Automobilka Dacia slaví úspěchy, Renault jí přesto nedovolí vše

Svědčí o tom i poslední slova Carlose Tavarese, jednoho z vrcholných představitelů Renaultu. Ten prohlásil, že se žádný nový minivůz značky Dacia nechystá. „Chceme se vyhnout tomu, mít v nabídce příliš mnoho vozů.“
Automobilka Dacia slaví úspěchy, Renault jí přesto nedovolí vše

Uznává, že segment minivozů získává dnes na důležitosti. V čase ekonomické krize postihující mnoho zemí zákazníci začínají obracet stále větší pozornost k malým vozům. Ovšem Tavares řekl, že Renault, který Dacii vlastní, je s její současnou nabídkou spokojený.

Podle Tavarese by se rozšíření modelové řady nevyplatilo ani marketingově. „My potřebujeme, aby lidé znali značku. Tu potřebujeme komunikovat. Ne jednotlivé modely. Povědomí o značce Dacia je stále velmi malé.“

Co Tavarese k těmto vyjádřením vyprovokovalo?

Byly to zprávy uveřejněné v posledních dnech ve francouzském a německém tisku. Média spekulovala, že Dacia plánuje výrobu vozu, který by se postavil Fiatu Panda a Volkswagenu Up.

Třeba v německém AutoBildu vyšla informace, že Dacia představí pětidveřový minivůz v roce 2015. Bude stát zhruba 5000 eur (zhruba 130 000) a bude mít delší rozvor než Twingo. Nabídne více míst cestujícím a 250 litrů zavazadlového prostoru.

V současné době stojí Sandero, nejlevnější vůz značky Dacia, v Německu 6990 eur (u nás 159 900 korun).

Evropské prodeje vozů rumunské automobilky zaznamenaly v prvních čtyřech měsících růst o 18 procent v meziročním srovnání. Dacia prodala na starém kontinentu 90 000 aut, evropský trh přitom spadl o 7 procent, podle ACEA.

Dacia v současnosti prodává v Evropě pět modelů. Nejžádanější jsou Sandero a SUV Duster.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků