Automobilka Kia možná úplně opustí dieselové motory. Vývoj je drahý

Automobilka Kia možná úplně opustí dieselové motory. Vývoj je drahý

Investice do vývoje moderních dieselových motorů, které by vyhověly chystaným emisním normám, se přestávají vyplácet. Své o tom ví také automobilka Kia, která vyvíjí diesel-elektrický hybridní pohon. Má jít o tzv. mild-hybrid, tedy o pouhou elektrickou asistenci stále běžícímu motoru.

Vývoj sice dále pokračuje, ale vedení automobilky se vážně zabývá myšlenkou, že ho ukončí a spolu s ním také další vývoj vznětových motorů. V době po skandálu Dieselgate se totiž svět více zaměřuje na reálné emise a aby jim moderní naftový motor vyhověl, musí být komplikovanější a tedy výrazně dražší.

Škoda na některých trzích úplně opustí diesely v menších modelech

Škoda na některých trzích úplně opustí diesely v menších modelech

Navíc se všemi systémy pro dočišťování spalin přestává být diesel dostatečně úsporný a pro některé už tedy není příliš vhodný. Například Kia uvádí, že má motor pracující v upraveném Atkinsonově cyklu. Pro mild-hybridní systém se takový systém hodí a dosahuje lepších výsledků v kultivovanosti a hlavně reálných emisích než diesel. A je levnější.

Pro novou generaci masového hybridního pohonu tak podle Kie přestává diesel dávat smysl, protože dále zvyšuje už tak dost vysokou cenu celého pohonu. Tím by se výrazně snížila konkurenceschopnost produktů. Dokonce i značka Infiniti tvrdí, že její nový motor s proměnnou kompresí je levnější na výrobu než moderní diesely.

zdroj: Autocar

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků