Automobilce Nissan stoupl provozní zisk o 84 procent

Společnost Nissan Motor Company oznámila, že za první polovinu fiskálního roku 2002 očekává 84% vzestup provozního zisku až na 348 miliard jenů (2,8 miliardy USD, 3,0 miliardy euro).

Rekordní zisky jdou na účet kombinace většího počtu nových modelů, efektivnější výroby a nižších vstupních nákladů. Prezident a CEO Nissanu, Carlos Ghosn, na základě dosažených výsledků zvýšil odhad provozního zisku za celý rok o 30 % z původních 553 miliardy jenů na 720 miliard jenů (5,8 miliardy USD, 6,2 miliardy euro).

Ghosn zároveň oznámil dividendovou politiku na příští tři roky, během nichž chce ztrojnásobit roční dividendu Nissanu z 8 jenů na akcii v roce 2001 na 24 jenů za fiskální rok 2004 (tj. na konci plánu NISSAN 180). Při této příležitosti mimo jiné poznamenal: "Díky pětici po sobě jdoucích pololetí s neustále rostoucím ziskem je už znatelný návrat Nissanu k rentabilitě. Svou dividendovou politiku chceme dělat průhledně, ve shodě s cílem dostat se na špičkovou úroveň rentability ve světě automobilového průmyslu.”

Při výnosu 3,28 biliónu jenů (26,6 miliardy USD, 28,2 miliardy euro) za první polovinu fiskálního roku 2002 Nissan vytvořil provozní zisk 348 miliardy jenů. Provozní marže dosáhla 10,6 % čistých příjmů, o což se nejvíce zasloužilo zvýšení japonských prodejů kompaktních vozů a silné prodeje sedanů Altima a vozů Infiniti ve Spojených státech. Nižší vstupní náklady přispěly k provoznímu zisku solidní částkou 102 miliard jenů (830 miliónů USD, 880 miliónů euro). Dopad kursových změn do hospodaření společnosti byl minimální.

Nissan také ohlásil, že čistý dluh jeho automobilové části byl z původních 432 miliard jenů na konci roku 2001 už za první pololetí zredukován na 274 miliardy jenů (2,2 miliardy USD, 2,4 miliardy euro).

Globálně Nissan v prvním pololetí prodal 1 386 000 automobilů, což znamená meziroční zvýšení o 7,5 %. Na tom má velký podíl dravá modelová politika, počítající s uvedením 28 nových modelů během tříletého plánu NISSAN 180. S dvanácti novinkami se počítá ještě v tomto fiskálním roce; šest z nich již bylo představeno.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků