Automobilka, nebo uzenářství? Podívejte se, jak VW vyrábí své legendární párky

Znáte součástku Volkswagenu s produktovým číslem 199 398 500 A?

Pokud budou čísla obdobná jako předloni, i za rok 2019 nejspíš Volkswagen oznámí, že jeho nejprodávanějším produktem nejsou automobily. Mnohem více kusů německá automobilka udá ve svém uzenářském byznysu, který probíhá už 47 let. VW totiž vyrábí ve velkém i párky, přesněji svůj originální Currywurst, kterým navíc nekrmí jen své zaměstnance v továrnách.

Na produkci párků od Volkswagenu se byl podívat i Richard Hammond, známý moderátor pořadů Top Gear a The Grand Tour. A jak Hammond sám v úvodu videa (viz níže) zmiňuje, automobilová továrna VW ve Wolfsburgu je jedinou na světě, která má na místě i vlastní uzenářství.

VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

Za rok 2019 tedy čísla ještě neznáme, ale v roce 2018 vyrobila továrna 6,81 milionu párků, zatímco k zákazníkům se dostalo „jen“ 6,2 milionu nových vozů. Klasická varianta Currywurstu má 170 gramů, měří 25 centimetrů a jakožto Volkswagen Originalteil (tedy „originální součástka VW“) má v katalogu produktů VW i své vlastní číslo 199 398 500 A.

K dostání jsou párky nejen v kantýnách továrny VW, automobilka svou uzeninu prodává v celkem 11 zemích. Poptávka je velká, takže ve Wolfsburgu vyrobí asi 18 tisíc kusů denně. Základní ingredience jsou známé, ale kompletní recept je přísně tajný a změněn nebyl od roku uvedení 1973.

VW vyšperkoval svůj nejhezčí model. Arteon R-Line Edition bude velká vzácnost

VW vyšperkoval svůj nejhezčí model. Arteon R-Line Edition bude velká vzácnost

Velké pozdvižení v kantýnách VW nicméně předloni způsobila jiná změna. Zaměstnanci si totiž začali stěžovat, že jejich známý Currywurst už nechutná tak jako dříve. Ukázalo se, že na vině byla změna dodavatele kečupu, se kterým si párky kromě posypání kari většina strávníků dává.

Originální Currywurst pak není jediným druhem uzeniny, který VW produkuje. Své uzenářství používá pro celou řadu dalších variant parků a vznikají zde i klobásy, rolády či burgery. A na vegetariány ve svých řadách VW taky nezapomíná, jelikož pro ně existuje bezmasá verze Currywurstu.

VW v roce 2020 představí 34 novinek, do elektromobilů investuje další miliardy

VW v roce 2020 představí 34 novinek, do elektromobilů investuje další miliardy

Důvodem, proč si VW na místě vyrábí sám vlastní párky, stojí peníze. V roce 1973 si automobilka uvědomila, že ji vyjde levněji si „palivo“ pro zaměstnance vyrábět samostatně, než využívat externího dodavatele. Otázka budoucnosti vlastních párků, na které je automobilka tak hrdá, je ovšem zajímavá…

VW v posledních letech propaguje svou snahu o ekologičnost a snižování produkce emisí, investuje miliardy euro do produkce elektromobilů a zefektivňuje výrobní procesy, čímž chce do roku 2025 své emise CO2 snížit o celou polovinu a do roku 2050 se dokonce stát automobilkou s neutrální uhlíkovou stopou. Hrdě propagovaný podíl na živočišném průmyslu se souvisejícím dopadem na životní prostředí ale bude na ekologické počínání značky nepochybně stále více házet špatné světlo.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků