Autokar Praga opět v pražských ulicích

Včera se v Praze, v ulici Na Příkopě, uskutečnila prezentace nového projektu společnosti Čedok, kterým tato známá cestovní kancelář rozšiřuje nabídku služeb zahraničním turistům a návštěvníkům Prahy.
Autokar Praga opět v pražských ulicích
Včera se v Praze, v ulici Na Příkopě, uskutečnila prezentace nového projektu společnosti Čedok, kterým tato známá cestovní kancelář rozšiřuje nabídku služeb zahraničním turistům a návštěvníkům Prahy. Před sídlem cestovní kanceláře v pražské ulici Na Příkopě byl slavnostně odstartován seriál okružních jízd Prahou historickým autokarem Praga R.

Majitelem autokaru je pan Emil O. Příhoda, zakladatel a provozovatel Automusea Praga ve Zbuzanech, který zná dlouhou a zajímavou historii vozu: "Autokar opustil brány automobilky Praga v roce 1920. V témže roce jej zakoupila nově založená Československá dopravní kancelář, známější pod zkratkou Čedok. Na její objednávku pak firma Jech Praha vyrobila karoserii, jež z vozu učinila na tehdejší dobu neobvyklý dopravní prostředek - vyhlídkový autokar. Do provozu byl autokar uveden roku 1921 a Čedok jej provozoval řadu let. Díky této cestovní kanceláři se dokonce proslavil na stříbrném plátně, neboť si "zahrál" ve slavném filmu Pudr a benzín pánů Voskovce a Wericha.

Značka Praga se Čedoku velice osvědčila, takže kromě tohoto vozu v jejích barvách tehdy sloužilo asi 20 autokarů Praga typů L, N a TOV. Další osudy tohoto autokaru však byly neveselé. Poté, co jej Čedok z kapacitních důvodů nahradil autokarem s větší kapacitou, zakoupilo jej město České Budějovice se záměrem provozovat jej ve službách své městské hromadné dopravy. K tomu však nikdy nedošlo a po čase byl vůz prodán městu Heřmanův Městec, kde dlouhá léta sloužil jako hnací jednotka katru. V roce 1970 jsem potom autokar zakoupil já pro Automuseum Praga. Vůz byl v zuboženém stavu a jeho rekonstrukce stála nemálo času i finančních prostředků. Také díky podpoře Čedoku se nám však podařilo rekonstrukci v letošním roce dokončit a věřím, že vůz má před sebou ještě dlouhou a zajímavou budoucnost."

Projekt okružních jízd představil generální ředitel Čedoku Miroslav Res: "Opravdu mne těší, že se nám ve spolupráci s panem Příhodou podařilo tuto myšlenku uvést v život. Nejenom zahraničním a tuzemským návštěvníkům Prahy, ale i Pražanům se tak naskytla možnost nevšedního zážitku z jízdy historickým autokarem nejkrásnějšími částmi Prahy. Čtyřikrát denně (v 10, 12, 14 a 16 hodin) se mohou s Čedokem vydat na více než hodinovou jízdu začínající u Čedoku v ulici Na Příkopě, během které uvidí například Národní muzeum, Novoměstskou radnici na Karlově náměstí, Národní divadlo, Újezd, Malostranské náměstí, Pražský hrad z pohledu od Klárova, Rudolfinum, Staronovou synagogu v Pařížské ulici, Staroměstské náměstí, ulice Dlouhou a Revoluční, Náměstí Republiky a další zajímavá místa, s kterými je během výkladu seznámí naši zkušení průvodci. Jízdy budou probíhat až do konce října bez ohledu na počasí, neboť otevřený autokar je možno zastřešit skládací plátěnou střechou. Vzhledem k naprosté ojedinělosti projektu a našim mnohaletým zkušenostem s organizací okružních jízd Prahou jsem přesvědčen o tom, že si projekt záhy získá velkou oblibu nejenom mezi našimi zahraničními klienty."

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků