AutoDesign Prague 2013: Od Škody po Ferrari

Za účasti předních světových i domácích designérů se na konci září uskutečnil již třetí ročník mezinárodní konference o automobilovém designu AutoDesign Prague. Během uplynulých let se akce rozvinula v jednu z nejvýznamnějších a největších událostí svého druhu.
AutoDesign Prague 2013: Od Škody po Ferrari

Letošní ročník se netradičně odehrál v kulisách nově zrekonstruovaného mladoboleslavského muzea Škoda Auto. Industriální budova, v níž vznikaly vozy jedné z nejstarších automobilek na světě, přivítala designéry značek Opel, Ford, Pininfarina, Škoda a další.

Na programu byla opět témata k zamyšlení, jako přednáška designéra Michala Kačmára z Land Roveru o tom, proč už jsou dnešní koncepty jen zřídkakdy opravdovými „dream cars“, ale i techničtější prezentace o novinkách v oboru. K těm patřila například prezentace o nejnovějších trendech v oblasti osvětlení, kterou přednesl Todd Morgan, viceprezident pro globální vývoj společnosti Varroc Lighting Systems.

Hlavní řečník konference Jozef Kabaň, šéf designu Škoda Auto, ve svém hodinovém bloku představil nejen vlastní vizi automobilového designu, ale mluvil také o lidech, kteří ho na jeho cestě inspirovali a motivovali. V souvislosti s designem Škoda se dotkl i důležitosti spojení výrobku s místem jeho původu. „Chceme, aby člověk, jenž naše auto uvidí třeba na druhém konci světa, poznal, že jej navrhovali lidé, kteří odněkud pocházejí a nenavrhují pouze anonymní dobře vypadající produkt,“ přibližoval tvarové spojení ostrých hran nových škodovek s tradičním českým křišťálem.

Vedle nejnovější Škody Rapid Spaceback se přímo na pódiu představil stylový Opel Adam, na němž jeho šéfdesignér Niels Loeb představil trendy v individualizaci automobilů. Další poutavá přednáška patřila Braňu Maukšovi, který se ve studiu Pininfarina specializuje na design vozů Ferrari a na nejnovějším konceptu Sergio ukázal, jak moderní software pomáhá tvůrcům v jejich práci.

„Letos jsme opět zaznamenali řadu pozitivních ohlasů a jsme rádi, že se nám i díky podpoře partnerů opět podařilo přivítat v České republice významné designéry a hosty z celého světa,“ shrnuje letošní ročník Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling, který je zároveň hlavním pořadatelem akce. „Věřím, že pro mnoho lidí to bylo inspirativní i poučné setkání, a jsem rád, že se opět podařilo připomenout, že design a automobilová kultura mají u nás nejen velkou tradici, ale i současnost a budoucnost.“

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků