Automobilka Volvo Car Group testuje nový tříválcový motor

Automobilka Volvo Car Group testuje nový tříválcový motor
  • Nový tříválcový motor vyvinutý ve Švédsku automobilkou Volvo Cars
  • Další krok v rámci programu zaměřeného na vývoj působivých agregátů Drive-E
  • Široký výkonový rozsah, který končí na hranici přibližně 180 koní

Společnost Volvo Cars dnes potvrdila svůj výrobní program soustředící se na vývoj lehkého tříválcového benzínového motoru. Motor, který je kompletně vyvinut ve Švédsku, se připojí ke čtyřválcovým agregátům Drive-E, jež představují špičku ve své třídě. Současně se stane dokladem zručnosti konstruktérů značky Volvo a dalším naplněním závazku automobilky k výrobě efektivních a zároveň i výkonných hnacích jednotek.

„V posledních letech jsme ve Volvu urazili pořádný kus cesty. Investice naší mateřské společnosti Zhejiang Geely Holding Group nám umožnily znovu se ujmout vedoucího postavení v oblasti konstrukce motorů. Protože náš program vývoje nového tříválcového motoru dosáhl značně pokročilé úrovně, mohli jsme již zahájit testování prototypu,“ oznámil Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Group.

Automobilka Volvo má ve vývoji vlastních unikátních šesti-, pěti- a čtyřválcových motorů dlouhou tradici, přičemž se může pochlubit experty v daném oboru. Přesun k programu na konstrukci tříválcového motoru je jen dalším přirozeným krokem značky Volvo v rámci její strategie zmenšování objemu hnacích agregátů. Ty nejpokročilejší technologie v dané třídě společně s technickými analýzami umožňují dosáhnout u spalovacích motorů s menším zdvihovým objemem vyššího výkonu a mnohem efektivnějšího zpracování paliva.

„Při práci na našich čtyřválcových motorech Drive-E jsme získali cenné informace, které jsme zúročili při vývoji kompaktního a výkonného tříválcového motoru prémiové kvality. Jedná se o motor, který byl navržen

v první řadě pro naši novou architekturu CMA, ale bude prostřednictvím vyspělé technologie turbopřeplňování dodávat energii také vozům naší modelové řady ‚60‘, přičemž bude splňovat požadavky emisní normy

Euro 7,“ vysvětluje Michael Fleiss, viceprezident oddělení pro vývoj motorů ve společnosti Volvo Car Group.

Pokud nahlédneme do budoucnosti, je nový tříválcový motor Drive-E zkonstruován tak, aby splňoval celou řadu různých požadavků v souladu se vzrůstajícími nároky na kombinaci vysokého výkonu a vysoké efektivity v reálných podmínkách.

„Výhoda nového tříválcového motoru, na jehož vývoji nyní pracujeme, spočívá také v tom, že pro jeho výrobu bude možné použít stávající výrobní linky pro čtyřválcové motory, což nám nabízí potenciál mimořádné flexibility výroby, kterou bude možné lehce přizpůsobit požadavkům našeho růstu. Značka Volvo tak udělala další důležitý krok kupředu. Z hlediska výkonu a efektivity lze říci, že prostřednictvím tříválcového motoru Drive-E zazáří znamenité konstruktérské schopnosti automobilky Volvo,“ uzavírá Peter Mertens.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků