Automobilka Ford a společnost Heinz chtějí vyrábět plast z rajčat

Automobilka Ford a společnost Heinz chtějí vyrábět plast z rajčat

„You Say Tomato; We Say Tom-Auto“, tak zní název projektu, který odstartovala automobilka Ford. Jeho cílem je prozkoumat možnosti využití rajčat k výrobě bioplastu. Ten by byl následně použit jako materiál pro různé menší součástky. Tisková zpráva uvádí jako příklad držák na mince nebo svorky kabelů. Ford se za tímto účelem spojil se společností H. J. Heinz Company.

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Důvod je prostý. Ford chce vylepšit svou ekologickou reputaci a hledá využití pro materiál, který jiným spíše překáží. Konkrétně Heinz každý rok zpracuje více než dva miliony tun rajčat, přičemž z tohoto množství zůstávají slupky, stonky a semena. A právě to Ford zajímá.

Ford Mondeo na dietě váží jako malá Fiesta

Ford Mondeo na dietě váží jako malá Fiesta

Prozatím je ale celý vývoj takříkajíc „v plenkách“. V podstatě se pouze zkoumá, zda by případně rajčatový bioplast vůbec byl vhodný pro použití v automobilech.

Hodí se připomenout, že Ford s využitím přírodních materiálů má své zkušenosti. Aktuálně už používá pro různé díly rýžové slupky, sójovou pěnu nebo kokos.

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Ford

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků