Automatické brzdění AEB bude v Evropě brzy standardem

Soustava povinně montovaných elektronických asistentů a „asistentů“, jimiž dnes musí být auta z výroby dopována, se zřejmě záhy rozroste o další prvek: samočinné brzdění.
Automatické brzdění AEB bude v Evropě brzy standardem

Samočinné nouzové brzdění, známé pod výrazem Autonomous Emergency Braking (AEB), již proniká do výbavy vesměs drahých či na bezpečnost vyloženě zaměřených automobilů a my jsme si jej naposledy vyzkoušeli během testu SUV Infiniti EX30d. Připomeňme, že AEB je jedním z prvků moderních aktivních tempomatů, jež jsou schopny vůz v případě dojíždění pomalejšího či stojícího vozidla nejen zpomalit, ale také zcela zastavit.

Cadillac testuje bezpečnostní systémy na Brooklynském mostě

Cadillac testuje bezpečnostní systémy na Brooklynském mostě

Osobních automobilů opatřených podobným zařízením je však na evropském trhu pouze několik, přičemž jejich podíl na celkových prodejích nových aut je pouze marginální. Ale to by se mělo záhy změnit, neboť od listopadu příštího roku budou automatickým brzděním AEB povinně vybaveny všechny nové užitkové stroje.

Ale tím to nekončí a evropské úřady již plánují nucenou ofenzívu systému AEB také do osobních automobilů. Podle magazínu Autoweek institut EuroNCAP plánuje zahrnout od roku 2014 do hodnocení bezpečnosti osobních vozů kromě ESP, omezovače rychlosti atp. právě AEB. Povinné to tedy zatím nebude, ale pokud má nový model odjet s hodnocením pěti hvězdami, bez AEB se zkrátka neobejde…

Test: Infiniti EX30d – s důrazem na styl

Test: Infiniti EX30d – s důrazem na styl

Systém AEB (ať už mu jednotlivé automobilky říkají jakkoli) má radikálním způsobem snížit počet havárií, resp. omezit jejich následky, a to zejména v městském provozu, na který se soustředí třeba Volvo se soustavou City Safety. Mohlo by to znít jako pěkná pohádka, jež bude svědomitě chránit zdraví a majetek účastníků dopravního provozu, ale tak snadné to není.

EuroNCAP: nejlepší bezpečnostní inovace

EuroNCAP: nejlepší bezpečnostní inovace

Současné radarové systémy totiž stále vykazují chyby: například kovové mostní konstrukce (viz včerejší článek o testování nových vozů Cadillac XTS a ATS) někdy považují za stojící automobil, jindy zbrkle reagují třeba při těsném napojování na kruhový objezd. Jinými slovy: podobné systémy jsou zřejmě schopny některým nehodám zabránit, ale otázkou zůstává, zda jich více nezpůsobí.
 

bazar

Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 112 482 km
Cena: 210 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 730 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků