Automobilka NEVS se zbaví jména Saab. Nové modely ho už mít nebudou

Automobilka NEVS se zbaví jména Saab. Nové modely ho už mít nebudou

Automobilka NEVS (National Electric Vehicle Sweden) funguje na zbytcích po zbankrotované značce Saab. Po problémech se podařilo najít strategické partnery a do konce roku by se měla rozběhnout sériová výroba elektromobilů založených na platformě Saabu 9-3.

Nová auta se ale už nebudou jmenovat Saab, ani nebudou používat logo švédské značky. Na vozech se místo něj objeví nové logo automobilky NEVS. Cílový trh je především Čína, kde se mají rozjet vládní pobídky na nákupy elektromobilů.

Saab 96 (1960-1980): Poslední z oblých

Saab 96 (1960-1980): Poslední z oblých

Automobilka NEVS vyjednala docela zajímavé obchody. Například čínská energetická společnost Panda New Energy objednala 150 000 elektrických aut a 100 000 elektrických dodávek za dohromady asi 12 miliard dolarů. Auta mají být dodána do roku 2020.

Další zhruba miliardu dolarů by měla automobilka NEVS utržit za 20 000 aut dodaných čínské společnosti China Volant Industry Co. O obchody se tedy prozatím švédsko-čínská automobilka bát nemusí.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků