Autolékárnička 2016: Všechno, co potřebujete vědět

20 komentářů

Fuzo
23. dubna • 18:20

Zdravím. Expirace lékárničky je pouze finta úředního šimla na vytahování peněz z kapes prostého občana. Nekvalifikovaná první pomoc neřeší sterilitu a podobné blbosti. Sám jsem ošetřoval člověka s dírou v ruce, kterou si v autě udělal při nárazu do stromu cca průměr propisky. Všude kolem krev, kůra z toho stromu a bahno. Jediné co jsem udělal bylo ovázání obvazem aby to dotyčnému neteklo čůrkem z rány. Nějaká expirace obvazu nikoho nezajímala. Ránu nemáte vyčistit a sterilovat ale pouze zastavit krvácení.

Milan
4. listopadu • 8:12

Ale dokupte si dezinfekci-když se někde na cestách (na výletě) odřete , tak si to sice ovážete obvazem (což je poněkud zbytečné) , ale nenajdete v autolékárně obyčejný septonex.

Adolf
4. listopadu • 20:18

Při dopravní nehodě jde spíše o to,aby osoba nevykrvácela,než o to ,aby nedostala do rány infekci.:-D

Spekulace
3. listopadu • 9:03

Jak asi vypadá lékárnička velikosti III pro vozidla s kapacitou větší 80 osob? Taková bude asi jen v patrových autobusech anebo snad ve vlaku? ;-)

Pamětník
3. listopadu • 12:34

Při nehodě patrového autobusu u Nažidel asi nebyla ani ta největší lékárnička dost velká ...

Fantomas
3. listopadu • 9:14

Ale prosím tě, přes 80 osob má každý trolejbus i autobus MHD

Ludek_II
3. listopadu • 7:52

Gumove rukavice nejsou v lekarnicce kvuli polnim operacim. Je to ochrana pred prenosem ruznych tech zloutenek a viru HIV. Sam vozim dvoje-v zaruce i "prosle" a v nouzi si clovek muze nasadit dve "vrstvy". Ale autor by asi na ciziho krvacejiciho sahal holyma rukama. Ja mam tedy sve zdravi rad.

MichaelK
3. listopadu • 8:23

Kromě výše uvedeného rukavice také snižují možnost výmluvy na neposkytnutí pomoci z důvodu strachu z ohrožení vlastního zdraví.

defender110
3. listopadu • 6:42

Je trochu paradox, že motorkář může mít méně vybavenou lékárničku než řidič. Přitom, když spadne, rozseká se daleko víc. :-/

joFa
3. listopadu • 9:25

Já mám za to, že lékárničku vozíme nejen pro sebe, ale taky kvůli těm druhým - dost těžko si budeme v některých situacích (např. v bezvědomí) vypomáhat vlastní lékárničkou ať už v autě nebo na motorce. Takže paradox je v tom, že motorkář nemůže pomoci při autonehodě tolik jako řidič auta a může se stát, že kvůli nějaké ptákovině (třeba nůžkám), co mu chybí v motolékárničce, bude muset hledat lékárničku v havarovaném autě.A třeba absence nůžek v motolékárničce oproti autolékárničce je pochopitelná - nepředpokládá se, že by se motorkáři po nehodě vystříhávali z motorky ;-)

Zlatan
5. ledna • 9:22

Podle této logiky by ovšem lékárničku měli mít i cyklisté (jakožto plnohodnotní účastníci provozu). atd...

Fantomas
3. listopadu • 9:31

Daslší kdo považuje menší lékárničku na motorce za paradox. Asi si neuvědomujete, že na motorce v naprosté většině chybí zavazadlový prostor a i stávající lékárničku je sotva kam dát. To je ten důvod.
Tedy žádný paradox, ale normální střízlivé zhodnocení toho co lze na motorce vozit.

Fantomas
3. listopadu • 11:04

Prostě při stanovování nějaké povinnosti se musí uvážit i to, aby povinnost dokázali splnit všichni.
V případě motocyklů je to složitější, motocykly nejsou jen ty velké stroje s kufry, ale i mnohem menší stroje. A taky je potřeba si uvědomit, že kromě lékárničky je povinná ještě reflexní vesta a že se to tedy oboje musí někam vejít.

defender110
3. listopadu • 11:40

To je výmluva, není prostor. Lékárnička není velká, já ji dostal v povinné výbavě k novému autu a je to prdi sáček, ten se někam nacpe. Na každém skutru by se našla skulina, kde by se dal udělatř prostor jen na ni. Nemusí být nutně v krabici.
Téměř každá motorka má pikslu na helmu, do ní se dá nacpat ta vestička. Takže ohánět se , že není kam to dát je nesmysl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lukáš
4. listopadu • 17:43

Ministerstvo dopravy vyzývá, motocyklisto, povinně zakup topcase. Kdo nemá kufr, pozbyde mu na vozidle technická.

Fantomas
3. listopadu • 11:51

Téměř každá? Nevím v jakém světě žiješ a jaké motorky znáš a potkáváš.
Spousta menších a hlavně starších a starých strojů má jen miniaturní možnost něco někam uložit. A v tom je právě ten problém. Nemůžeš všechno posuzovat, natož někoho nutit k nějaké povinnosti, podle toho co máš, nebo znáš ty.

Bubaak
3. listopadu • 16:34

na Jawy se dělal tažný vozík ;-)

odlesa
3. ledna • 22:35

Má pravdu ten chlapec :-D

Mansfield
3. listopadu • 8:09

Ono to je dáno tím, že když se motorkář rozseká, autolékárnička už mu většinou nepomůže :D

Fantomas
3. listopadu • 8:07

A dokonce nemusí mít ani hever a rezervu :-)

Doporučujeme

Články odjinud