Automobilka BMW definitivně prodá britskou značku Rover

Německá automobilka BMW oznámila, že podepsala závaznou dohodu o prodeji značky Rover. Vypadá to tak, že Rover najde po létech tápání svého nového a silného majitele, který by mohl obnovit původní výrobu a přinést zpět na silnice britskou klasiku.

Blízká historie značek Rover, Land Rover, MG Rover a Mini je poměrně zapeklitá. V roce 2001 poskytla automobilka BMW licenci na značku Rover britským investorům v rámci prodeje firmy MG Rover, jenže nakonec prodala pouze samotný MG Rover (investorům) a Land Rover (americké automobilce Ford). BMW si na počátku století ponechalo pouze známou značku Mini, se kterou měla vlatní záměry, a Rover, kterou se nakonec rozhodla prodat.

Přestože BMW odmítlo oznámit, komu Rover prodá, spekuluje se o dvojici zájemců. Prvním z nich je společnost Nanjing Automobile, která získala značku MG Rover a samostatnou sportovní značku MG v konkurzním řízení s neúspěšnými britskými investory. Druhým z možných zájemců je společnost Shanghai Automotive, která v této době vlastní práva na dva modely bývalého Roveru.

Spekulace se ovšem klaní k názoru, že výhercem bude druhá jmenovaná společnost, která by za práva ke značce Rover měla zaplatit okolo 11 mil. liber (cca 455 mil. Kč). Vše ovšem může ztroskotat na americkém Fordu, který máe dle dohody z počátku nového století právo vetovat prodej značky Rover, aby si tak ochránila své aktivity.

Složitá situace tak zřejmě nebude mít jednoduchého rozuzlení.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků