Automobilka, nebo uzenářství? Podívejte se, jak VW vyrábí své legendární párky

Znáte součástku Volkswagenu s produktovým číslem 199 398 500 A?

Pokud budou čísla obdobná jako předloni, i za rok 2019 nejspíš Volkswagen oznámí, že jeho nejprodávanějším produktem nejsou automobily. Mnohem více kusů německá automobilka udá ve svém uzenářském byznysu, který probíhá už 47 let. VW totiž vyrábí ve velkém i párky, přesněji svůj originální Currywurst, kterým navíc nekrmí jen své zaměstnance v továrnách.

Na produkci párků od Volkswagenu se byl podívat i Richard Hammond, známý moderátor pořadů Top Gear a The Grand Tour. A jak Hammond sám v úvodu videa (viz níže) zmiňuje, automobilová továrna VW ve Wolfsburgu je jedinou na světě, která má na místě i vlastní uzenářství.

VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

Za rok 2019 tedy čísla ještě neznáme, ale v roce 2018 vyrobila továrna 6,81 milionu párků, zatímco k zákazníkům se dostalo „jen“ 6,2 milionu nových vozů. Klasická varianta Currywurstu má 170 gramů, měří 25 centimetrů a jakožto Volkswagen Originalteil (tedy „originální součástka VW“) má v katalogu produktů VW i své vlastní číslo 199 398 500 A.

K dostání jsou párky nejen v kantýnách továrny VW, automobilka svou uzeninu prodává v celkem 11 zemích. Poptávka je velká, takže ve Wolfsburgu vyrobí asi 18 tisíc kusů denně. Základní ingredience jsou známé, ale kompletní recept je přísně tajný a změněn nebyl od roku uvedení 1973.

VW vyšperkoval svůj nejhezčí model. Arteon R-Line Edition bude velká vzácnost

VW vyšperkoval svůj nejhezčí model. Arteon R-Line Edition bude velká vzácnost

Velké pozdvižení v kantýnách VW nicméně předloni způsobila jiná změna. Zaměstnanci si totiž začali stěžovat, že jejich známý Currywurst už nechutná tak jako dříve. Ukázalo se, že na vině byla změna dodavatele kečupu, se kterým si párky kromě posypání kari většina strávníků dává.

Originální Currywurst pak není jediným druhem uzeniny, který VW produkuje. Své uzenářství používá pro celou řadu dalších variant parků a vznikají zde i klobásy, rolády či burgery. A na vegetariány ve svých řadách VW taky nezapomíná, jelikož pro ně existuje bezmasá verze Currywurstu.

VW v roce 2020 představí 34 novinek, do elektromobilů investuje další miliardy

VW v roce 2020 představí 34 novinek, do elektromobilů investuje další miliardy

Důvodem, proč si VW na místě vyrábí sám vlastní párky, stojí peníze. V roce 1973 si automobilka uvědomila, že ji vyjde levněji si „palivo“ pro zaměstnance vyrábět samostatně, než využívat externího dodavatele. Otázka budoucnosti vlastních párků, na které je automobilka tak hrdá, je ovšem zajímavá…

VW v posledních letech propaguje svou snahu o ekologičnost a snižování produkce emisí, investuje miliardy euro do produkce elektromobilů a zefektivňuje výrobní procesy, čímž chce do roku 2025 své emise CO2 snížit o celou polovinu a do roku 2050 se dokonce stát automobilkou s neutrální uhlíkovou stopou. Hrdě propagovaný podíl na živočišném průmyslu se souvisejícím dopadem na životní prostředí ale bude na ekologické počínání značky nepochybně stále více házet špatné světlo.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 90 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků