Automobilka Mercury se zmítá v problémech, blíží se její konec?

Táto kvaziluxusní značka spadající pod Ford se ocitla tváří tvář velikému problému, který ji může odsoudit k definitivnímu zániku. Problémem není nic jiného než rapidní pokles prodejů v minulém roce. Navíc Mercury v současnosti plánuje vyrobit jenom jeden nový vůz a to hybridní model Milan.

Když se podíváme na čísla, je vše jasné. Automobilce se minulý rok ve Spojených státech podařilo prodat jenom 180 848 vozidel, což je nejméně od roku 1960. Když si to porovnáme s ostatními velkými automobilkami: Chrysler upustil od značky Plymouth když její prodeje poklesly na hranici 246 tisíc vozidel ročně, GM sa zas zbavil značky Oldsmobile, když vykázala prodej 289 tisíc vozidel ročně. Na těchto příkladech je vidět, že Ford chce značku Mercury aspoň nějaký čas udržet „nad vodou“, analytici však už předpokládají, že Ford se s ní „rozloučí“ do roku 2012. Podle dostupných zpráv se Ford rozhodne klást větší důraz na značku Lincoln.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků