AutoDesign Awards 2011: vítězem se stal vůz Range Rover Evoque

AutoDesign Awards 2011: vítězem se stal vůz Range Rover Evoque

Range Rover Evoque a Alfa Romeo 2uettottanta se staly vítězi čtvrtého ročníku odborné ankety časopisu AutoDesign&Styling. O jejich prvenství rozhodly hlasy šestadvaceti nezávislých designérů, novinářů a odborníků na design. Porota vždy hlasuje pro nejlepší designérský počin v kategorii sériově vyráběných aut a konceptů. Hlavním měřítkem není jen krása a elegance, ale také inovace, myšlenka a provedení.

V kategorii konceptů bylo nominováno 35 projektů a v kategorii sériových vozů se předvedlo 41 automobilů.

Mezi sériovými automobily suverénně zvítězil Range Rover Evoque, který před druhým Audi A7 Sportback získal náskok 38 bodů a stal se tak historicky nejjednoznačnějším vítězem. Toto vítězství se asi čekalo. Překvapivější bylo, že se tentokrát neprosadil – na rozdíl od let minulých - žádný z vozů značky Volkswagen.

Klepněte pro větší obrázek

Vítězství vozu Range Rover Evoque okomentoval designér a jeden z členů poroty, Petr Novague: „Za fantastický výkon považuji design přední masky, do níž jsou vsazeny úzké světlomety s jemnými obrysy, nebo za předním blatníkem umístěný výdech, který je zde posunut do role vyvažujícího a scelujícího prvku. Na celém voze je jasně definováno, co dominuje a co je doplňkem: poměr světlometů a spodních nasávacích otvorů, různé jemnosti rastrů mřížek a další.“ 

Mezi koncepty těsně zvítězila Alfa Romeo 2uettottanta, jenž je dílem italského studia Pininfarina. K té krátce promluvil Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling:
„2uettottanta je krásná, tak jak by měla být každá Alfa. Ideově navazuje na model Duetto ze 60. let, ale svou lehkostí, rafinovanými, ale přesto stále srozumitelnými tvary, působí velmi moderně a svěže. Je to dokonalý příklad toho, jakým způsobem by se měly oživovat legendární modely.“

Klepněte pro větší obrázek

Šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling Radek Laube také pro AutoRevue.cz okomentoval smysl celé soutěže: „Často slýchám názor, že design je čistě subjektivní věc. Částečně je to samozřejmě pravda, co se líbí jednomu, se nemusí líbit druhému. Naše anketa však dokazuje, že design lze určitým způsobem nezávisle zhodnotit. Lidé, kteří jsou v naší porotě, se automobily a designem dlouhodobě zabývají a neposuzují jen estetický dojem, který může být často postaven jen na atraktivním stylingu, ale také funkčnost a smysluplnost jednotlivých prvků. Nejde jen o "hezkou tvář", ale také o to, jak design zapadá do image celé značky, zda ji posouvá někam dál, nebo jen omílá již známá témata. Myslím, že všichni, nebo alespoň většina ze všech dosavadních vítězů naší ankety, tato měřítka jasně splňují. Anketa by měla také lidem ukázat, co znamená pojem "design" pro samotné designéry. Mnoho lidí si jej totiž často mylně vykládá, jako cosi sice velmi atraktivního, ale v reálném životě nefunkčního a to samozřejmě pro dobrý design neplatí.


Kategorie sériová auta

1. Range Rover Evoque 78 bodů
2. Audi A7 Sportback  40 bodů
3. Mini Countryman  26 bodů
4. Nissan Juke   23 bodů
5. Audi A1   22 bodů

Kategorie koncepty

1. Alfa Romeo 2uettottanta  58 bodů
2. Jaguar C-X75 Concept  55 bodů
3. Renault DeZir Concept  33 bodů
4. Mazda Shinari Concept  27 bodů
5. Porsche 918 Spyder Concept 23 bodů

Jako nejprogresivnější automobilová kategorie letošního ročníku se ukázal segment kompaktních SUV; mezi první pěticí byly tři zástupci. Mezi koncepty jasně vládla sportovní kupé.

Vítězové minulých ročníku AutoDesign Awards

sériové vozy
Mercedes-Benz SLS AMG (2010)
Alfa Romeo MiTo (2009)
Volvo C30 (2008)

koncepty
BMW Vision EfficientDynamics (2010)
BMW Gina Concept (2009)
Mazda Taiki (2008)


 

Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 139 923 km
Cena: 269 000 Kč
Audi A6 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 201 996 km
Cena: 159 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků