Autodelta J4 3,2 C: krizový tuning v praxi

Známý úpravce vozů Alfa Romeo o sobě dal po delší době znovu vědět. Tentokrát si kompresor z garáže odvezla 159, spolu s 352 koňmi.

Začneme dobrými zprávami. Mezi ty nesporně patří, že Autodelta zůstává věrna svému řemeslu. V době, kdy se mezi novinkami od renomovaných úpravců můžeme povětšinou dočíst leda o nějakém „přechipovaném” turbodieselu, doplněném o řadu karbonových dopňků, které váš vůz odlehčí snad jen tehdy, když při úhradě těchto cetek zbavíte svou peněženku hromady dvacetikorun, se Autodelta stále věnuje atmosférickým benzinům. A z vozů od Alfy Romeo spíše něco vyndavá, než by jim dále přitěžovala.

Angličané (ano, název firmy zní italsky, její produkty se obvykle jmenují italsky a upravuje italské vozy, přesto jde o anglickou společnost) se tentokrát podívali zoubek modelu 159 s motorem 3,2 V6 a přetvořila jej v J4 3,2 C alias Compressore.

Poslední písmeno resp. slovo v názvu také značí nejzásadnější změnu, která stopadesátdevítku na operačním sále potkala. Její šestiválcová pumpa dostala k dobru kompresor, který nafoukl její výkon z původních 260 až na 352 koní. Pro pořádek dodejme, že ten pramení z točivého momentu až 435 Nm.

Podrobnější výkonové parametry motoru a ostatně ani data o dynamice celého vozu nemáme, ale dá se očekávat, že poněkud neadekvátní dynamiku italského otesánka posune tento doping do důstojnějších mezí. Naopak tomu zřejmě bude s už tak vysokou spotřebou...

Autodelta ovšem nezůstala jen u motoru. Změn se dočkalo i zavěšení, které se nyní opírá o nastavitelné tlumiče, zcela nové jsou brzdy a pár inovací můžeme zahlédnout i na vnějším provedení vozu, které doznalo několika aerodynamických vylepšení. Nejvýznamnějším je přitom difuzor, který zadní partie vozu spolu s čtveřicí koncovek výfuku též patřičně zdobí.

V čem tedy tkví onen „krizový tuning”? Inu, podívejte se na přiložené fotografie. Toto jsou prosím oficiální snímky Autodelty, uvolněné spolu s představením vozu na londýnské přehlídce prestižních a výkonných vozů MPH09. Nafocený vůz vypadá jak dotažený z vrakoviště a narychlo poslepovaný před úpravou. Lak je v naprosto příšerném stavu, přední nárazník je „ostřílený” od kamínků a s jeho spodními partiemi někdo odhodlaně leštil obrubníky.

Buď je to záměr, jehož smysl jsem nepochopil, nebo u Autodelty na lepší základ úprav už neměli peníze. Ostatně bych se ani nedivil, po takových úpravách, které tato firma nabízí, zatouží leda pár staromódních příznivců Alfy Romeo. Takoví si ale dnešní Alfy snad ani nekupují. A to jsou špatné zprávy na závěr...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Autodelta J4 3,2 C ve vskutku nedbale elegantním provedení...
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků