Automobilka Alpine oficiálně vstoupila do Česka. Kolik stojí sporťák A110 a kam si pro něj můžete dojet?

Znovuzrozená automobilka Alpine funguje s jediným osobním modelem A110 již od roku 2017. Nyní po dlouhých pěti letech oficiálně vstupuje také do České republiky. Premiéra proběhla v prostředí Občanské plovárny v Praze a my byli u toho.

První showroom automobilky Alpine otevřel dnes v poledne u jednoho z největších prodejců automobilů Renault a Dacia, Pyramida Průhonice u Prahy. O přítomnost automobilky Alpine usilovalo české zastoupení Renaultu již dva roky, ale povedlo se to až nyní. Působení v na našem trhu nemá být jen okrajové, v dohledné době se můžete těšit na další prodejní místa.

Prodeje automobilky totiž v Evropě neustále rostou a za dva roky nás čekají premiéry nových nových modelů, konkrétně jde o sportovní kompakt na platformě CMF-B EV, crossover na platformě CMF-EV Alliance a nástupce A110 vyvinutý ve spolupráci s automobilkou Lotus. Jen připomínám, že všechny zmíněné modely budou elektrické.

Na našem trhu lze oficiálně koupit všechny silniční verze modelu A110, tedy A110, lépe vybavené a silnější A110 GT a vrcholné A110 S. Všechny verze pohání čtyřválcový přeplňovaný motor o objemu 1,8 litru. Základní cena modelu A110 činí 1.490.000 Kč. V tomto modelu je motor naladěný na výkon 185 kW (252 koní) při 6000 otáčkách za minutu a dosahuje točivého momentu 320 N.m od 2000 otáček.

Verze A110 GT pak vyjde na 1.740.000 Kč a vrchol nabídky A110 S je za 1.815.000 Kč. V obou je motor posílený na výkon 221 kW (300 koní) v 6300 otáčkách a na točivý moment 340 N.m od 2400 otáček. Všechny verze jsou vybaveny sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a mají pohon zadních kol.

Alpine A110: technické údaje a české ceny
Model A110 A110 GT A110 S
Objem [ccm] 1798
Výkon [Kw/ot.min] 185/6000 221/6300
T. moment [N.m/ot.min] 320/2000 340/2400
Pohon zadních kol
Převodovka 7A
Přední pneumatiky 205/45 R17 205/40 R18 215/40 R18
Zadní pneumatiky 235/45 R17 235/40 R18 245/40 R18
Hmotnost [kg] 1102-1140 1119-1140 1109-1140
Zrychlení [s] 4,5 4,2 4,2
Max. rychlost [km/h] 250 250 260 (275)
Cena [Kč] 1.490.000 1.740.000 1.815.000

Už v základu máte čtyřpístkové přední třmeny a pneumatiky Michelin Pilot Sport 4. Základní výbava obsahuje také 17palcová kola, dešťový a světelný senzor, Full LED přední světlomety, tempomat, kůží potažený volant a multimediální systém se zrcadlením chytrých telefonů. Připlatit lze audiosystém Focal, 18palcová kola, přední sedadla Sabelt či hliníkové sportovní pedály.

Na opačném konci nabídky, tedy u verze S, si můžete připlatit také pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 CUP, přípravu na závodní bezpečnostní pásy, skořepinová sedadla nebo Aero Kit s karbonovým předním splitterem, zadním křídlem a maximální rychlostí 275 km/h. Záruka je na tři roky/100.000 kilometrů.

"Jsme nadšení, že máme možnost uvést značku Alpine na český trh. Značka Alpine v sobě spojuje tradici, specializovanou zakázkovou výrobu, zkušenosti na poli výzkumu a vývoje a popularitu Formule 1. Legendární model Alpine A110 si získal srdce nejen fanoušků motoristického sportu svojí mrštností, rychlostí a zejména pak jedinečným řidičským zážitkem za volantem. Modelová řada Alpine se bude postupně rozvíjet a doplňovat a zasáhne i do dalších segmentů. Otevření Alpine centra v České republice je součástí expanze značky v Evropě s cílem propagovat jedinečný sportovní styl života, který je založen na tradičním DNA značky Alpine a současně i na posledních inovacích skupiny Renault", řekl Zdeněk Grunt, generální ředitel společnosti Renault Česká republika.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Diskuze (18) Další článek: Lidský faktor selhává i u Lamborgini. Kvůli výrobní vadě možná majitelé do svých vozů ani nenastoupí

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,