Automatická převodovka pro A6 „levně“

Stoupající obliba automatických převodovek, zejména u řidičů automobilů vyšších tříd, přiměla automobilku Audi k zajímavé akci. Pokud se chystáte zakoupit Audi modelové řady A6...
Automatická převodovka pro A6 „levně“
Stoupající obliba automatických převodovek, zejména u řidičů automobilů vyšších tříd, přiměla automobilku Audi k zajímavé akci. Pokud se chystáte zakoupit Audi modelové řady A6 s automatickou převodovkou tak věste, že za „automat“ zaplatíte pouhých 20 000 Kč!

Akční nabídka cenově zvýhodněných automatických převodovek tiptronic a multitronic se vztahuje na vozy Audi A6/A6 Avant i S6/S6 Avant modelového roku 2000 a 2001. Dvacet tisíc korun za komfort, který automatická převodovka uživateli přináší, znamená cenové zvýhodnění asi 65 000 Kč. Za velmi přijatelný příplatek přitom zákazník dostává skutečně špičkovou techniku - převodovky tiptronic i multitronic patří ve svém segmentu k absolutní špičce. Nabídka platí od 20. března 2001 do vyčerpání zásob a nevztahuje se na modely 4.2 quattro (220 kW) a 2.5 TDI tiptronic (132 kW) s předním pohonem.

Pětistupňové automatické převodovky tiptronic jsou charakteristické volbou buď plně automatického režimu práce nebo možností manuálního řazení jednotlivých rychlostních stupňů - řidič pouze přesune páku voliče do souběžné kulisy a pak už jen lehkým ťukáním pákou dopředu a dozadu sekvenčně volí požadované rychlostní stupně. Elektronický řídicí okruh převodovky tiptronic je vybavený také systémem DSP, který do své paměti ukládá styl jízdy řidiče a tomu pak přizpůsobuje činnost převodovky. V praxi to tedy znamená, že pokud řidič chce jet výrazně rasantně a dynamicky, dovolí převodovka tiptronic vytáčení motoru do zřetelně vyšších obrátek než při klidné relaxační jízdě, která upřednostňuje komfort cestování a hospodárný provoz.

Bezstupňová automatická převodovka multitronic kombinuje nejlepší vlastnosti tradičních automatických i manuálních převodovek. Multitronic je ve své podstatě elektronicky řízeným variátorem, který využívá speciální článkový řetěz schopný přenášet i velmi vysoké výkony, resp. točivé momenty. Právě možnost přenášet pouze omezené výkony až dosud výrazně limitovala nasazení variátorů do vozů vyšších tříd. Multitronic překonává všechny dosud známé samočinné převodovky svým mimořádně širokým rozpětím převodových poměrů, které dosahuje hodnoty 6.

O změnu převodového poměru bezstupňové převodovky multitronic se stará speciálně konstruovaný dvojitý hydraulický píst, který reaguje velmi rychle a přesně na pokyny své řídicí elektronické jednotky. Ta shromažďuje a porovnává celou řadu provozních dat a informací. Vyspělý řídicí systém převodovky multitronic zajistí nejenom komfortní a plynulou jízdu, ale zaručuje i výborné jízdní výkony a velmi nízkou spotřebu: např. Audi A6 s motorem 2.8 V6/142 kW zrychluje z klidu na rychlost 100 km/h s touto převodovkou o desetinu sekundy rychleji než vůz s manuální pětistupňovou převodovkou. A podle evropských norem je spotřeba vozu s multitronicem o 0,2 l/100 km nižší, než u vozu s manuální pětistupňovou převodovkou.

Příjemným doplňkem řídicího okruhu převodovky multitronic je možnost manuálního "řazení" šesti pevně definovaných rychlostních stupňů, resp. převodových poměrů. Stačí pouze přesunout páku voliče převodovky do sousední kulisy a pak selektivně "řadit" pouhým posouváním páky voliče vpřed či vzad, stejně jako u systému tiptronic. Pro manuální volbu fixovaných převodových poměrů lze při objednání příplatkového volantu tiptronic/multitronic využít také spínače na volantu.

I když Evropa je ve vztahu k automatickým převodovkám poměrně konzervativní, většina znalců se shoduje na tom, že je jenom otázkou času, kdy automaty" dosáhnou výrazné převahy nad manuálními převodovkami. Tím spíš, když stále vyspělejší systémy, jako např. tiptronic nebo multitronic, prakticky eliminují dříve kritizované slabiny automatických převodovek, jako byly např. vyšší spotřeba nebo horší dynamika jízdy. V tomto ohledu tedy nabídka cenového zvýhodnění dovozce automobilů Audi opět o něco předbíhá dobu. Právě náskok na poli techniky, jeden ze stěžejních atributů značky Audi, je základním kamenem vysoké obliby těchto automobilů.

Automobily značky Audi nakoupíte u společnosti Auto Heller.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků