Investice do vývoje moderních dieselových motorů, které by vyhověly chystaným emisním normám, se přestávají vyplácet. Své o tom ví také automobilka Kia, která vyvíjí diesel-elektrický hybridní pohon. Má jít o tzv. mild-hybrid, tedy o pouhou elektrickou asistenci stále běžícímu motoru.
Vývoj sice dále pokračuje, ale vedení automobilky se vážně zabývá myšlenkou, že ho ukončí a spolu s ním také další vývoj vznětových motorů. V době po skandálu Dieselgate se totiž svět více zaměřuje na reálné emise a aby jim moderní naftový motor vyhověl, musí být komplikovanější a tedy výrazně dražší.
Navíc se všemi systémy pro dočišťování spalin přestává být diesel dostatečně úsporný a pro některé už tedy není příliš vhodný. Například Kia uvádí, že má motor pracující v upraveném Atkinsonově cyklu. Pro mild-hybridní systém se takový systém hodí a dosahuje lepších výsledků v kultivovanosti a hlavně reálných emisích než diesel. A je levnější.
Pro novou generaci masového hybridního pohonu tak podle Kie přestává diesel dávat smysl, protože dále zvyšuje už tak dost vysokou cenu celého pohonu. Tím by se výrazně snížila konkurenceschopnost produktů. Dokonce i značka Infiniti tvrdí, že její nový motor s proměnnou kompresí je levnější na výrobu než moderní diesely.
zdroj: Autocar