Automatická převodovka pro A6 „levně“

Stoupající obliba automatických převodovek, zejména u řidičů automobilů vyšších tříd, přiměla automobilku Audi k zajímavé akci. Pokud se chystáte zakoupit Audi modelové řady A6...
Automatická převodovka pro A6 „levně“
Stoupající obliba automatických převodovek, zejména u řidičů automobilů vyšších tříd, přiměla automobilku Audi k zajímavé akci. Pokud se chystáte zakoupit Audi modelové řady A6 s automatickou převodovkou tak věste, že za „automat“ zaplatíte pouhých 20 000 Kč!

Akční nabídka cenově zvýhodněných automatických převodovek tiptronic a multitronic se vztahuje na vozy Audi A6/A6 Avant i S6/S6 Avant modelového roku 2000 a 2001. Dvacet tisíc korun za komfort, který automatická převodovka uživateli přináší, znamená cenové zvýhodnění asi 65 000 Kč. Za velmi přijatelný příplatek přitom zákazník dostává skutečně špičkovou techniku - převodovky tiptronic i multitronic patří ve svém segmentu k absolutní špičce. Nabídka platí od 20. března 2001 do vyčerpání zásob a nevztahuje se na modely 4.2 quattro (220 kW) a 2.5 TDI tiptronic (132 kW) s předním pohonem.

Pětistupňové automatické převodovky tiptronic jsou charakteristické volbou buď plně automatického režimu práce nebo možností manuálního řazení jednotlivých rychlostních stupňů - řidič pouze přesune páku voliče do souběžné kulisy a pak už jen lehkým ťukáním pákou dopředu a dozadu sekvenčně volí požadované rychlostní stupně. Elektronický řídicí okruh převodovky tiptronic je vybavený také systémem DSP, který do své paměti ukládá styl jízdy řidiče a tomu pak přizpůsobuje činnost převodovky. V praxi to tedy znamená, že pokud řidič chce jet výrazně rasantně a dynamicky, dovolí převodovka tiptronic vytáčení motoru do zřetelně vyšších obrátek než při klidné relaxační jízdě, která upřednostňuje komfort cestování a hospodárný provoz.

Bezstupňová automatická převodovka multitronic kombinuje nejlepší vlastnosti tradičních automatických i manuálních převodovek. Multitronic je ve své podstatě elektronicky řízeným variátorem, který využívá speciální článkový řetěz schopný přenášet i velmi vysoké výkony, resp. točivé momenty. Právě možnost přenášet pouze omezené výkony až dosud výrazně limitovala nasazení variátorů do vozů vyšších tříd. Multitronic překonává všechny dosud známé samočinné převodovky svým mimořádně širokým rozpětím převodových poměrů, které dosahuje hodnoty 6.

O změnu převodového poměru bezstupňové převodovky multitronic se stará speciálně konstruovaný dvojitý hydraulický píst, který reaguje velmi rychle a přesně na pokyny své řídicí elektronické jednotky. Ta shromažďuje a porovnává celou řadu provozních dat a informací. Vyspělý řídicí systém převodovky multitronic zajistí nejenom komfortní a plynulou jízdu, ale zaručuje i výborné jízdní výkony a velmi nízkou spotřebu: např. Audi A6 s motorem 2.8 V6/142 kW zrychluje z klidu na rychlost 100 km/h s touto převodovkou o desetinu sekundy rychleji než vůz s manuální pětistupňovou převodovkou. A podle evropských norem je spotřeba vozu s multitronicem o 0,2 l/100 km nižší, než u vozu s manuální pětistupňovou převodovkou.

Příjemným doplňkem řídicího okruhu převodovky multitronic je možnost manuálního "řazení" šesti pevně definovaných rychlostních stupňů, resp. převodových poměrů. Stačí pouze přesunout páku voliče převodovky do sousední kulisy a pak selektivně "řadit" pouhým posouváním páky voliče vpřed či vzad, stejně jako u systému tiptronic. Pro manuální volbu fixovaných převodových poměrů lze při objednání příplatkového volantu tiptronic/multitronic využít také spínače na volantu.

I když Evropa je ve vztahu k automatickým převodovkám poměrně konzervativní, většina znalců se shoduje na tom, že je jenom otázkou času, kdy automaty" dosáhnou výrazné převahy nad manuálními převodovkami. Tím spíš, když stále vyspělejší systémy, jako např. tiptronic nebo multitronic, prakticky eliminují dříve kritizované slabiny automatických převodovek, jako byly např. vyšší spotřeba nebo horší dynamika jízdy. V tomto ohledu tedy nabídka cenového zvýhodnění dovozce automobilů Audi opět o něco předbíhá dobu. Právě náskok na poli techniky, jeden ze stěžejních atributů značky Audi, je základním kamenem vysoké obliby těchto automobilů.

Automobily značky Audi nakoupíte u společnosti Auto Heller.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků