Autokar Praga opět v pražských ulicích

Včera se v Praze, v ulici Na Příkopě, uskutečnila prezentace nového projektu společnosti Čedok, kterým tato známá cestovní kancelář rozšiřuje nabídku služeb zahraničním turistům a návštěvníkům Prahy.
Autokar Praga opět v pražských ulicích
Včera se v Praze, v ulici Na Příkopě, uskutečnila prezentace nového projektu společnosti Čedok, kterým tato známá cestovní kancelář rozšiřuje nabídku služeb zahraničním turistům a návštěvníkům Prahy. Před sídlem cestovní kanceláře v pražské ulici Na Příkopě byl slavnostně odstartován seriál okružních jízd Prahou historickým autokarem Praga R.

Majitelem autokaru je pan Emil O. Příhoda, zakladatel a provozovatel Automusea Praga ve Zbuzanech, který zná dlouhou a zajímavou historii vozu: "Autokar opustil brány automobilky Praga v roce 1920. V témže roce jej zakoupila nově založená Československá dopravní kancelář, známější pod zkratkou Čedok. Na její objednávku pak firma Jech Praha vyrobila karoserii, jež z vozu učinila na tehdejší dobu neobvyklý dopravní prostředek - vyhlídkový autokar. Do provozu byl autokar uveden roku 1921 a Čedok jej provozoval řadu let. Díky této cestovní kanceláři se dokonce proslavil na stříbrném plátně, neboť si "zahrál" ve slavném filmu Pudr a benzín pánů Voskovce a Wericha.

Značka Praga se Čedoku velice osvědčila, takže kromě tohoto vozu v jejích barvách tehdy sloužilo asi 20 autokarů Praga typů L, N a TOV. Další osudy tohoto autokaru však byly neveselé. Poté, co jej Čedok z kapacitních důvodů nahradil autokarem s větší kapacitou, zakoupilo jej město České Budějovice se záměrem provozovat jej ve službách své městské hromadné dopravy. K tomu však nikdy nedošlo a po čase byl vůz prodán městu Heřmanův Městec, kde dlouhá léta sloužil jako hnací jednotka katru. V roce 1970 jsem potom autokar zakoupil já pro Automuseum Praga. Vůz byl v zuboženém stavu a jeho rekonstrukce stála nemálo času i finančních prostředků. Také díky podpoře Čedoku se nám však podařilo rekonstrukci v letošním roce dokončit a věřím, že vůz má před sebou ještě dlouhou a zajímavou budoucnost."

Projekt okružních jízd představil generální ředitel Čedoku Miroslav Res: "Opravdu mne těší, že se nám ve spolupráci s panem Příhodou podařilo tuto myšlenku uvést v život. Nejenom zahraničním a tuzemským návštěvníkům Prahy, ale i Pražanům se tak naskytla možnost nevšedního zážitku z jízdy historickým autokarem nejkrásnějšími částmi Prahy. Čtyřikrát denně (v 10, 12, 14 a 16 hodin) se mohou s Čedokem vydat na více než hodinovou jízdu začínající u Čedoku v ulici Na Příkopě, během které uvidí například Národní muzeum, Novoměstskou radnici na Karlově náměstí, Národní divadlo, Újezd, Malostranské náměstí, Pražský hrad z pohledu od Klárova, Rudolfinum, Staronovou synagogu v Pařížské ulici, Staroměstské náměstí, ulice Dlouhou a Revoluční, Náměstí Republiky a další zajímavá místa, s kterými je během výkladu seznámí naši zkušení průvodci. Jízdy budou probíhat až do konce října bez ohledu na počasí, neboť otevřený autokar je možno zastřešit skládací plátěnou střechou. Vzhledem k naprosté ojedinělosti projektu a našim mnohaletým zkušenostem s organizací okružních jízd Prahou jsem přesvědčen o tom, že si projekt záhy získá velkou oblibu nejenom mezi našimi zahraničními klienty."

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků