Automobilka Dacia slaví úspěchy, Renault jí přesto nedovolí vše

Svědčí o tom i poslední slova Carlose Tavarese, jednoho z vrcholných představitelů Renaultu. Ten prohlásil, že se žádný nový minivůz značky Dacia nechystá. „Chceme se vyhnout tomu, mít v nabídce příliš mnoho vozů.“
Automobilka Dacia slaví úspěchy, Renault jí přesto nedovolí vše

Uznává, že segment minivozů získává dnes na důležitosti. V čase ekonomické krize postihující mnoho zemí zákazníci začínají obracet stále větší pozornost k malým vozům. Ovšem Tavares řekl, že Renault, který Dacii vlastní, je s její současnou nabídkou spokojený.

Podle Tavarese by se rozšíření modelové řady nevyplatilo ani marketingově. „My potřebujeme, aby lidé znali značku. Tu potřebujeme komunikovat. Ne jednotlivé modely. Povědomí o značce Dacia je stále velmi malé.“

Co Tavarese k těmto vyjádřením vyprovokovalo?

Byly to zprávy uveřejněné v posledních dnech ve francouzském a německém tisku. Média spekulovala, že Dacia plánuje výrobu vozu, který by se postavil Fiatu Panda a Volkswagenu Up.

Třeba v německém AutoBildu vyšla informace, že Dacia představí pětidveřový minivůz v roce 2015. Bude stát zhruba 5000 eur (zhruba 130 000) a bude mít delší rozvor než Twingo. Nabídne více míst cestujícím a 250 litrů zavazadlového prostoru.

V současné době stojí Sandero, nejlevnější vůz značky Dacia, v Německu 6990 eur (u nás 159 900 korun).

Evropské prodeje vozů rumunské automobilky zaznamenaly v prvních čtyřech měsících růst o 18 procent v meziročním srovnání. Dacia prodala na starém kontinentu 90 000 aut, evropský trh přitom spadl o 7 procent, podle ACEA.

Dacia v současnosti prodává v Evropě pět modelů. Nejžádanější jsou Sandero a SUV Duster.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků