Automobilka Hyundai v České republice továrnu nepostaví

Jihokorejská automobilka Hyundai dnes oznámila, že novou továrnu za 1,5 miliardy dolarů v České republice nepostaví. Do dnešního dne byla přitom ČR označována za největšího favorita na získání investice. Jen několik hodin před oficiálním prohlášením se v internetovém servisu agentury Jonhap News objevila s odvoláním na zdroje zpráva, že Hyundai Motor vybral Českou republiku a Slovensko jako finálové kandidáty pro umístění nové továrny ve "východní Evropě".

Rozhodnutí nepostavit v České republice továrnu, jejíž roční produkce přesáhne 300 tisíc vozů, sdělila automobilka vládní agentuře CzechInvest. Do užšího výběru postoupilo Slovensko, kterému zpočátku nebylo dáváno mnoho šancí. Situace se obrátila po osobní návštěvě ministra Pavla Ruska v Soulu. Do užšího výběru se zřejmě probojovalo také Polsko. Slovensko nabídlo Korejcům pozemek u Žiliny, Česká republika kontrovala průmyslovou zónou u Žatce.

Tiskový mluvčí agentury CzechInvest Martin Jahn vyjádřil nad rozhodnutím automobilky zklamání: "Rozhodnutí Hyundai nás samozřejmě mrzí a je zcela nečekané. Poskytli jsme Hyundai maximální možnou podporu, přiměřenou významu tohoto projektu". Podle Jahna však musela investiční agentura odolat tlaku automobilky na příslib nadstandardních investičních pobídek, které by byly nad rámec českých zákonů i pravidel EU a navíc v objemu, kdy by už tato investice nebyla pro ČR rentabilní.

"V této souvislosti je třeba si uvědomit, že výhodou Polska je čtyřikrát větší trh, předností Slovenska zase nižší daňové zatížení a levnější pracovní síla," uvedl Jahn.

 

 

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků