Automobilka Ford se ponořila do rekordní ztráty

Americký koncern Ford vykázal za první tři čtvrtletí letošního roku ztrátu 5,8 mld. dolarů, což více než třicetkrát překračuje 284 mil. dolarů ztráty za stejné období loňského roku.

Hlavním důvodem tohoto výsledku jsou dle vedení automobilky náklady na snižování počtu zaměstnanců, odpisy některých aktivit a velkou část nese i pokles prodejů nákladních a užitkových vozů.

Ford ovšem neháže flintu do pole a pokračuje v restrukuralizačním plánu, díky kterému má být od roku 2009 opět ziskový. Do té doby uzavře 16 továren, propustí přes 45 000 zaměstnanců, zaměří se na výrobu menších vozů a nejspíše se zbaví některých extrémně ztrátových aktivit. Dalšího GT40 se hned tak asi nedočkáme.

Opět je na místě připomenout, že s problémy se potýká pouze americký Ford. Evropská divize naopak vzkvétá, na zlepšení celkové bilance firmy ale nestačí.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků