Automobilce Nissan stoupl provozní zisk o 84 procent

Společnost Nissan Motor Company oznámila, že za první polovinu fiskálního roku 2002 očekává 84% vzestup provozního zisku až na 348 miliard jenů (2,8 miliardy USD, 3,0 miliardy euro).

Rekordní zisky jdou na účet kombinace většího počtu nových modelů, efektivnější výroby a nižších vstupních nákladů. Prezident a CEO Nissanu, Carlos Ghosn, na základě dosažených výsledků zvýšil odhad provozního zisku za celý rok o 30 % z původních 553 miliardy jenů na 720 miliard jenů (5,8 miliardy USD, 6,2 miliardy euro).

Ghosn zároveň oznámil dividendovou politiku na příští tři roky, během nichž chce ztrojnásobit roční dividendu Nissanu z 8 jenů na akcii v roce 2001 na 24 jenů za fiskální rok 2004 (tj. na konci plánu NISSAN 180). Při této příležitosti mimo jiné poznamenal: "Díky pětici po sobě jdoucích pololetí s neustále rostoucím ziskem je už znatelný návrat Nissanu k rentabilitě. Svou dividendovou politiku chceme dělat průhledně, ve shodě s cílem dostat se na špičkovou úroveň rentability ve světě automobilového průmyslu.”

Při výnosu 3,28 biliónu jenů (26,6 miliardy USD, 28,2 miliardy euro) za první polovinu fiskálního roku 2002 Nissan vytvořil provozní zisk 348 miliardy jenů. Provozní marže dosáhla 10,6 % čistých příjmů, o což se nejvíce zasloužilo zvýšení japonských prodejů kompaktních vozů a silné prodeje sedanů Altima a vozů Infiniti ve Spojených státech. Nižší vstupní náklady přispěly k provoznímu zisku solidní částkou 102 miliard jenů (830 miliónů USD, 880 miliónů euro). Dopad kursových změn do hospodaření společnosti byl minimální.

Nissan také ohlásil, že čistý dluh jeho automobilové části byl z původních 432 miliard jenů na konci roku 2001 už za první pololetí zredukován na 274 miliardy jenů (2,2 miliardy USD, 2,4 miliardy euro).

Globálně Nissan v prvním pololetí prodal 1 386 000 automobilů, což znamená meziroční zvýšení o 7,5 %. Na tom má velký podíl dravá modelová politika, počítající s uvedením 28 nových modelů během tříletého plánu NISSAN 180. S dvanácti novinkami se počítá ještě v tomto fiskálním roce; šest z nich již bylo představeno.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků