoj působivých agregátů Drive-E
  • Široký výkonový rozsah, který končí na hranici přibližně 180 koní

Společnost Volvo Cars dnes potvrdila svůj výrobní program soustředící se na vývoj lehkého tříválcového benzínového motoru. Motor, který je kompletně vyvinut ve Švédsku, se připojí ke čtyřválcovým agregátům Drive-E, jež představují špičku ve své třídě. Současně se stane dokladem zručnosti konstruktérů značky Volvo a dalším naplněním závazku automobilky k výrobě efektivních a zároveň i výkonných hnacích jednotek.

„V posledních letech jsme ve Volvu urazili pořádný kus cesty. Investice naší mateřské společnosti Zhejiang Geely Holding Group nám umožnily znovu se ujmout vedoucího postavení v oblasti konstrukce motorů. Protože náš program vývoje nového tříválcového motoru dosáhl značně pokročilé úrovně, mohli jsme již zahájit testování prototypu,“ oznámil Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Group.

Automobilka Volvo má ve vývoji vlastních unikátních šesti-, pěti- a čtyřválcových motorů dlouhou tradici, přičemž se může pochlubit experty v daném oboru. Přesun k programu na konstrukci tříválcového motoru je jen dalším přirozeným krokem značky Volvo v rámci její strategie zmenšování objemu hnacích agregátů. Ty nejpokročilejší technologie v dané třídě společně s technickými analýzami umožňují dosáhnout u spalovacích motorů s menším zdvihovým objemem vyššího výkonu a mnohem efektivnějšího zpracování paliva.

„Při práci na našich čtyřválcových motorech Drive-E jsme získali cenné informace, které jsme zúročili při vývoji kompaktního a výkonného tříválcového motoru prémiové kvality. Jedná se o motor, který byl navržen

v první řadě pro naši novou architekturu CMA, ale bude prostřednictvím vyspělé technologie turbopřeplňování dodávat energii také vozům naší modelové řady ‚60‘, přičemž bude splňovat požadavky emisní normy

Euro 7,“ vysvětluje Michael Fleiss, viceprezident oddělení pro vývoj motorů ve společnosti Volvo Car Group.

Pokud nahlédneme do budoucnosti, je nový tříválcový motor Drive-E zkonstruován tak, aby splňoval celou řadu různých požadavků v souladu se vzrůstajícími nároky na kombinaci vysokého výkonu a vysoké efektivity v reálných podmínkách.

„Výhoda nového tříválcového motoru, na jehož vývoji nyní pracujeme, spočívá také v tom, že pro jeho výrobu bude možné použít stávající výrobní linky pro čtyřválcové motory, což nám nabízí potenciál mimořádné flexibility výroby, kterou bude možné lehce přizpůsobit požadavkům našeho růstu. Značka Volvo tak udělala další důležitý krok kupředu. Z hlediska výkonu a efektivity lze říci, že prostřednictvím tříválcového motoru Drive-E zazáří znamenité konstruktérské schopnosti automobilky Volvo,“ uzavírá Peter Mertens.

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 759 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 370 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2014
Stav: 158 409 km
Cena: 370 000 Kč
Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 259 065 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2,4
Rok výroby: 2001
Stav: 224 853 km
Cena: 80 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2007
Stav: 187 411 km
Cena: 136 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků