Automobilka Hyundai už vyrobila 10 000 000 modelů Elantra

Automobilka Hyundai už vyrobila 10 000 000 modelů Elantra

Není moc modelů, které by se mohly chlubit číslovkou 10 000 000. Navíc Hyundai vyrobil (a prodal) deset milionů vozů Elantra v poměrně krátkém období, když výroba první generace začala až v roce 1990. Z toho vychází za dvacet čtyři let průměr 1140 modelů Elantra vyrobených každý den.

V klubu deseti milionů je ještě třeba BMW řady 3 (vyráběné ale od roku 1975), Chevrolet Impala, Fiat 124 (včetně licenčních modelů Lada), Ford Escort, Ford řady F, Ford Fiesta, Ford model T, Honda Civic, Oldsmobil Cutlass, Opel Astra, Opel Corsa, Toyota Camry, Toyota Corolla, Volkswagen Beelte, Volkswagen Golf a Volkswagen Passat.

Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel

Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel

Hyundai Elantra je velmi oblíbený hlavně v USA, na domácím trhu a v Asii obecně. Elantry se během let vyráběly nebo ještě vyrábějí pod různými licencemi a také s jiným jménem například v Číně, Jižní Americe, Africe, Rusku a třeba Íránu.

Na evropském trhu nicméně jméno Elantra skončilo a v nové generaci ho nahradil model i30, který se nicméně na některých trzích dále prodává jako Elantra. V současné době je na trhu pátá generace modelu Elantra.

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

včera | Jan Mička | 62 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků