AutoDesign Prague 2013: Od Škody po Ferrari

Za účasti předních světových i domácích designérů se na konci září uskutečnil již třetí ročník mezinárodní konference o automobilovém designu AutoDesign Prague. Během uplynulých let se akce rozvinula v jednu z nejvýznamnějších a největších událostí svého druhu.
AutoDesign Prague 2013: Od Škody po Ferrari

Letošní ročník se netradičně odehrál v kulisách nově zrekonstruovaného mladoboleslavského muzea Škoda Auto. Industriální budova, v níž vznikaly vozy jedné z nejstarších automobilek na světě, přivítala designéry značek Opel, Ford, Pininfarina, Škoda a další.

Na programu byla opět témata k zamyšlení, jako přednáška designéra Michala Kačmára z Land Roveru o tom, proč už jsou dnešní koncepty jen zřídkakdy opravdovými „dream cars“, ale i techničtější prezentace o novinkách v oboru. K těm patřila například prezentace o nejnovějších trendech v oblasti osvětlení, kterou přednesl Todd Morgan, viceprezident pro globální vývoj společnosti Varroc Lighting Systems.

Hlavní řečník konference Jozef Kabaň, šéf designu Škoda Auto, ve svém hodinovém bloku představil nejen vlastní vizi automobilového designu, ale mluvil také o lidech, kteří ho na jeho cestě inspirovali a motivovali. V souvislosti s designem Škoda se dotkl i důležitosti spojení výrobku s místem jeho původu. „Chceme, aby člověk, jenž naše auto uvidí třeba na druhém konci světa, poznal, že jej navrhovali lidé, kteří odněkud pocházejí a nenavrhují pouze anonymní dobře vypadající produkt,“ přibližoval tvarové spojení ostrých hran nových škodovek s tradičním českým křišťálem.

Vedle nejnovější Škody Rapid Spaceback se přímo na pódiu představil stylový Opel Adam, na němž jeho šéfdesignér Niels Loeb představil trendy v individualizaci automobilů. Další poutavá přednáška patřila Braňu Maukšovi, který se ve studiu Pininfarina specializuje na design vozů Ferrari a na nejnovějším konceptu Sergio ukázal, jak moderní software pomáhá tvůrcům v jejich práci.

„Letos jsme opět zaznamenali řadu pozitivních ohlasů a jsme rádi, že se nám i díky podpoře partnerů opět podařilo přivítat v České republice významné designéry a hosty z celého světa,“ shrnuje letošní ročník Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling, který je zároveň hlavním pořadatelem akce. „Věřím, že pro mnoho lidí to bylo inspirativní i poučné setkání, a jsem rád, že se opět podařilo připomenout, že design a automobilová kultura mají u nás nejen velkou tradici, ale i současnost a budoucnost.“

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 685 km
Cena: 105 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 114 958 km
Cena: 184 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků