Automaty letos ovládnou automobily

Loni se v Evropě poprvé prodalo více naftových osobních vozů, než benzínových a letos se chystá další překvapení. To má ovšem globální rozměr a týká se spíše přímého vlivu řidiče na to, jak může ovlivnit chování svého vozu.

Dle analytických společností, které se věnují automobilovému trhu, se totiž v letošním roce poprvé prodá více vozů s automatickou převodovkou, než s manuální. K tradiční baště automatů, tedy Spojeným státům, se letos přidají hlavně asijské trhy. Tamní obliba automatů výrazně roste a již v loňském roce jejich prodeje tvořily většinu.

Ani Evropa nebude pozadu, byť podíl automatů je zde tradičně malý. Přepokládá se, že v konzervativní Evropě bude trvat ještě pět až sedm let, než prodeje vozů s automatem předběhnou prodeje vozů s manuálem.

Pokud si tedy počkáte nějakých pět let a pak si koupíte benzínový osobní vůz s manuálem, budete patřit mezi ty, kteří mají opravdovou raritu. Přitom puristé jistě řeknou, že právě jen tato kombinace dělá auto autem...

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 19 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 94 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků