Automobilka Hyundai v České republice továrnu nepostaví

Jihokorejská automobilka Hyundai dnes oznámila, že novou továrnu za 1,5 miliardy dolarů v České republice nepostaví. Do dnešního dne byla přitom ČR označována za největšího favorita na získání investice. Jen několik hodin před oficiálním prohlášením se v internetovém servisu agentury Jonhap News objevila s odvoláním na zdroje zpráva, že Hyundai Motor vybral Českou republiku a Slovensko jako finálové kandidáty pro umístění nové továrny ve "východní Evropě".

Rozhodnutí nepostavit v České republice továrnu, jejíž roční produkce přesáhne 300 tisíc vozů, sdělila automobilka vládní agentuře CzechInvest. Do užšího výběru postoupilo Slovensko, kterému zpočátku nebylo dáváno mnoho šancí. Situace se obrátila po osobní návštěvě ministra Pavla Ruska v Soulu. Do užšího výběru se zřejmě probojovalo také Polsko. Slovensko nabídlo Korejcům pozemek u Žiliny, Česká republika kontrovala průmyslovou zónou u Žatce.

Tiskový mluvčí agentury CzechInvest Martin Jahn vyjádřil nad rozhodnutím automobilky zklamání: "Rozhodnutí Hyundai nás samozřejmě mrzí a je zcela nečekané. Poskytli jsme Hyundai maximální možnou podporu, přiměřenou významu tohoto projektu". Podle Jahna však musela investiční agentura odolat tlaku automobilky na příslib nadstandardních investičních pobídek, které by byly nad rámec českých zákonů i pravidel EU a navíc v objemu, kdy by už tato investice nebyla pro ČR rentabilní.

"V této souvislosti je třeba si uvědomit, že výhodou Polska je čtyřikrát větší trh, předností Slovenska zase nižší daňové zatížení a levnější pracovní síla," uvedl Jahn.

 

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků