Automaty letos ovládnou automobily

41 komentářů

QX
13. února • 22:52

Nebrat automat slysim jen od lidi, ze kterych pozdeji vypadne, ze v tom vlastne nikdy nejeli. Stejne tak je jejich oblibena hlaska, ze automat si poridi pouze ten, kdo neumi ridit.Usmevne.

JirkaK
13. února • 19:41

V některých případech automat ano, například pro ty co často jezdí po městě. Nebo pro některé řidiče, kde je to potom lepší pro auto i pro ně. To nemyslím hanlivě, ale každému z nás jednou bude sedmdesát, a budeme týrat motor na dvanáctset otáček, případně mozková kapacita už nepojme řízení a řazení současně. Potom je početná kategorie lidí, kteří mají auto jako výrobní prostředek, nebo čistě jako prostředek k přepravě z bodu A do bodu B. V podstatě se divím, proč se automaty standardně nedávají třeba do linkových autobusů.
A proč automat ne? Subjektivní pocit - plný plyn - prodleva při kickdownu, potom motor v maximálních otáčkách, vír v nádrži, a celkem se nic neděje. Trojka s meziplynem by mě pořád ještě chyběla (za deset let třeba už nebude :-) ) Je to drahé na pořízení i na servis, má to omezenou životnost, je to poruchové a většina automatů stejně po deseti - patnácti letech končí přestavbou na manuál, protože oprava opotřebené převodovky je dražší než aktuální cena auta. Zatímco manuální převodovka většinou přežije auto, případně i těžkou havárii a tak jich je dostatek k dispozici. A ojetina s byť jinak funkčním automatem je dokonale neprodejná.

Caddy
13. února • 21:01

nevim, co je na automatech poruchove, u me mela spojka rozhodne mensi zivotnost nez automat :))

JirkaK
14. února • 15:12

Mě ještě spojka na autě nikdy neodešla :-)
Fór je taky v tom, že výměna spojky se dá pořídit za plus minou tři tisíce. U repase automatu se pohybujeme na dvaceti - třicetinásobku.

Radek Ondrášík
13. února • 21:07

Ty jsi jeden z mála lidí, u kterých se nebojím říci, že omezená životnost spojky je hlavně špatným hardware, který je umístěn mezi volantem a sedačkou :-D :-P;-)

Haya
13. února • 20:23

když oni lidi dneska si už pomalu s prominutím ani neumějí utřit pr.el, tak co chcete...:-O

quest
14. února • 22:34


me se libi kdyz si i podel reky po proudu muzu vyhodit na neutral a vono to furt jede .....
a z prudsiho kopce to i zrychluje zadarmo .o))
a rozjedu se na snehu i bez ASR ESP MSR EDS LSD THC .... .DD .... staci jenom umet .)) i s obycejnou predokolkou ... a nemusim za ty vymozenosti platit kdyz na ne nemam ( jestli ale mam v tom pripade vubec co delat na silnici ze ... viz povinny zimni pristi rok , povinny ESP EDS ASR KDOVICO dalsi rok, a povinna ctyrkolka a nocni videni ve 2010 v cely snehem-tejden-zapadany evrope .... este ze maj ovce volebni pravo .(( ......... )
a este k tomu je manual lehci a jednodussi na vyrobu ( tim myslim ze na vyrobu se spotrebuje mnohem min materialu+energie ... )
mno automat je sice fajn ale bez svobody a za spoustu penez .....
ale hybridy s automatem sou jasny - jestli by to vubec mohlo bez automatu fungovat .))

Aleš
13. února • 18:34

Automat je skvělý. Mám Renault 19 1.8 benzín s automatem a už bych nikdy manuál nechtěl. Jezdím do práce po městě (Brno) a pořád řadit je otrava.

neodborník
13. února • 11:55

A co spotřeba auta s automatickou převodovkou ? Prakticky u všech aut je kromě automatického řazení také automaticky udávaná vyšší spotřeba paliva. A to ještě v ideálním jízdním režimu, v reálném provozu je to vždycky ještě víc. Nebylo by rozumnější rozšiřování automatických převodovek naopak tlumit, když už je teď v módě ten boj proti emisím CO2 z aut (předpokládám že pomocí nižší spotřeby paliva) ? Používání manuální převodovky znamená snížení spotřeby bez drahého vývoje a vysokých nákladů na výrobu a následnou prodejní cenu . I Američané by se mohli také jednou naučit něco nového.

martin kalenda
13. února • 17:11

spotrebu auta dela to mezi sedadlem a volantem. po 1/2 roce jezdeni v automatu sla ma spotreba o cca 2 litry dolu - u me to bylo doplneno tim ze je nezvykle silnej motor (125k) a toci si klidne od 1800 otacek.

Tonda
13. února • 17:34

to ještě neříká nic o tom, za kolik bys jezdil se stejným autem s manuálem..Měl jsme automat asi 2 roky - a vůbec mi nechybí (a to jezdím víc jak 90% v Praze)

ACE
13. února • 12:52

V podstatě máš pravdu, u klas. automatu to souhlasí, ale pokud budem počítat i robotizované převodovky jako automaty (třeba MMT u Toyoty), je to na spotřebu stejné nebo lepší.

doubt
13. února • 12:44

Spotřebu zvyšují jenom klasické automaty, tohle ji například snižuje. Je to logické, plynule měnitelný převod je to nejefektivnější, co může být.

Gergi
13. února • 10:24

To jsem rad, ze se auta s automatem dostavaji do mody i v nasi zaostale EU. Koupil jsem levne auto s automatem (levne, protoze ho nikdo nechtel) a koukam, ze akorat az bude na prodej, tak bude v mode a pujde dobre a odbyt.

NovoCZ
13. února • 9:25

Dnes už mně dost mně baví názory puristů, kteří budou zaujatě tvrdit, že automat je nesmysl. Zkušenosti mají s ním většinou žádné (strejda říkal že je to na nic), nebo se s ním párkrát projeli, taky jsem to tvrdil, po pár jízdách se Superbem 2,8. Ale zvláštní je, že když se zeptáte někoho kdo automat (myslím moderní, např. v A6) souvisle a hodně používá více jak měsíc, odpověď je VŽDYCKY stejná, "zpátky bych už nešel". A to jsou v tom i ti, co automat dostali jako služební vůz a chtěli přitom manuál, většinou jde o velmi zkušené řidiče co hodně najezdí. Takže už nejsem purista a půjdu do automatu ...

doubt
13. února • 11:14

Lidi jsou divní. Někteří na to nemají, tak řvou, že automat by nikdy nechtěli. Druzí zase utratili balík za automat a stydí se přiznat, že jim to nevyhovuje, takže hlásají, že zpátky už by nešli. Obě tyhle skupiny jsou určitě neprázdné :)Jinak sám za sebe můžu říct, že do auta, kterým běžně jezdím, bych bezestupňový automat s dobře odhlučněným dieselem klidně bral. Do MX-5 naopak jedině manuál benzín B-]

mida
13. února • 9:59

Krásně jsi to napsal, řídím už 25 let, možná už to mega bude (posledních 8 let tak 50000 ročně), občas automat, ale většinou manuál. S tím automatem to bylo vždy krátce (max. 2 týdny) a zjistil jsem, že když automat, tak sekvenční. Teď už asi rok jezdím jenom se sekvenčním automatem a původní spotřebu jsem díky tomu srazil z 8,2 na 6,5. Chce to si hlídat otáčky a řadit podle toho kde jedu (město nebo mimo, kolona nebo prázdná silnice, omezení rychlosti atd.), jinými slovy řadím stejně jako u manuálu, jen při tom úkonu používám jenom ruku (někdy jen prsty, jindy celá ruka). Sekvence tu rychlost drží i tam, kde by autom. režim už dávno přeřadil a já to auto stále ovládám, jak potřebuju. Všichni, kdo tu brojíte proti automatům, svezte se s tím aspoň měsíc a pak suďte. Na konec ještě dodám, že koketuji s variantou proměnného převodu tzv. variátoru. Už jsem s tím jel a nebylo to zlý. Jedno vím jistě, moje příští auto NEBUDE manuál ;-)

M
13. února • 22:51

jj je to tak, sekvence je OK, ale klasický automat stojí za prd. Mám ho ve volvu a nikdy už bych to nechtěl. Ale svezl jsem se s DSG a musím říct že to je paráda, tomu říkám převodovka. Jsem zastánce manuálu ale tohle je fakt lepší!;-)

doubt
13. února • 11:07

"Teď už asi rok jezdím jenom se sekvenčním automatem a původní spotřebu jsem díky tomu srazil z 8,2 na 6,5."A tos prosimtě jak řadil s tím manuálem? :-D Ti jako něco bránilo řadit stejně jako s tou sekvencí?

CyberVic
13. února • 11:10

...preber si ten prispevek na kterej si reagoval jeste jednou, zkus na to jit logicky, neco ti tam uniklo...

doubt
13. února • 11:17

Ale jo, to jsem tam četl, že se sekvencí (logicky;-)) nepoužívá nohy. Ale pokud dosáhl takového rozdílu spotřeby na autě, které je jinak shodné, tak s tím manuálem neřadil ve stejných otáčkách, nebo řadil jak jelito.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mida
13. února • 13:05

:-D kdyby sis to přečet pořádně, tak ze sebe nebudeš dělat logický jelito ;-)

empi
13. února • 13:41

Moc se tu nevytahuj, z toho, jaks to napsal, neni na prvni pohled patrne, ze myslis rozdil mezi automatem a sekvenci.

Radek Ondrášík
13. února • 9:33

A pak jsou zde ti, kterým automat vůbec nevadi, ale v určitém typu vozu by jej nechtěli.

martin kalenda
13. února • 17:08

jestli ono to nebude tim, ze do statistiky prodeju nijak moc vikendove fajnovky nepromlouvaji. takze automat beru vsemi 10 a do nejake vikendove lestenky mg/lotus/z3/mx bych ho taky nechtel. kazdopadne pro absolutni ignoranty bych doporucil falesnej pedal spojky v kombinaci s prepnutim do sekvencniho rezimu. Jak psal nekdo nademnou - nez jsem zene koupil auto s automatem nebyl jsem sto si v klidu vedle ni precist cestou noviny, dnes si je v pohode prectu :) prece jenom aby nekdo nezvladnul auto ktere slozitosti ovladani odpovida auticku z kolotocu - to by bylo na povazenou. jakej ma ted klid a jak se vodrzla s tim autem to sam cumim.

skywalker
13. února • 10:01

tak s tym uplne suhlasim... raz som sa nahodou dostal na testovaciu jazdu s MB R 320 CDI so 7-stupnovym automatom a bola to jedna basen...normalne som musel pozerat na otackomer aby som zistil kedy to radi... takze z toho vyplyva do velkych pohodlnych aut na dlhe cesty urcite moderny automat...ale naopak v niektorych autach nema co hladat!!!

KArel
13. února • 9:50

Má s automatem najetých asi 6 000 mil po státech a zpátky jsem šel rád. Tak nějak jsem se při jízdě nudil - projet serpentýnky s manuálem je stokrát větší zábava. Nejsem řidič z povolání (to bych asi bral automat), ročně najedu tady u nás asi 25 000 km, tak se u toho ještě pořád chci bavit.

stewo99
13. února • 9:44

Suhlasim, tiez som najskor zavrhoval, teraz mam auto s automatoma a spat by som uz nesiel!!!

_Teddy_
13. února • 8:06

Najazdil som uz nieco aj v aute s automatom, a poviem len tolko: dakujem, neprosim si!
Nemozem si pomoct, ale citil som, ze to auto nemam uplne pod kontrolou, ze ho len "spolu-ovladam" s elektronikou automatickej prevodovky. Moze to byt aky chce automat, nebude radit tak, ako to mne vyhovuje. Niet nad ten krasny pocit, kvaltovat si sam!

LK
13. února • 10:16

Úvaha "nemám auto pod kontrolou" mně vždycky dostane, protože takovému člověku by měla vadit spousta věcí na moderním autě, které pracují ne úplně závisle na vůli řidiče (a tedy je řidič nemá pod kontrolou). Namátkou uvedu airbagy, ABS, ESP, automatický systič, dorovnávání světlé výšky, u řady aut tuhost pérování a vůbec dnes už u všech vstřikovací jednotka. Ta taky jede ne dle přímé vazby množství paliva - stlačení plynového pedálu, ale má svou vlastní "logiku".

