Autokluby varují před dvěma dětskými autosedačkami. Jsou smrtelně nebezpečné

Dvě problematické sedačky, které se můžou stát vašemu dítěti při čelním nárazu osudné, objevili při testování specialisté německého autoklubu ADAC. Obě se prodávaly i v tuzemských obchodech.
Autokluby varují před dvěma dětskými autosedačkami. Jsou smrtelně nebezpečné

Poslední test dětských autosedaček, který provedly společně německý autoklub ADAC a testovací organizace Stiftung Warentest prokázaly, že dva prověřované výrobky mohou být smrtelně nebezpečné.

Při simulaci čelního nárazu v rychlosti 64 kilometrů totiž u modelu Recaro Optia se základnou SmartClick se vinou působících sil sedačka i s figurínou dětské postavy oddělila od základny a došlo ke katapultování směrem k sedačce předního spolujezdce.

Podle vyjádření tuzemského autoklubu je varující, že stejný výrobce měl velký problém již při loňském testu. Tehdy se sedačka vytrhla ze základy Recarofix.

Mazda v USA svolává desetitisíce vozů. Sedačky při brzdění nedrží

Mazda v USA svolává desetitisíce vozů. Sedačky při brzdění nedrží

Druhou problematickou sedačkou je Jané Grand model 2017. U ní při stejném typu nárazy selhaly isofixové kotvy, které drží sedačku připevněnou ke kotvícím bodům ve voze.

Oba výrobky se nabízely na českém trhu. "Firma Jané dočasně zastavila prodej modelu Grand a zahájila hloubkovou kontrolu svého výrobku a postupů výroby," uvedl v tiskové zprávě autoklub ÚAMK. Společnost Recaro pak zahájila svolávací akci, při které zdarma mění problematickou základnu za bezpečný díl.

Autoklub současně důkladně nabádá majitele těchto sedaček, aby oba výrobky v původním provedení okamžitě přestali používat a kontaktovali výrobce. Můžou totiž opravdu být smrtelně nebezpečné.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků