Automobilka Alpine oficiálně vstoupila do Česka. Kolik stojí sporťák A110 a kam si pro něj můžete dojet?

18 komentářů

gajdy
21. června • 10:20

Asi takhle. Multipla je hezčí než tohle...

Karel.
21. června • 8:30

Když se podívám na cenovku základních modelů 718, tak je jasné, že většina potenciálních kupců o sporťák s motorem uprostřed skončí u Porsche.

RS
21. června • 16:11

Moc nechápu tu logiku, že Porsche za 1,8 milionu je lepší než Alpina za 1,8 milionu... vůbec to tak být nemusí..

Praktické auto
21. června • 20:11

Jo mít volné tyhle prostředky a chtít zrovna malé sportovní auto ;) nejspíš bych reálně volil spíš nějaké GT;). Ale kdybych volil v tomhle segmentu tak alpinu, (dřív by to byl Lotus Elise) ale Lotus už taky není co býval (nebo Alfu 4C). A je mi jedno v čem je alpina horší nebo lepší než Porsche 718. Tady už nerozhoduji tabulky a testy, ale emoce. Když chci něco "zbytečného" tak chci aby mě to pokaždé fascinovalo. Ale je to prostě o povaze. Nikomu Porsche neberu když mu bude dělat radost když ho dokáže stále něčím uchvátit. Ono sportovní auta už jsou skoro ohrožený druh tak bych čekal ze lidi budou za torchu pestrosti rádi;)

Karel.
21. června • 17:35

No ta auta jsou na trhu už velmi dlouho a porovnávaček je dispozici celá kopa a základní Porsche za 58 th.eur vrcholnou verzi Alpine za 66 th. eur roznáší pravidelně na kopytech. K tomu si přičti nesrovnatelně vyšší image Porsche a je jasné do kterého autosalónu fajnšmekři chodí. Alpine to není, ta prodala za loňský rok zlomek toho co 718.
https://www.youtube.com/watch...

21. června • 17:16

Názor na základě "image", s Porsche uděláš mezi lidmi víc parády. Alpine zná pár znalců.

Souček
21. června • 8:39

Jj, za stejný peníz nesrovnatelně prestižnější značka a navrch možnost manuálu, který u Alpine neumí.

Praktické auto
21. června • 9:01

S tou značkou bych si nebyl tak jist. Půjde o povahu kupce, kdo je extrovertnejsi tak uvítá za mě něco jedinečného, zaparkuje vedle BMW M3 nebo Porsche v klubu a kamarádi příjdou a budou vyzvídat a prostí at je nechá svézt. Proste porsche už je dnes konfekce ktera je kvalitní ale když ji zná a je vlastně okoukana. Jako když si někdo koupil Citroen C6 ;). Kdo je introvert nebo orientovaný na jistotu kvality nebo nemá představivost a ke pro něj rovnítko spor = Porsche tak si Alpine určite nezvolí.

Souček
21. června • 12:18

Že Porsche není prestižnější značka? Porsche je jedna z nejslavnějších sportovních značek, seznam jejich sportovních úspěchů je nekonečně dlouhý, zná ji každý malý kluk, její brand je oceněný na nějakých 10 mld. usd. Vedle toho je Alpine zcela neznámá značka, značka na kterou si vzpomene možná pár starých fandů do rallye, kde se zúčastnila pár závodů ale bez nějakých výrazných úspěchů. To i mateřský Renault resp. jeho divize Renault sport je daleko známější a po sportovní stránce prestižnější brand než Alpine, to je niemand motorsportu.

Praktické auto
21. června • 13:50

Neřeším sportovní úspěchy a ani je Porsche neberu, ale prestiž není u sportovních jen o motorsportu, lambo třeba dlouho vůbec nikde nesoutěžilo. Narážím na to že Porsche prodá tolik aut ze už ztrácí prestiž zejména v bohatších zemích. Alpina je neokoukana. Ale je to subjektivni co je pro někoho prestizni je pro jiného tuctovka. Za mě ale Porsche na prestiži ztratilo zaměřením na SUV a na kvantitu prodeju. Coz Bohužel plánuje i alpina. Třeba prestiž Ferrari je prostě založena i na tom že se nezemě za co nejvyššími čísly prodejů. RR taky ztratí kouzlo pokud ho budou prodávat stejně jako levnějšich mercedesu S.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Souček
21. června • 17:18

Je zcela nepodstatné kolik aut značka prodá, ale za kolik ta auta prodává. Nejdražší co dokáže Alpine prodat je tento model, který se nedostane ani přes 2 mega, Porsche dokáže prodat nejdražší modely třeba za 30 mio., viz například 918. Tvými měřítky by byla Lada vysoce prestižní značka, protože prodává kulové, ale tak to není.

Praktické auto
21. června • 18:12

Právě že objem prodejů je dost podstatný. Ano cena tomu může pomoct. Jenze Porsche si místo exkluzivity zvolilo cestu růstu prodejů a pridavani levnějších modelů. Jeho exkluzivita tak utrpěla. Prostě přeloženo už není tak výjimečné, už to není ten svátek že ho potkat v provozu. Kolikrát měsíčně potkáte Ferrari? Kolikrát RR. Ano musí tam být oboje Láda není exkluzivní (ono taky nemá u nás těžiště prodejů ale v Rusku) je to masová produkce která se málo prodává a je levá. Porsche už je masová produkce která je drahá a hodně se prodává prostě jeden ze zámku exkluzivity odpadl. Když si budete moct koupit hodinky Patek Philippe koupit v každém městě a přidají modely od 20 tisíc tak končí jejich exkluzivita a dopadnou jak Tag Hauer. Značka ale masové. Může udělat nějaký superdrahy model ale to ze značky nedělá exkluzivitu.

Souček
21. června • 18:32

Ne, počet prodaných aut je zcela nepodstatný, podstatná je výše ceny za kterou je značka schopná prodat své modely. Porsche dokáže prodávat svá auta za 30 mega, Alpine za 2 mega. Alpine prodává auta trochu bohatším kupcům běžných Škodovek, Hyundai nebo Fordů (u kterých dnes ceny přes 1 mega nejsou výjimkou), Porsche je o mnoho pater výše. Full stop.

Praktické auto
21. června • 20:01

Jasně protože Ford dokáže prodat pár lidem gt40 je to exkluzivní značka? Není jen exkluzivní model. Porsche je určitě výš, je exkluzivnější než BMW nebo mercedes ale prostě už to přehnalo s rozvojem a levnými modely svoji exkluzivitu ztrácí. Ano jednotlivé omezené modely pořád mají svůj punc jedinečnosti ale na 718 nebo panamere nic moc exkluzivního není. To není nic špatného jen prostě se z Porsche stala lepší prémie. Bylo to jeho rozhodnutí a vyplácí se to ale je to prostě na úkor image značky.

Souček
21. června • 21:25

Diskuze začala o PRESTIŽI značky (8:39). To, že jsi z toho udělal v dalších příspěvcích exklusivitu je tvůj problém. A ano, Ford dokáže vyrobit a především prodat GT40 za nesouměřitelné peníze s touhle Alpine. Takže ano, Ford je daleko více prestižní nebo chceš-li silnější nebo přitažlivější značka než Alpine, protože dokáže lidem prodat káru za tři čtvrtě milionu doláčů. Což Alpine nedokáže ani za dalších 10 let, protože je to slabá, nepřitažlivá, málo prestižní značka, kde se lidé ošívají už když mají dát 80 th. eur. To, že je exklusivní podle tvých měřítek je úplně jedno. No a Porsche je na tom s PRESTIŹÍ značky ještě o pár levelů lépe než ten Ford, takže nesrovnatelně prestižnější značka než Alpine.

Praktické auto
21. června • 22:19

;) acho jo to je marný Ford. Je fajn ale lidí a značka, prostě totální absolutní konfekce okořeněna pár kusy jako mustang (konfekční sportak, a "limitkama" typu gt40) je fajn že tu i lidová značka. Ale ochota pár lidí koupit nějaký extrém od nějaké z nackynz ní nedělá prestižní značku. Jakou prestiž ma ruský Aurus? Větší než škoda když prodává dražší pseudo rollsy? Alfa Romeo dokázala prodat pár stovek 8c, ale je její prestiž to nezachráni. Mám alfy rád ale její prestiž rozhodně neodpovídá 8c, jako Lexus s lfc. Stejně tak BMW a mercedes a Audi poškozují v prestiži modely A1, a klade nebo řada 1 s malým motorem a holátka. Každý kdo si pak koupí skutečně dráhy model by si měl uvědomit jak to devalvuje prestiž ( i exkluzivitu) značky. Ale opakuji neříkám že porsche je špatne, jen prostě už nemá tu prestiž a exkluzivitu jako když se zaměřovalo na 911 a výši modely. Bugatti taky po komerčním neúspěchu Veyronu přemýšlel jestli jít cestou ještě exkluzivnější modelu nebo se pokusit o masovější levný lehký sporťák ;). Ale pak by jejich prestiž byla neskonale nižší. Prostě pokud si někdo vybírá mezi 718 a alpinu tak je to z hlediska prestiže minimálně srovnatelné, u Porsche získá výhodu že může říkat mám proschlé dokud nebude muset doplnit jaké, u apliny má výhodu že bude mít něco co se jen tak na ulici nepotká, něco u čeho buďe skoro každý vyzvídat jak to vypadá uvnitř a jestli ho nechá svezt.

RS
21. června • 16:10

Porsche dělá pěkná auta, ale mě prostě u všech těchto značek vadí ten pohled okolí... to není problém jen u Porsche, ale taky u BMW, Mercedesu (ted se bavím o M a AMG modelech). Neříkám, že ten přístup je správný a zasloužený, ale asi je něco špatně, když řidiče X5M50i staví policejní hlídky každý 3-4 dny a řidiče Toyota LC200 za posledních 6 let nezastavili ani jednou.

Praktické auto
20. června • 22:46

Za mě jedno z nejúžasnějších sportovních aut, které budu moc rád potkávat v provozu nebo na parkovišti;) tady se pořád všem předhazuje ze kdo má levne auto závidí všem ;) já sem rad za každé krásné auto v provozu. Výkon hypersportu ani supersportu většina lidí nikdy nevyužije ale tohle je krásně, výkonu na poměr k hmotnosti akorát. Nevěřím na krkolomné slepence ala sportovní SUV kupé, kdyby se zadařilo tak místo x6 nebo podobných nesmyslů bych preferoval tohle a k tomu prostě solidní pouzitelne auto aniž by muselo být premotorovane nebo ověšené cingrlatky. Tak hodně štěstí Alpino ať se najde dost fajnsmekru kteří te ocení.

Doporučujeme

Články odjinud