KOSS
14. února • 2:38

Vis, myslim si, ze na kazdem blafu pravdy trochu. Osobne jsem jezdil s automatem USA. ne moc dlouho, jen nake 3500 tis km. Mesto+dalnice. A tam se mi desne libil. Autem byla jakasi Kia-mimochodem, take jsem si ji nemohl vynachvalit.Pak jsem prijel do CR a zkousel automat. A svete div se, nelibil se mi. Premyslel jsem proc a mozna je to v klikatosti mistnich silnic.Mel jsem totiz neustale pocit jakehosi nepredpokladaneho chovani automatu. Z kopce mi podrazoval, do zatacky drzel rychlost.... proste presne tak, kde bych si s manualem zvolil jiny stupen. At uz by se jednalo o podrazeni nebo brzdeni motorem. V obou pripadech se jednalo o 4 stupnovy automat. Takze vicestupnove, ci poloautomaty mohou radit uz lepe.

def
13. února • 9:06

Mozna je to tim, ze tu jsou stale lide, kteri automobil berou jako prostredek pro prepravu z bodu A do bodu B po vlastni ose. Pro ne je automat jako stvoreny.

Victor
13. února • 3:11

Jen tato kombinace dělá auto autem...

Clerfayt
13. února • 14:08

Samozřejmě automat! Jediné, co mi brání v jeho koupi je cena. Ale kdybych si za stejnou cenu mohl vybrat, volba by byla jasná. S automatem jsem jezdil a nemůžu mu nic vytknout. Chápu, někdo má problém s automatem kvůli svému EGU, ale za to automat nemůže :-)

anonym
13. února • 10:33

Victore, evidentně nemáš zkušenosti s automatem nebo jezdíš někde mimo město. Zkus si sednout v 9 ráno v Praze do auta, domluv si pár schůzek po městě a večer si řekneme kolikrát si řadil v zácpě! Můžeš namítnout že mimo město je lepší svezení, jasně na chatu a domů, na dálnici stejně neřadíš když zrovna nemáš Matize nebo Fabii 1,2. Když se chceš opravdu povozit můžeš zkusit Sport režim nebo řadit manuálně. Byl jsem stejně jako ty zarytým odpůrcem automatů a nafty, tvrdil jsem že jen vytočený benzín a manuál je to pravé. Nyní mám již 4 auto s automatem a nikdy bych už zpět nepřešel. manželka začala řídit v poklidu teprve když dostala taky auto s automatem, ztratil strach z rozjíždění atp. Zkus si automat na delší dobu a ve městě a pak nám napiš.Pa

Duri17
13. února • 22:00

Automat je super, jazdil som s nim 3 leta a pacil sa mi. Problemom je cena a spotreba. Nadej vkladam do robotizovanych prevodoviek (Sensodrive, DGS, ...). Treba vsak este pockat, kym sa odchytaju muchy...

Cynik
13. února • 15:37

Já osobně taky dávám přednost manuálu. Jsem z malého města, do Prahy zavítám tak dvakrát do měsíce a jinak jezdím vetšinou po silnicích, kde se dá vychutnat pod plynem projetá zatáčka. Navíc jsem náruživý řidič, který si užívá každé povolení spojky a mám rád perfektní kontrolu nad vozem. Automat by mi osobně nevyhovoval. Nejsem žádný zarytý odpůrce (a nerad bych, abys mě do této pozice stavěl), ovšem vím, co mám rád :-) A upřímně řečeno už mě i trochu začíná mrzet, že jsem volil diesel, jenže první benzín, který "za něco stojí", je pod kapotou 325i - a to "už něco stojí" :-)

David
13. února • 11:02

:-)):-))SOUHLAS 100%

Vladik
13. února • 8:04

To dozajista ale mě láká poloautomatická převodovka, kde je možnost automatu a i manuálního žazení pod volantem:-P

Hugo
13. února • 9:06

Dobrá volba, ale páčky jsem používal jen když to bylo nové. Když si člověk zvykne a naučí se jak ta převodovka reaguje na rychlost sešlápnutí a polohu plynového pedálu tak se naučí přeřazovat a podřazovat takhle. (Přítelkyně myslím ani o těch páčkách netuší).

Hugo
13. února • 9:09

Jen dodávám píšu o sekvenční převodovce né o klasickém automatu. Na něm jsem ruční řazení použil jen párkrát než jsem ho úplně zavrhnul (pro jízdu po městě a dálnici ani není potřeba)

Doporučujeme

Články odjinud