Automobilka Hyundai v České republice továrnu nepostaví

Jihokorejská automobilka Hyundai dnes oznámila, že novou továrnu za 1,5 miliardy dolarů v České republice nepostaví. Do dnešního dne byla přitom ČR označována za největšího favorita na získání investice. Jen několik hodin před oficiálním prohlášením se v internetovém servisu agentury Jonhap News objevila s odvoláním na zdroje zpráva, že Hyundai Motor vybral Českou republiku a Slovensko jako finálové kandidáty pro umístění nové továrny ve "východní Evropě".

Rozhodnutí nepostavit v České republice továrnu, jejíž roční produkce přesáhne 300 tisíc vozů, sdělila automobilka vládní agentuře CzechInvest. Do užšího výběru postoupilo Slovensko, kterému zpočátku nebylo dáváno mnoho šancí. Situace se obrátila po osobní návštěvě ministra Pavla Ruska v Soulu. Do užšího výběru se zřejmě probojovalo také Polsko. Slovensko nabídlo Korejcům pozemek u Žiliny, Česká republika kontrovala průmyslovou zónou u Žatce.

Tiskový mluvčí agentury CzechInvest Martin Jahn vyjádřil nad rozhodnutím automobilky zklamání: "Rozhodnutí Hyundai nás samozřejmě mrzí a je zcela nečekané. Poskytli jsme Hyundai maximální možnou podporu, přiměřenou významu tohoto projektu". Podle Jahna však musela investiční agentura odolat tlaku automobilky na příslib nadstandardních investičních pobídek, které by byly nad rámec českých zákonů i pravidel EU a navíc v objemu, kdy by už tato investice nebyla pro ČR rentabilní.

"V této souvislosti je třeba si uvědomit, že výhodou Polska je čtyřikrát větší trh, předností Slovenska zase nižší daňové zatížení a levnější pracovní síla," uvedl Jahn.

 

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků