Automobilka NEVS se zbaví jména Saab. Nové modely ho už mít nebudou

Automobilka NEVS se zbaví jména Saab. Nové modely ho už mít nebudou

Automobilka NEVS (National Electric Vehicle Sweden) funguje na zbytcích po zbankrotované značce Saab. Po problémech se podařilo najít strategické partnery a do konce roku by se měla rozběhnout sériová výroba elektromobilů založených na platformě Saabu 9-3.

Nová auta se ale už nebudou jmenovat Saab, ani nebudou používat logo švédské značky. Na vozech se místo něj objeví nové logo automobilky NEVS. Cílový trh je především Čína, kde se mají rozjet vládní pobídky na nákupy elektromobilů.

Saab 96 (1960-1980): Poslední z oblých

Saab 96 (1960-1980): Poslední z oblých

Automobilka NEVS vyjednala docela zajímavé obchody. Například čínská energetická společnost Panda New Energy objednala 150 000 elektrických aut a 100 000 elektrických dodávek za dohromady asi 12 miliard dolarů. Auta mají být dodána do roku 2020.

Další zhruba miliardu dolarů by měla automobilka NEVS utržit za 20 000 aut dodaných čínské společnosti China Volant Industry Co. O obchody se tedy prozatím švédsko-čínská automobilka bát nemusí.

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 90 000 Kč
Saab 9.5 2
Rok výroby: 2006
Stav: 226 164 km
Cena: 80 000 Kč
Saab 9.3 2,2
Rok výroby: 2000
Stav: 221 586 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků