Automobilka Hyundai v České republice továrnu nepostaví

Jihokorejská automobilka Hyundai dnes oznámila, že novou továrnu za 1,5 miliardy dolarů v České republice nepostaví. Do dnešního dne byla přitom ČR označována za největšího favorita na získání investice. Jen několik hodin před oficiálním prohlášením se v internetovém servisu agentury Jonhap News objevila s odvoláním na zdroje zpráva, že Hyundai Motor vybral Českou republiku a Slovensko jako finálové kandidáty pro umístění nové továrny ve "východní Evropě".

Rozhodnutí nepostavit v České republice továrnu, jejíž roční produkce přesáhne 300 tisíc vozů, sdělila automobilka vládní agentuře CzechInvest. Do užšího výběru postoupilo Slovensko, kterému zpočátku nebylo dáváno mnoho šancí. Situace se obrátila po osobní návštěvě ministra Pavla Ruska v Soulu. Do užšího výběru se zřejmě probojovalo také Polsko. Slovensko nabídlo Korejcům pozemek u Žiliny, Česká republika kontrovala průmyslovou zónou u Žatce.

Tiskový mluvčí agentury CzechInvest Martin Jahn vyjádřil nad rozhodnutím automobilky zklamání: "Rozhodnutí Hyundai nás samozřejmě mrzí a je zcela nečekané. Poskytli jsme Hyundai maximální možnou podporu, přiměřenou významu tohoto projektu". Podle Jahna však musela investiční agentura odolat tlaku automobilky na příslib nadstandardních investičních pobídek, které by byly nad rámec českých zákonů i pravidel EU a navíc v objemu, kdy by už tato investice nebyla pro ČR rentabilní.

"V této souvislosti je třeba si uvědomit, že výhodou Polska je čtyřikrát větší trh, předností Slovenska zase nižší daňové zatížení a levnější pracovní síla," uvedl Jahn.

 

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků