Autodelta J4 3,2 C: krizový tuning v praxi

Známý úpravce vozů Alfa Romeo o sobě dal po delší době znovu vědět. Tentokrát si kompresor z garáže odvezla 159, spolu s 352 koňmi.

Začneme dobrými zprávami. Mezi ty nesporně patří, že Autodelta zůstává věrna svému řemeslu. V době, kdy se mezi novinkami od renomovaných úpravců můžeme povětšinou dočíst leda o nějakém „přechipovaném” turbodieselu, doplněném o řadu karbonových dopňků, které váš vůz odlehčí snad jen tehdy, když při úhradě těchto cetek zbavíte svou peněženku hromady dvacetikorun, se Autodelta stále věnuje atmosférickým benzinům. A z vozů od Alfy Romeo spíše něco vyndavá, než by jim dále přitěžovala.

Angličané (ano, název firmy zní italsky, její produkty se obvykle jmenují italsky a upravuje italské vozy, přesto jde o anglickou společnost) se tentokrát podívali zoubek modelu 159 s motorem 3,2 V6 a přetvořila jej v J4 3,2 C alias Compressore.

Poslední písmeno resp. slovo v názvu také značí nejzásadnější změnu, která stopadesátdevítku na operačním sále potkala. Její šestiválcová pumpa dostala k dobru kompresor, který nafoukl její výkon z původních 260 až na 352 koní. Pro pořádek dodejme, že ten pramení z točivého momentu až 435 Nm.

Podrobnější výkonové parametry motoru a ostatně ani data o dynamice celého vozu nemáme, ale dá se očekávat, že poněkud neadekvátní dynamiku italského otesánka posune tento doping do důstojnějších mezí. Naopak tomu zřejmě bude s už tak vysokou spotřebou...

Autodelta ovšem nezůstala jen u motoru. Změn se dočkalo i zavěšení, které se nyní opírá o nastavitelné tlumiče, zcela nové jsou brzdy a pár inovací můžeme zahlédnout i na vnějším provedení vozu, které doznalo několika aerodynamických vylepšení. Nejvýznamnějším je přitom difuzor, který zadní partie vozu spolu s čtveřicí koncovek výfuku též patřičně zdobí.

V čem tedy tkví onen „krizový tuning”? Inu, podívejte se na přiložené fotografie. Toto jsou prosím oficiální snímky Autodelty, uvolněné spolu s představením vozu na londýnské přehlídce prestižních a výkonných vozů MPH09. Nafocený vůz vypadá jak dotažený z vrakoviště a narychlo poslepovaný před úpravou. Lak je v naprosto příšerném stavu, přední nárazník je „ostřílený” od kamínků a s jeho spodními partiemi někdo odhodlaně leštil obrubníky.

Buď je to záměr, jehož smysl jsem nepochopil, nebo u Autodelty na lepší základ úprav už neměli peníze. Ostatně bych se ani nedivil, po takových úpravách, které tato firma nabízí, zatouží leda pár staromódních příznivců Alfy Romeo. Takoví si ale dnešní Alfy snad ani nekupují. A to jsou špatné zprávy na závěr...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Autodelta J4 3,2 C ve vskutku nedbale elegantním provedení...
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků