Automobilka Dacia slaví úspěchy, Renault jí přesto nedovolí vše

Svědčí o tom i poslední slova Carlose Tavarese, jednoho z vrcholných představitelů Renaultu. Ten prohlásil, že se žádný nový minivůz značky Dacia nechystá. „Chceme se vyhnout tomu, mít v nabídce příliš mnoho vozů.“
Automobilka Dacia slaví úspěchy, Renault jí přesto nedovolí vše

Uznává, že segment minivozů získává dnes na důležitosti. V čase ekonomické krize postihující mnoho zemí zákazníci začínají obracet stále větší pozornost k malým vozům. Ovšem Tavares řekl, že Renault, který Dacii vlastní, je s její současnou nabídkou spokojený.

Podle Tavarese by se rozšíření modelové řady nevyplatilo ani marketingově. „My potřebujeme, aby lidé znali značku. Tu potřebujeme komunikovat. Ne jednotlivé modely. Povědomí o značce Dacia je stále velmi malé.“

Co Tavarese k těmto vyjádřením vyprovokovalo?

Byly to zprávy uveřejněné v posledních dnech ve francouzském a německém tisku. Média spekulovala, že Dacia plánuje výrobu vozu, který by se postavil Fiatu Panda a Volkswagenu Up.

Třeba v německém AutoBildu vyšla informace, že Dacia představí pětidveřový minivůz v roce 2015. Bude stát zhruba 5000 eur (zhruba 130 000) a bude mít delší rozvor než Twingo. Nabídne více míst cestujícím a 250 litrů zavazadlového prostoru.

V současné době stojí Sandero, nejlevnější vůz značky Dacia, v Německu 6990 eur (u nás 159 900 korun).

Evropské prodeje vozů rumunské automobilky zaznamenaly v prvních čtyřech měsících růst o 18 procent v meziročním srovnání. Dacia prodala na starém kontinentu 90 000 aut, evropský trh přitom spadl o 7 procent, podle ACEA.

Dacia v současnosti prodává v Evropě pět modelů. Nejžádanější jsou Sandero a SUV Duster.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků