Automobilka Kia možná úplně opustí dieselové motory. Vývoj je drahý

Automobilka Kia možná úplně opustí dieselové motory. Vývoj je drahý

Investice do vývoje moderních dieselových motorů, které by vyhověly chystaným emisním normám, se přestávají vyplácet. Své o tom ví také automobilka Kia, která vyvíjí diesel-elektrický hybridní pohon. Má jít o tzv. mild-hybrid, tedy o pouhou elektrickou asistenci stále běžícímu motoru.

Vývoj sice dále pokračuje, ale vedení automobilky se vážně zabývá myšlenkou, že ho ukončí a spolu s ním také další vývoj vznětových motorů. V době po skandálu Dieselgate se totiž svět více zaměřuje na reálné emise a aby jim moderní naftový motor vyhověl, musí být komplikovanější a tedy výrazně dražší.

Škoda na některých trzích úplně opustí diesely v menších modelech

Škoda na některých trzích úplně opustí diesely v menších modelech

Navíc se všemi systémy pro dočišťování spalin přestává být diesel dostatečně úsporný a pro některé už tedy není příliš vhodný. Například Kia uvádí, že má motor pracující v upraveném Atkinsonově cyklu. Pro mild-hybridní systém se takový systém hodí a dosahuje lepších výsledků v kultivovanosti a hlavně reálných emisích než diesel. A je levnější.

Pro novou generaci masového hybridního pohonu tak podle Kie přestává diesel dávat smysl, protože dále zvyšuje už tak dost vysokou cenu celého pohonu. Tím by se výrazně snížila konkurenceschopnost produktů. Dokonce i značka Infiniti tvrdí, že její nový motor s proměnnou kompresí je levnější na výrobu než moderní diesely.

zdroj: Autocar

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků