Automobilce Nissan stoupl provozní zisk o 84 procent

Společnost Nissan Motor Company oznámila, že za první polovinu fiskálního roku 2002 očekává 84% vzestup provozního zisku až na 348 miliard jenů (2,8 miliardy USD, 3,0 miliardy euro).

Rekordní zisky jdou na účet kombinace většího počtu nových modelů, efektivnější výroby a nižších vstupních nákladů. Prezident a CEO Nissanu, Carlos Ghosn, na základě dosažených výsledků zvýšil odhad provozního zisku za celý rok o 30 % z původních 553 miliardy jenů na 720 miliard jenů (5,8 miliardy USD, 6,2 miliardy euro).

Ghosn zároveň oznámil dividendovou politiku na příští tři roky, během nichž chce ztrojnásobit roční dividendu Nissanu z 8 jenů na akcii v roce 2001 na 24 jenů za fiskální rok 2004 (tj. na konci plánu NISSAN 180). Při této příležitosti mimo jiné poznamenal: "Díky pětici po sobě jdoucích pololetí s neustále rostoucím ziskem je už znatelný návrat Nissanu k rentabilitě. Svou dividendovou politiku chceme dělat průhledně, ve shodě s cílem dostat se na špičkovou úroveň rentability ve světě automobilového průmyslu.”

Při výnosu 3,28 biliónu jenů (26,6 miliardy USD, 28,2 miliardy euro) za první polovinu fiskálního roku 2002 Nissan vytvořil provozní zisk 348 miliardy jenů. Provozní marže dosáhla 10,6 % čistých příjmů, o což se nejvíce zasloužilo zvýšení japonských prodejů kompaktních vozů a silné prodeje sedanů Altima a vozů Infiniti ve Spojených státech. Nižší vstupní náklady přispěly k provoznímu zisku solidní částkou 102 miliard jenů (830 miliónů USD, 880 miliónů euro). Dopad kursových změn do hospodaření společnosti byl minimální.

Nissan také ohlásil, že čistý dluh jeho automobilové části byl z původních 432 miliard jenů na konci roku 2001 už za první pololetí zredukován na 274 miliardy jenů (2,2 miliardy USD, 2,4 miliardy euro).

Globálně Nissan v prvním pololetí prodal 1 386 000 automobilů, což znamená meziroční zvýšení o 7,5 %. Na tom má velký podíl dravá modelová politika, počítající s uvedením 28 nových modelů během tříletého plánu NISSAN 180. S dvanácti novinkami se počítá ještě v tomto fiskálním roce; šest z nich již bylo představeno.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků