AutoDesign Awards 2011: vítězem se stal vůz Range Rover Evoque

AutoDesign Awards 2011: vítězem se stal vůz Range Rover Evoque

Range Rover Evoque a Alfa Romeo 2uettottanta se staly vítězi čtvrtého ročníku odborné ankety časopisu AutoDesign&Styling. O jejich prvenství rozhodly hlasy šestadvaceti nezávislých designérů, novinářů a odborníků na design. Porota vždy hlasuje pro nejlepší designérský počin v kategorii sériově vyráběných aut a konceptů. Hlavním měřítkem není jen krása a elegance, ale také inovace, myšlenka a provedení.

V kategorii konceptů bylo nominováno 35 projektů a v kategorii sériových vozů se předvedlo 41 automobilů.

Mezi sériovými automobily suverénně zvítězil Range Rover Evoque, který před druhým Audi A7 Sportback získal náskok 38 bodů a stal se tak historicky nejjednoznačnějším vítězem. Toto vítězství se asi čekalo. Překvapivější bylo, že se tentokrát neprosadil – na rozdíl od let minulých - žádný z vozů značky Volkswagen.

Klepněte pro větší obrázek

Vítězství vozu Range Rover Evoque okomentoval designér a jeden z členů poroty, Petr Novague: „Za fantastický výkon považuji design přední masky, do níž jsou vsazeny úzké světlomety s jemnými obrysy, nebo za předním blatníkem umístěný výdech, který je zde posunut do role vyvažujícího a scelujícího prvku. Na celém voze je jasně definováno, co dominuje a co je doplňkem: poměr světlometů a spodních nasávacích otvorů, různé jemnosti rastrů mřížek a další.“ 

Mezi koncepty těsně zvítězila Alfa Romeo 2uettottanta, jenž je dílem italského studia Pininfarina. K té krátce promluvil Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling:
„2uettottanta je krásná, tak jak by měla být každá Alfa. Ideově navazuje na model Duetto ze 60. let, ale svou lehkostí, rafinovanými, ale přesto stále srozumitelnými tvary, působí velmi moderně a svěže. Je to dokonalý příklad toho, jakým způsobem by se měly oživovat legendární modely.“

Klepněte pro větší obrázek

Šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling Radek Laube také pro AutoRevue.cz okomentoval smysl celé soutěže: „Často slýchám názor, že design je čistě subjektivní věc. Částečně je to samozřejmě pravda, co se líbí jednomu, se nemusí líbit druhému. Naše anketa však dokazuje, že design lze určitým způsobem nezávisle zhodnotit. Lidé, kteří jsou v naší porotě, se automobily a designem dlouhodobě zabývají a neposuzují jen estetický dojem, který může být často postaven jen na atraktivním stylingu, ale také funkčnost a smysluplnost jednotlivých prvků. Nejde jen o "hezkou tvář", ale také o to, jak design zapadá do image celé značky, zda ji posouvá někam dál, nebo jen omílá již známá témata. Myslím, že všichni, nebo alespoň většina ze všech dosavadních vítězů naší ankety, tato měřítka jasně splňují. Anketa by měla také lidem ukázat, co znamená pojem "design" pro samotné designéry. Mnoho lidí si jej totiž často mylně vykládá, jako cosi sice velmi atraktivního, ale v reálném životě nefunkčního a to samozřejmě pro dobrý design neplatí.


Kategorie sériová auta

1. Range Rover Evoque 78 bodů
2. Audi A7 Sportback  40 bodů
3. Mini Countryman  26 bodů
4. Nissan Juke   23 bodů
5. Audi A1   22 bodů

Kategorie koncepty

1. Alfa Romeo 2uettottanta  58 bodů
2. Jaguar C-X75 Concept  55 bodů
3. Renault DeZir Concept  33 bodů
4. Mazda Shinari Concept  27 bodů
5. Porsche 918 Spyder Concept 23 bodů

Jako nejprogresivnější automobilová kategorie letošního ročníku se ukázal segment kompaktních SUV; mezi první pěticí byly tři zástupci. Mezi koncepty jasně vládla sportovní kupé.

Vítězové minulých ročníku AutoDesign Awards

sériové vozy
Mercedes-Benz SLS AMG (2010)
Alfa Romeo MiTo (2009)
Volvo C30 (2008)

koncepty
BMW Vision EfficientDynamics (2010)
BMW Gina Concept (2009)
Mazda Taiki (2008)


 

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 201 426 km
Cena: 118 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 65 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 143 731 km
Cena: 36 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 197 214 km
Cena: 100 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků