Automatická převodovka v Dacii stojí přibližně 16 000 korun

Automatická převodovka v Dacii stojí přibližně 16 000 korun

Automobilka Dacia oficiálně uvádí na trh robotizovanou pětistupňovou automatickou převodovku Easy-R. Bude k dostání exkluzivně pro vozy vybavené motorem 0.9 TCe a koupíte ji zatím v Sanderu a Loganu. Později by se mohla dostat i k dalším modelům a motorům.

Podle Dacie má nový automat nižší nároky na servis i díly a má o čtvrtinu méně součástí než jiné podobné převodovky. Spojka je ovládána elektromechanicky a Dacia se chlubí tím, že převodovka najela 130 000 testovacích kilometrů na brzdě a dalších 120 000 km v provozu.

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Blackstorm: Může být Dacia krásná?  

Převodovka Easy-R umožňuje i funkci systému stop/start a také disponuje režimem ECO. Nevíme ale, co si pod tím máme představit, neboť to Dacia nepřibližuje. Zřejmě půjde o režim, který bude dříve řadit vyšší rychlosti. Samozřejmě bude možné rychlosti řadit i manuálně pomocí voliče převodovky bez nutnosti sundat nohu z plynu.

Příplatek za automat v Dacii činí na zahraničních trzích 600 eur (16 200 korun po přepočtu, českou cenu se nám ještě nepodařilo zjistit).

bazar

Dacia Sandero 1
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 230 000 Kč
Dacia Sandero 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 60 725 km
Cena: 126 000 Kč
Dacia Duster 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 415 km
Cena: 171 000 Kč
Dacia Sandero 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 77 169 km
Cena: 135 000 Kč
Dacia Duster 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 174 980 km
Cena: 183 000 Kč
Dacia Logan 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 17 794 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků