Autokar Praga opět v pražských ulicích

Včera se v Praze, v ulici Na Příkopě, uskutečnila prezentace nového projektu společnosti Čedok, kterým tato známá cestovní kancelář rozšiřuje nabídku služeb zahraničním turistům a návštěvníkům Prahy.
Autokar Praga opět v pražských ulicích
Včera se v Praze, v ulici Na Příkopě, uskutečnila prezentace nového projektu společnosti Čedok, kterým tato známá cestovní kancelář rozšiřuje nabídku služeb zahraničním turistům a návštěvníkům Prahy. Před sídlem cestovní kanceláře v pražské ulici Na Příkopě byl slavnostně odstartován seriál okružních jízd Prahou historickým autokarem Praga R.

Majitelem autokaru je pan Emil O. Příhoda, zakladatel a provozovatel Automusea Praga ve Zbuzanech, který zná dlouhou a zajímavou historii vozu: "Autokar opustil brány automobilky Praga v roce 1920. V témže roce jej zakoupila nově založená Československá dopravní kancelář, známější pod zkratkou Čedok. Na její objednávku pak firma Jech Praha vyrobila karoserii, jež z vozu učinila na tehdejší dobu neobvyklý dopravní prostředek - vyhlídkový autokar. Do provozu byl autokar uveden roku 1921 a Čedok jej provozoval řadu let. Díky této cestovní kanceláři se dokonce proslavil na stříbrném plátně, neboť si "zahrál" ve slavném filmu Pudr a benzín pánů Voskovce a Wericha.

Značka Praga se Čedoku velice osvědčila, takže kromě tohoto vozu v jejích barvách tehdy sloužilo asi 20 autokarů Praga typů L, N a TOV. Další osudy tohoto autokaru však byly neveselé. Poté, co jej Čedok z kapacitních důvodů nahradil autokarem s větší kapacitou, zakoupilo jej město České Budějovice se záměrem provozovat jej ve službách své městské hromadné dopravy. K tomu však nikdy nedošlo a po čase byl vůz prodán městu Heřmanův Městec, kde dlouhá léta sloužil jako hnací jednotka katru. V roce 1970 jsem potom autokar zakoupil já pro Automuseum Praga. Vůz byl v zuboženém stavu a jeho rekonstrukce stála nemálo času i finančních prostředků. Také díky podpoře Čedoku se nám však podařilo rekonstrukci v letošním roce dokončit a věřím, že vůz má před sebou ještě dlouhou a zajímavou budoucnost."

Projekt okružních jízd představil generální ředitel Čedoku Miroslav Res: "Opravdu mne těší, že se nám ve spolupráci s panem Příhodou podařilo tuto myšlenku uvést v život. Nejenom zahraničním a tuzemským návštěvníkům Prahy, ale i Pražanům se tak naskytla možnost nevšedního zážitku z jízdy historickým autokarem nejkrásnějšími částmi Prahy. Čtyřikrát denně (v 10, 12, 14 a 16 hodin) se mohou s Čedokem vydat na více než hodinovou jízdu začínající u Čedoku v ulici Na Příkopě, během které uvidí například Národní muzeum, Novoměstskou radnici na Karlově náměstí, Národní divadlo, Újezd, Malostranské náměstí, Pražský hrad z pohledu od Klárova, Rudolfinum, Staronovou synagogu v Pařížské ulici, Staroměstské náměstí, ulice Dlouhou a Revoluční, Náměstí Republiky a další zajímavá místa, s kterými je během výkladu seznámí naši zkušení průvodci. Jízdy budou probíhat až do konce října bez ohledu na počasí, neboť otevřený autokar je možno zastřešit skládací plátěnou střechou. Vzhledem k naprosté ojedinělosti projektu a našim mnohaletým zkušenostem s organizací okružních jízd Prahou jsem přesvědčen o tom, že si projekt záhy získá velkou oblibu nejenom mezi našimi zahraničními klienty."

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků