Automobilka Hyundai v České republice továrnu nepostaví

18 komentářů

Niccolo Machiavelli
25. listopadu • 19:46

tak nam bratia cesi drzte palce, aby sme to ziskali!

Olda
25. listopadu • 23:21

No, já vám tu továrnu moc nepřeju. Oni ti Korejci chtěji hlavně ušetřit a své východoevropské zaměstnance budou docela odírat. Dostanou daňovou úlevu na X let, jakmile jim prázdniny skončí, seberou si svých pět švestek a posunou výrobu dál na východ. Pokud tak náhodou neudělají, dobře pro vás (pokud to teda na Slovensku postaví). Navíc, mít pět automobilek (příklad) na území státu je krásné, vytvoří spoustu pracovních míst (také u dodavatelů), jakmile přijde krize, bude se zase houfně propouštět. Nehledě na to, že korejská auto bodují u Evropanů teď, ale kdo ví, jak to bude za pět, deset let. I v Německu si začínají pomalu uvědomovat, že předražený produkt, jakkoli dobrý, bude dříve či později neprodejný. No, uvidíme... 

Marek
27. listopadu • 9:58

Jasné, každý chce ušetriť a to je dovod, prečo tú továreň stavajú práve na východe. Ale keby išlo iba o lacnú prac. silu, postavia to asi radšej na Ukrajine, nemyslíš ? Podľa mňa z toho bude mať prospech tak Hyundai, ao aj ekonomika tej krajiny.

Ak by to bolo tak nevýhodné, ako píšeš, myslíš, že by sa vaša vláda o to tak bila ? A pokiaľ sa o pár rokov továreň presťahuje... to sa, samozrejme, može stať napr. aj v Kolíne. Ale vždy je lepšie, keď tu bude aspoň na pár rokov vytvorených pár tisíc prac. miest.

Olda
27. listopadu • 21:29

Na Ukrajině továrnu zatím nikdo nepostaví. Zatím!!! Přijdou doby, kdy tam bude stát továren nespočet. Svého času bylo výhodné postavit továrnu v České republice, teď je to výhodnější postavit na Slovensku. Nepopírám, že jste vykročili, co se určitých oblastí týče, správným směrem, bavme se ale teď o té továrně. Výrobní náklady na Slovensku jsou v tuto chvíli nižší než v České republice, pravděpodobně jste Korejcům nabídli větší úlevy než ČR. Slováci jsou navíc stejně kvalifikování - a jak jsem již zmínil, udělají tutéž práci za méně peněz. Otázka zní: Jak dlouho to bude trvat. Vytvoří se pracovní místa, kraji, kde bude továrna stát to jistě pomůže - v podstatě z toho bude těžit nejen Slovenská republika ale i Česko, Polsko atd. Nicméně, jakmile začne být pro Korejce výroba na Slovensku (nebo v Polsku) nerentabilní, odstěhují se. Jistě, může se to stát i nám, v podstatě se nám to už stalo.........Pamatujete si, jak Milouš Zeman rozdával v Hranicích na Moravě úsměvy, jak se stěhoval Philips do ČR. Stejně jako se nastěhoval, se stěhuje zase pryč...A tak to dopadne zřejmě i s jinými fabrikami. Být levným výrobním centrem nás nikam nedovede. Potřebujeme mít na našem území spíše vývojová centra, ne jen bouchat díly - je jedno jestli pro Korejce nebo Němce. Dříve či později bude výroba na území ČR neúnosně drahá a pokud boucháš 500 000 kusů aut ročně, potřebuješ mít levnou výrobu. Já nepřeju nikomu nic zlého, ale tímto směrem se to vyvíjí - bohužel pro nás.

Back
27. listopadu • 14:48

To by potom byla na Moravě nevýhodná také fabrika na obrazovky korejské firmy LG ( pravda LG Philips u nás nezavádí výrobu LCD ). A nedej bože aby v Evropě dělal konkurz třeba Samsung. Chci tím říct to, že pracovat pro Korejce je stejně prestižní, jako pracovat pro Japonce u Kolína. Jenomže toto z přízpěvků není vůbec cítit.

taj.pan
13. února • 12:44

A nedej bože aby v Evropě dělal konkurz třeba Samsung.

Tato informacia uz je neaktualna. Juhokórejská firma Samsung Electronics sťahuje výrobu zo Španielska a Veľkej Británie na Slovensko. Existujúci závod v Galante sa tak stane európskou základňou tohto koncernu. Sang Heugn Šin, prezident Samsung Electronics Iberia v zverejnenom komuniké ďalej uviedol, že spoločnosť preskúmala všetky možnosti, ale „nijaká iná okrem premiestnenia na Slovensko nezaručuje jej budúcu konkurencieschopnosť."

Back
27. listopadu • 6:58

Již v diskuzi v minulých diskuzích jsem napsal, že bych zaměstnal raději Slováky než Čechy, takže z mého pohledu je volba Hyundaje správná a očekávaná.

Nechápu, proč mnoho Čechů ohrnuje nad Hyunday nos ( alespoň co se týče i diskuze na auto.cz ). Podle mě je to velká škoda, že zde nevzniknou nová pracovní místa, zejména pokuď se neustále převážně propouští. Na Mostecku nebo Ostravsku by jistě platy od Hyundaje patřily k nadprůměru. A automobilka Hyundai podle mě bude patřit brzo ke špičce. Minimálně jako DaimlerChrysler nebo Mitsubishi, se kterými spolupracuje.

Peter L
27. listopadu • 9:13

úplne s tebou súhlasím - tento kórejec urobil v poslednom 10-ročí asi najväčší pokrok spomedzi domácich (ázijských) automobiliek a investícia od neho je dobrý stimul pre hospodárstvo a zamestnanosť malej krajiny typu SR - ČR.

Aj keď by som osobne pod Kórejcami asi pracovať nechcel  - idú fámy, že pracovná disciplína je u nich neskutočne tvrdá. Ale to je už o inom.

Gorbačov
25. listopadu • 20:04

A prosímtě napiš čemu, tím prospěješ?Budeš mít z toho prachy? Myslím, že tak nevím, co bych měl držet,možná tak hůl v ruce a jinak se nedivím, kdo by do tejhle pr... le investoval,že?

snapbar
28. listopadu • 11:41

no tak ty si jasny....

Gorbačov
25. listopadu • 20:04

A prosímtě napiš čemu, tím prospěješ?Budeš mít z toho prachy? Myslím, že tak nevím, co bych měl držet,možná tak hůl v ruce a jinak se nedivím, kdo by do tejhle pr... le investoval,že?

Gorbačov
25. listopadu • 20:04

A prosímtě napiš čemu, tím prospěješ?Budeš mít z toho prachy? Myslím, že tak nevím, co bych měl držet,možná tak hůl v ruce a jinak se nedivím, kdo by do tejhle pr... le investoval,že?

Kubas
25. listopadu • 19:37

No jo, máme jednu z nejvyšších daní ze zisku právnických osob (jestli ne vůbec nejvyšší) v Evropě, k tomu si přičtěte korupční prostředí a neschopné úřady, nepružný trh práce a je to. Vůbec se těm Korejcům nedivím....

Peter L
26. listopadu • 9:24

Toto je jedna strana mince. Tá druhá (a myslím si, že ďaleko dôležitejšia - nejaký čas sa v obchode už pohybujem) je schopnosť vyvolať dôveru,  urobiť dobrý dojem a jasný ťah na bránu. Tu sme asi mali trochu šťastie - Pavol Rusko je jednak dobrý herec s veľkou schopnosťou presvedčiť a takisto má za sebou úspešnú manažérsku kariéru - Markíza je celkom slušný produkt s dobrým manažmentom. Jeho raketový štart v SZM a opletačky so zákonom tu teraz nie sú veľmi podstatné - aj keď zakryť sa nedajú. Podstatné je, že hneď po svojopm nástupe na ministerstvo zvolil vo veci Hyundai razantný postup - pravdou je, že dovtedy v agentúre SARIO (ktorá je za takéto projekty zodpovedná) nemali ani potuchy, že Hyndai sa chystá do Európy. Je to celkom pochopiteľné - čo človek môže očakávať od štátneho úradníka?

Mám taký dojem, že podobný problém má aj ČR - za prípravu takýchto projektov sú zodpovedný štátny úradníci, ktorý nemajú ani páru o tom, ako sa jedná so súkromnou mega firmou.

A ešte jedna vec - čo s toho bude Slovensko mať (ak by to nakoniec nejak dopadlo?) V prvom rade jedna pozitívna vec - konečne sa urýchlene dostavia diaľnica až do  Žiliny.

 

Kubas
26. listopadu • 10:56

Hmmm, možná máš v něčem i pravdu, ale stejně.... Nejlepší investiční pobídkou jsou nízké daně, kvalitní trh práce a stabilní právní prostředí.... Myslím si, že zástupci Hyundaie jsou dostatečně profesionální a že se při výběru místa pro tak velkou investici rozhodují na základě objektivních ekonomických argumentů a ne kvůli tomu, že na ně působí sympaticky nějký ministr financí (ikdyž Ruska Slovákům můžeme hlasitě závidět, náš ministr financí ani nemá ekonomku ).

Pája
26. listopadu • 18:40

Nemyslím, že by bylo lepší kdyby ji měl. Ekonomka je flákárna, s realitou nemá nic společného a vyskytují se tam zejména lidi, kteří jinak neví, kam by chtěli jít, anebo je jinam nevzali.

Kubas
27. listopadu • 19:27

Jo, obecně máš pravdu. Ale náhodou se tam najdou i kurzy, ve kterých se ekonomie probírá podle Rothbarda nebo třeba F.A.Hayeka a to je o něčem trošku jiném. Tyhle kurzy jsou ovšem nepovinné a málo známé, takže 99% mladých ekonomů jimi (k jejich škodě) zústane nepoznamenáno...

MF
26. listopadu • 13:27

Len tak na okraj. Rusko je minister hospodarstva a nie financii :))

A moc by ma zaujimalo co do tej Korei viezol... 

 Kazdopadne ak to tu postavia, tak to ocenia hlavne nezamestnani v Ziline a okoli ktorych pred casom zivil zbrojarsky priemysel. Preco sa zrusil vie asi kazdi.

Doporučujeme

Články odjinud