Automaty letos ovládnou automobily

Loni se v Evropě poprvé prodalo více naftových osobních vozů, než benzínových a letos se chystá další překvapení. To má ovšem globální rozměr a týká se spíše přímého vlivu řidiče na to, jak může ovlivnit chování svého vozu.

Dle analytických společností, které se věnují automobilovému trhu, se totiž v letošním roce poprvé prodá více vozů s automatickou převodovkou, než s manuální. K tradiční baště automatů, tedy Spojeným státům, se letos přidají hlavně asijské trhy. Tamní obliba automatů výrazně roste a již v loňském roce jejich prodeje tvořily většinu.

Ani Evropa nebude pozadu, byť podíl automatů je zde tradičně malý. Přepokládá se, že v konzervativní Evropě bude trvat ještě pět až sedm let, než prodeje vozů s automatem předběhnou prodeje vozů s manuálem.

Pokud si tedy počkáte nějakých pět let a pak si koupíte benzínový osobní vůz s manuálem, budete patřit mezi ty, kteří mají opravdovou raritu. Přitom puristé jistě řeknou, že právě jen tato kombinace dělá auto autem...

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků